Evropska unija i automobilska industrija su u pregovorima u vezi s novom regulativom, koja bi konačno mogla u istoriju da pošalje motore s unutrašnjim sagorevanjem.
Naredna generacija malih BMW-ovih modela s prednjim pogonom je trenutno pod „preispitivanjem“, sudeći po neimenovanim insajderima.
Nakon nedavnog lansiranja BMW-a serije 2 Active Tourer i za sledeću godinu zakazanog predstavljanja nove linije Mini modela, UKL arhitektura s prednjim pogonom, na kojoj dotični automobili počivaju, 2027. će biti stara 12 godina, tako da joj se smeši zamena.
Problem vezan za platformu kao što je UKL, kada govorimo o evropskom tržištu, je u tome što će do 2027. većina motora s unutrašnjim sagorevanjem najverovatnije imati „plug-in“ hibridnu asistenciju, koja će pružati prosečnu čisto električnu autonomiju od šezesetak kilometara. Samim tim, u igru će morati da uđu veće konstrukcije, što je rezultirati dužim i skupljim vozilima.
BMW-ov izvor kaže da je preispitivanje manjih modela baziranih na UKL arhitekturi u toku, jer menadžeri i zvaničnici žele da osveže poslovni model na planu proizvodnje manjih vozila.
Po insajderu, postoji izvestan broj problema koji moraju biti rešeni. To se na prvom mestu odnosi na veličinu, jer UKL zbog svojih ograničenih gabarita elektrifikaciju čini težom.
Na drugom mestu, skalabilnost UKL platforme je takođe sporna. Automobili koji počivaju na njoj se slabo prodaju na američkom tržištu, a njihovo najveće potencijalno tržište predstavlja Kina, s tim što u najmnogoljudnijoj zemlji sveta preferiraju sedane u odnosu na hečbek modele.
Još jedna važna stvar koju BMW ima u vidu je odlaganje uvođenja Euro 7 regulative, za koju se ne očekuje da u svojoj finalnoj formi na snagu stupiti pre ovog leta. Ostaje mogućnost da će nova ekološka pravila zahtevati više prostora ispod poda, gde će biti ugošćeni znatno veći katalizatori. S druge strane, ovo bi proizvođače automobila moglo da preusmeri ka većim vozilima, što će neminovno dovesti do povećanja cena.
Već je potvrđeno da će Audi A1 napustiti automobilsku scenu kada istekne životni ciklus aktuelnog modela, a isto će se desiti i s Q2 kompaktnim krosoverom. Za oba poteza se smatra da reflektuju problem proizvodnje vezan za manje elektrifikovane automobile i niže cenovno pozicioniranje.
Apetit za manjim premijum vozilima s prednjim pogonom je takođe počeo da jenjava s usvajanjem prodajnih ciljeva EU vezanih za baterijski pogonjena vozila.
Do početka ove dekade, proizvođači automobila iz Evropske unije, dobili su zadatak da redukuju flotnu emisiju ugljen-dioksida na ispod 100 g/km, što nije bilo teško za modele kao što su Mercedes-Benz A klase ili BMW serije 1. Međutim, s otklonom automobilske industrije ka proizvodnji električnih automobila, za smanjenje flotne emisije su zadužena vozila pogojena baterijama.