Maks Ferstapen je pretekao Šarla Leklera za pobedu na inauguralnoj Velikoj nagradi Majamija, smanjivši na taj način razliku u odnosu na rivala iz Ferrarija.
Činilo se da je aktuelni šampion na putu do relativno lake pobede, nakon što je pretekao Leklera u ranoj fazi trke i ostvario solidnu prednost. Međutim, izlazak vozila bezbednosti je izbrisao njegovu prednost.
Ferstapen je preživeo 10 krugova konstantnog pritiska od strane Leklera, koji je veći deo finalne faze trke proveo u DRS zoni iza njega, nadajući se da će doći do treće pobede sezone.
Monačanin nije uspeo u svojim nastojanjima, tako da je vozač Red Bulla ostvario drugu uzastopnu pobedu, smanjivši prednost Leklera u generalnom poretku na 19 poena. Da podsetimo, Ferstapen je imao dva odustajanja u tri trke, što je kompromitovalo njegov bodovni saldo.
Pre izlaska vozila bezbednosti, koji je bio izazvan kontaktom između Pjera Gaslija i Landa Norisa, nakon kojeg je bolid potonjeg vozača udario u barijeru i okrenuo se na stazi, činilo se da ćemo do kraja prisustvovati relativno predvidivoj trci, ali je uzbuđenja ipak bilo napretek.
Da se vratimo na start trke: Ferstapen je startovao odlično i briljantno je pretekao Karlosa Sainca u krivini 1, da bi mu bilo potrebno samo devet krugova da isto učini s Leklerom i ugrabi vođstvo.
Iskoristivši prednost veće maksimalne brzine Red Bulla, Ferstapen je prvi ušao u unutrašnji deo prve krivine, izgradivši nakon toga prednost od sedam i po sekundi.
Sainc je uspeo da sačuva treće mesto na podijumu od, u jednom momentu, razgoropađenog Serhija Peresa, uprkos činjenici što je Meksikanac imao sveže srednje tvrde gume koje je mu je Red Bull instalirao tokom izlaska vozila bezbednosti (Sainc je bio na starim tvrdim pneumaticima).
Gotovo osam sekundi iza Španca i Meksikanca, Džordž Rasel je još jednom profitirao na izlasku vozila bezbednosti, našavši se ispred kolege iz Mercedesa, Luisa Hamiltona, kome ovakav epilog nije nimalo prijao.
Naime, sedmostruki šampion je bio ispred Rasela nakon prvog stinta, ali je izlazak vozila bezbednosti omogućio njegovom mlađem kolegi da bez posledica u smislu izgubljenog vremena ode po sveže srednje tvrde gume.
Rasel je bez ikakvih problema proleteo pored Hamiltona u borbi za peto mesto, da bi njih dvojica nakon toga nekoliko puta izmenili pozicije u dramatičnih par poslednjih krugova.
Valteri Botas iz Alfe Romeo, koji je dugo bio na petom mestu, pao je iza Mercedesovog tandema u završnoj fazi VN Majamija, umalo se slupavši u pretposlednjoj krivini.
Finac je na kraju bio sedmi, ispred vozača Alpinea, Estebana Okona i Fernanda Alonsa. Prvih 10 je zaokružio Aleks Albon iz Williamsa. On je do poena došao nakon što je Mik Šumaher upropastio svoje šanse za osvajanje prvih poena u Formuli 1, zabivši se u bok Aston Martina Sebastijana Fetela u krivini 1. Šteta za mladog Nemca, koji je do tog momenta vozio briljantnu trku.
Pavle Barta
Foto: Red Bull Racing, Scuderia Ferrari, Mercedes AMG
Velika nagrada Majamija 2022:
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:34:24.258 | 26 | |
2 | +3.786s | 18 | |
3 | +8.229s | 15 | |
4 | +10.638s | 12 | |
5 | +18.582s | 10 | |
6 | +21.368s | 8 | |
7 | +25.073s | 6 | |
8 | +28.386s | 4 | |
9 | +32.365s | 2 | |
10 | +37.026s | 1 | |
11 | +37.128s | 0 | |
12 | +40.146s | 0 | |
13 | +40.902s | 0 | |
14 | +49.936s | 0 | |
15 | +73.305s | 0 | |
16 | DNF | 0 | |
17 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
NAPOMENA – Ferstapen je ostvario dodatni poen za najbrži krug trke. Alonso i Magnusen su dobili kazne od dodatnih pet sekundi zbog uzrokovanja sudara. Rikijardo i Alonso su dobili kazne od pet sekundi zbog napuštanja limita staze i ostvarivanja prenosti.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | MON | FERRARI | 104 | |
2 | NED | RED BULL RACING RBPT | 85 | |
3 | MEX | RED BULL RACING RBPT | 66 | |
4 | GBR | MERCEDES | 59 | |
5 | ESP | FERRARI | 53 | |
6 | GBR | MERCEDES | 36 | |
7 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 35 | |
8 | FIN | ALFA ROMEO FERRARI | 30 | |
9 | FRA | ALPINE RENAULT | 24 | |
10 | DEN | HAAS FERRARI | 15 | |
11 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 11 | |
12 | JPN | ALPHATAURI RBPT | 10 | |
13 | FRA | ALPHATAURI RBPT | 6 | |
14 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 4 | |
15 | THA | WILLIAMS MERCEDES | 3 | |
16 | ESP | ALPINE RENAULT | 2 | |
17 | CAN | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 2 | |
18 | CHN | ALFA ROMEO FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | GER | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 0 | |
21 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | FERRARI | 157 |
2 | RED BULL RACING RBPT | 151 |
3 | MERCEDES | 95 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 46 |
5 | ALFA ROMEO FERRARI | 31 |
6 | ALPINE RENAULT | 26 |
7 | ALPHATAURI RBPT | 16 |
8 | HAAS FERRARI | 15 |
9 | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 6 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 3 |