Testiranje vozila na vodonični pogon započinje u Velikoj Britaniji narednog meseca, budući da ova zemlja ima za cilj da što pre ostvari transportni sistem oslobođen izduvnih gasova.
First Hydrogen će testirati dva svoja laka komercijalna vozila pogonjena gorivnih ćelijama. Ovi automobili raspolažu dometom od preko 500 kilometara, a za punjenje njihovih rezervoara je potrebno samo pet minuta.
Očekuje se da će ovo ispitivanje pomno ispratiti flotni operateri, koji su prvi u redu kada je reč o prebacivanju na ekološki podobna vozila.
Stiv Džil, generalni direktor First Hydrogen Automotivea, prokomentrisao je planirana testiranja, objasnivši kako bi dotična vozila mogla biti eksploatisana u budućnosti.
On je rekao: „Odabrali smo da startujemo tako što smo razvili demo vozila, legalna za upotrebu u javnom saobraćaju, koja koriste donatorsku platformu, koja će omogućiti kupcima da uvide, osete i iskuse benefite i funkcionalnost vodoničnog pogonskog sistema u već poznatoj postavci.
Test vozila će im takođe pomoći da naprave direktnu komparaciju s baterijski električnim vozilima. Ovaj dizajn i proces proizvodnje nam omogućava da isporučimo kupcima proizvode u mnogo kraćem vremenskom okviru.
Osnovno vozilo je izvedeno iz MAN eTGE električnog vana, koji je proizvod Volkswagen grupacije.
Ballard FCgen-LCS gorivne ćelije napajane vodonikom i rezervoari za vodonik, integrisani su bez ugrožavanja neophodnih karakteristika vozila, kao što su unutrašnji prostor i visina tovarnog odeljka.
Rezultirajuće vozilo će moći uz jedno punjenje da pređe preko 500 kilometara, bazirano na WLTP ciklusu, što je značajno više u odnosu na autonomiju od 115 kilometara osnovnog BEV modela s istom maksimalnom brzinom. Vreme punjenja rezervoara iznosi oko pet minuta.“
Međunarodna energetska agencija (IEA) opisuje litijum-jonske baterije kao „ključnu tehnologiju za elektrifikaciju transporta“. Međutim, ovo telo priznaje da bi druge tehnologije, poput vodonične, mogle da igraju važnu u ulogu u budućnosti.
Ovaj tip goriva bi bio posebno upotrebljiv u sektorima kao što su kamionski prevoz za teške uslove, brodarstvo i avijacija. Dobar primer koliko je ova tehnologija pogodna za izvesne vidove eksploatacije su Wrightbus autobusi na sprat, koji su do sada u službi prevalili preko milion i po kilometara, i to za samo godinu dana.
U prevodu, flota ovih autobusa je sprečila emisiju od 1.700 tona ugljen-dioksida, koji bi ušao u atmosferu da se radilo o sličnim vozilima pogonjenim dizel motorima. Da bismo približili o kakvoj količini štetnih gasova se radi, navešćemo da ih tokom godinu dana emituje gotovo 400 automobila.
Džo Bamford, izvršni predsednik Wrightbusa, pohvalio je dosadašnja postignuća, rekavši da su se napori kompanije isplatili.
„Ove brojke i pozitivan uticaj na životnu sredinu, moćan su način da se naši napori stave u kontekst. U Wrightbusu smo neumoljivi u ostvarivanju transporta s nultom emisijom zahvaljujući konstantnim inovacijama, i mada su ove brojke impresivne, ne odustajemo.
Nastavićemo da apelujemo na dodatnu podršku u ostvarivanju transporta s nultom emisijom, kako u Velikoj Britaniji tako i širom planete, da bismo obezbedili da vitalni ciljevi budu postignuti.“
Od kada je gospodin Bamford preuzeo dirigentsku palicu u Wrightbusu oktobra 2019., kompanija je porasla na preko 900 zaposlenih, koji proizvode baterijski i vodonično pogonjene autobuse.
Izvor: EXPRESS