Pod Stellantisovim krovom, Lancia se nada nekoj lepšoj budućnosti, više modela u gami i prisustvu na međunarodnom planu.
Ova italijanska marka je preduzela prvi veliki korak u svojim nastojanjima, objavivši desetogodišnji strateški plan koji startuje 2024. s lansiranjem nove generacije Ypsilona. Kulminacija ove „desetoletke“ će biti 2028. godina, kada će Lancia u ponudi imati isključivo električna vozila.
Novi Ypsilon će biti prvi model iz nove generacije, s lansiranjem zakazanim za 2024. Posedovaće kompletno elektrifikovanu lepezu pogonskih sklopova, biće dugačak oko četiri metra i nastaviće da bude pozicioniran u B segmentu. U igri je naravno i čisto električna varijanta.
Dve godine kasnije, Lancia će skinuti veo s nove perjanice, 4,6 metara dugačkog krosovera, koji će po svemu sudeći poneti naziv „Aurelia“. U kompaniji kažu da će ući u najveći segment na Starom kontinentu, što nas navodi na to da će biti sličan novom Citroenu C5 X i budućoj Opel Insigniji, koja će se transformisati u veliki (po evropskim standardima) SUV.
Zatim, 2028., na scenu će konačno stupiti nova Delta, kao „skulpturalni i mišićavi automobil geometrijskih linija“, što verovatno znači da će zadržati hečbek formu originala. Ovo novo vozilo će biti dugačko 4,4 metra i dizajnirano da „privuče automobilske entuzijaste širom Evrope“. Tri nova modela će pokriti približno pedeset odsto tržišta u Evropi, nadaju se u Lanciji.
Desetogodišnji plan uključuje lansiranje čisto električnih vozila od 2026., što znači da će Aurelia i Delta po svemu sudeći biti proizvodi s nultom emisijom. Počev od 2028., Lancia će u prodaji imati isključivo električne modele, što sugeriše da će čak i elektrifikovani pogonski sklopovi sa SUS motorima biti ukinuti.
Odgovornost za ovu strategiju će preuzeti pet novoimenovanih funkcionera, s novim brend menadžerima za Francusku, Nemačku, Španiju, Belgiju, Luksemburg i Holandiju. Do kraja ove dekade, Lancia želi da ima oko 100 prodajnih salona u 60 velikih gradova širom Evrope.
Izvor: Lancia