Naslovna INFO INDUSTRIJA Kineski proizvođači automobila spremni da pokore svet

Kineski proizvođači automobila spremni da pokore svet

Kina je u odnosu na zapadnu civilizaciju sasvim drugi svet, kako na političkom tako i ekonomskom planu. Ova zemlja funkcioniše na nekim potpuno drugačijim osnovama, a to se odnosi i na automobilski sektor, jer na najvećem svetskom tržištu pronalazimo brojne marke i modele koji nisu dostupni u ostatku sveta.

Zahvaljujući snažnoj lokalnoj potražnji, kineski proizvođači su u velikoj meri fokusirani na domaće tržište. Međutim, pre ili kasnije, oni će svoje poslovanje neminovno proširiti i na globalni nivo. Pred nama je devet najvećih kineskih proizvođača na koje treba obratiti pažnju, rangiranih po obimu prodaje:

  1. GAC Group (Guanzhou Automobile Group)

Tokom 2021. ova grupacija je prodala 450.000 vozila kroz marke GAC, Trumpchi i Aion. U principu, radi se o SUV modelima različitih veličina, uz poneku limuzinu i interesantno električno vozilo.

Pored toga, ova kineska kompanija proizvodi automobile u okviru zajedničkih poduhvata s Mitsubishijem, Toyotom, Hondom i Stellantisom. Trenutno globalna ekspanzija GAC-a još uvek nije zahvatila Evropu i SAD, ali ova grupacija ulaže zajedno s Toyotom ogromna sredstva u proizvodnju konkurentnih električnih automobila.

  1. BYD (Build Your Dreams)

Osnovana 2003., kada je BYD Company otkupio Qinchuan Automobile, ova kompanija je prošle godine prodala 740.000 automobila u okviru racionalno formirane game koja uključuje seriju Dynasty, u kojoj se nalaze atraktivni BYD Tang SUV  srednje veličine i moderni BYD Han plug-in/električni sedan. Tu je i porodica Ocean s Dolfinom, Sealom i mnogim modelima koji tek treba da pristignu. BYD već sada prodaje Tang SUV na nekim evropskim tržištima, a prisutan je i na Bliskom Istoku i Južnoj Americi.

  1. Dongfeng

Dongfeng pod svojim krovom ima brojne marke: Venucia, Fengdu, Aeolus, Forthing, Voyah i naravno Dongfeng. Takođe proizvodi automobile za Hondu, Nissan, Kiju i Peugeot-Citroen. Prošle godine, ova grupacija je prodala 762.000 vozila (ne računajući zajedničke poduhvate), što je 13 odsto više u odnosu na 2020., odnosno 23 odsto više u poređenju s 2019.

Dongfeng prodaje neka vozila u Evropi (Seres 3, Dongfeng 580 i F5), ali njegova najveća snaga na globalnom tržištu počiva u segmentu lakih komercijalnih vozila.

  1. FAW (First Car Factory)

Ova firma je osnovana 1953. i jedan je od ključnih proizvođača automobila u Kini, prvenstveno zbog jakih veza s kineskim državnim zvaničnicima. Prošle godine, kompanija je prodala 810.000 vozila različitih marki, u koje su uključeni Jiefang kamioni, Bestune tradicionalna vozila i Hongqi luksuzni automobili.

Potonji brend proizvodi Honqqi L5, oficijelni državni automobil Kine. FAW ima zajedničke poduhvate s Toyotom, General Motorsom i Volkswagen grupacijom. Hongqi je prisutan u Evropi s E-HS9 luksuznim SUV-om (Norveška).

  1. Chery Automobile

Chery je relativno nova marka, lansirana 1997. Njen glavni proizvod čine putnički automobili, SUV/krosoveri i komercijalna vozila. Izvoz je započela 2001., ali i dalje ima veoma ograničeno prisustvo na tržištima u razvoju. Međutim, kompanija poseduje proizvodne pogone van Kine, tačnije u Brazilu i Egiptu. Prošle godine, Chery je prodao 962.000 jedinica pod markama Exeed, Karry, Jetour i naravno Chery. Većina automobila sklopljenih od strane DR Automobilesa u Italiji potiču iz Cheryja.

  1. SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation)

SAIC je aktuelni vlasnik MG-a, Morris Garagesa i drugih brendova kao što su Roewe, Maxus i Feifan. Tokom 2021. kompanija je plasirala širom sveta 1,11 miliona automobila, ne uključujući u tu brojku vozila proizvedena u zajedničkim poduhvatima s GM-Wulingom (koji proizvodi Wuling Hongguang Mini EV, električni bestseler u Kini), Volkswagenom, General Motorsom i Ivecom.

S MG brendom, kompanija je bila drugi po redu kineski proizvođač automobila u Evropi po pitanju prodaje u 2021., s prodatih 53.100 jedinica. To se odnosi na više od 80 odsto svih kineskih marki koje se prodaju na Starom kontinentu, ne računajući Geely.

  1. Great Wall Motors

Ova kompanija u privatnom vlasništvu je prvenstveno poznata po svojim SUV modelima. Proizvodi vozila pod sopstvenim markama kao što su Haval (najveći kineski SUV brend), Wey, Tank, ORA i Great Wall. Mada je veći deo od ukupno 1,28 miliona vozila prodat u Kini 2021., kompanija je počela da istražuje evropsko tržište uz pomoć brenda ORA i njegovih malih automobila retro dizajna.Haval je takođe prisutan na tržištima u razvoju kao što su južnoameričko i bliskoistočno.

  1. Geely Group

Bez dileme, ovo je „najglobalniji“ kineski proizvođač automobila, zahvaljujući kontrolnom udelu u Volvo Cars i snažnoj kampanji nekih brendova van Kine. S 2,03 miliona prodatih vozila, ovaj konglomerat je započeo proizvodnju 1997. pod markom Geely.

Mnogo godina kasnije, Geely je kupio strane brendove kao što su Volvo, Proton i Lotus. Ova firma je takođe lansirala nove marke poput Lynk & Co, koji je prisutan u Evropi i uspešan u zemljama kao što su Holandija i Italija. Polestar, Zeekr i Geometry su takođe pod krovom Geely grupacije.

  1. Changan Automobile

Sa sedištem u Čongćingu na jugozapadu Kine, ovo je najuspešniji kineski proizvođač automobila, s plasmanom koji je 2021. godine iznosio 2,3 miliona jedinica, ne uključujući prodaju iz zajedničkih poduhvata. Obim je povećan na 15 odsto od 2020., odnosno 31 odsto u poređenju s 2019. Changan proizvodi vozila pod sledećim markama: Changan (drugi najpopularniji domaći brend 2021.), Oshan i Kaicene. Trenutno, Changan je u zajedničkim poduhvatima s Fordom i Mazdom. Prošle godine, ovaj koncern je prodao više vozila neko kompanije kao što su Mazda i Tata.

Auto Moto Show

Izvor: Juan Felipe Munoz/JATO Dynamics

Priredio: Pavle Barta

Prethodni tekstBMW objasnio zašto se odlučio za SUV a ne kupe po pitanju samostalnog M modela
Sledeći tekstIzgleda da je mešanje dizel goriva s vodom sjajna stvar (VIDEO)

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime