Kako regulativa i restrikcije sve više stežu automobilski sektor, uz nametnute rokove vezane za prestanak prodaje vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, dani tradicionalnih četvorotočkaša su odbrojani.
Što se BMW-a tiče, u elektrifikaciju se ušlo gotovo punom snagom, a taj proces se dešava i s omiljenom M divizijom, koju vodi Frank van Mel.
BMW XM je prvenac po pitanju elektrifikovane budućnosti BMW Motorsporta. Ovaj moćni SUV će u proizvodnju ući krajem 2022., ali ako se pitate koji će od automobila s M značkom poslednji biti pogonjen konvencionalnim pogonskim sklopom, van Mel je potvrdio da će to biti novi BMW M2 za 2023.
U intervjuu za nemački Bimmer Today, šef BMW M divizije je potvrdio da će M2 biti finalno vozilo sportskog ogranka bavarske marke bez bilo kakvog oblika elektrifikacije.
„BMW M2 s rednim šestocilindarskim motorom i zadnjim pogonom, definitivno će biti vozačka mašina za puritance. U perspektivi ćemo biti svedoci proširenja elektrifikacije kod drugih vozila, naravno u različitim formama, počev od 48-voltnog električnog sistema i „plug-in“ hibrida, pa do čisto električnih pogona. Na taj način, M2 će biti poslednji M model pokretan isključivo motorom s unutrašnjim sagorevanjem, čak i bez 48-voltnog sistema u igri“, rekao je van Mel.
S tim u vezi, ukoliko niste (još uvek) zagrejani za elektrifikovane BMW M modele, M2 je poslednja šansa da se „ponovite“. Ono što je još bolje je da ovaj rasni „Bimmer“ dolazi i s manuelnim menjačem.
G87 generacija BMW-a M2 je delimično otkrivena kroz nedavno „procureo“ materijal. Premijeru očekujemo tokom ove godine, a u međuvremenu, ikona u vidu BMW M3 Touringa će svoje prvo javno pojavljivanje imati na Festivalu brzine u Gudvudu 23. juna.
Auto Moto Show