U anketi AutoIndex 2022, koju je sproveo Loyalty Group International, Lexus se među Norvežanima pokazao kao najkvalitetniji, i to 11. godinu zaredom.
S ukupno 935 poena od maksimalnih 1.000, japanska marka je postavila novi rekord, kotirajući se kao prvi izbor u ovoj skandinavskoj zemlji.
Lojalnost je vrlina zajednička svim Norvežanima kada je reč njihovim automobilima i proizvođačima koji ih konstruišu. Po studiji sprovedenoj 2016. od strane Nord univerziteta, baziranoj na 35.000 promena vozila između 1985. i 2013., lojalnost predstavlja ekosistem ispunjenih potreba, savršenu kolaboraciju između proizvođača automobila, prodavca, servisa i postprodaje.
S 13.773 Norvežana koji su učestvovali u statistici ove godine, Lexus je pobedio u sve četiri kategorije koje obuhvataju anketu: automobil i iskustvo u vožnji (40% ukupnog skora), iskustvo s prodavcem i kupovinom (20%), servis i popravka (20%), lojalnost brendu (20%), što su najvažniji aspekti koje ljudi uzimaju u obzir prilikom odabira marke.
„Omotenaši“, japanski osećaj za gostprimstvo, čini se da je tajni sastojak zbog kojeg vlasnici automobila u Norveškoj ostaju lojalni Lexusu.
„’Omotenaši’ je za nas konstantan podsetnik na anticipaciju prema potrebama naših kupaca i neophodnost da uvek isporučimo nešto više nego što se od nas očekuje. Jednostavno se radi o iskazivanju bezuslovnog poštovanja i brige za kupce“, rekao je još 2019. Knut-Erik Jansen, šef Lexusa u Norveškoj.
S prodajom od milion vozila u Evropi između 1990. i 2020., priznanje Lexusa od strane Loyalty Groupa 11. put zaredom, jača poziciju Norveške kao važnog tržišta za japansku premijum marku.
„Uspeh ne može da se pripiše isključivo činjenici što isporučujemo kvalitetne automobile s karakterom. On je takođe tu zahvaljujući našim naporima da zadovoljimo kupce i brinemo o njihovim potrebama, što je integralan, prirodni deo našeg brenda. Znamo da kupci znaju to da cene. Naši automobili se proizvode u Japanu, ali se iskustvo naših kupaca formira u Norveškoj“, rekao je Jan Kristijan Holm, direktor Lexusa za Norvešku.
Što se drugih marki tiče, treba spomenuti Toyotu i BMW, koji su zadržali svoje pozicije iz 2021. (drugo i treće mesto) među kupcima u Norveškoj.
Auto Moto Show