Peugeot je napravio pun pogodak s 3008, koji se nametnuo kao jedan od najpopularnijih modela u izuzetno konkurentnom segmentu kompaktnih SUV/krosovera.
Uprkos činjenici što je osvežio drugu generaciju 2020. godine, francuski proizvođač već radi na novom modelu. Carscoops je uspeo da sakupi sve poznate podatke vezane za treću generaciju 3008-ice, uz neke spekulativne rendere.
Aktuelni 3008 je debitovao 2016. sa SUV karoserijskim stilom, koji je predstavljao značajnu evoluciju u odnosu na monovolumensku formu prethodnika. Peugeotu je pošlo za rukom da estetski značajno unapredi ovaj model, što je dodatno podignuto na viši nivo prilikom sveobuhvatne restilizacije 2020., kada je inkorporiran anfas koji reprezentuje aktuelni dizajnerski jezik marke.
Međutim, tu se otprilike priča završava, jer nije izmenjeno mnogo toga drugog, a nema ni logoa koji je debitovao s 308. Peugeot planira da novu generaciju krosovera lansira na tržište najranije 2023., i to s potpuno redizajniranom karoserijom i temeljno revidiranom platformom.
Agresivniji i atraktivniji stajling
Kao što možemo videti na (nezvaničnim) renderima, 3008 će verovatno usvojiti trostruka, vertikalna LED svetla na prednjem odbojniku, što dodatno naglašava temu lavljih očnjaka. Lažni usisni otvori na aktuelnom modelu mogli bi biti zamenjeni tamnim elementima trima, a maska hladnjaka vi trebalo da bude varijacija na temu onoga što možemo videti na 308.
Što se profila tiče, očekuje se da bude skulpturalniji nego ikada ranije, s mekim oblinama i tanjim plastičnim oivičenjima, u ime elegantnijeg nastupa. Linija krova će verovatno postati dinamičnija, što je jedan od elemenata koji 3008 diferenciraju u odnosu na „kutijastiji“ 5008. Kada je u pitanju zadnji deo, očekujemo tanja kućišta signalnih grupa agresivnijeg izgleda. Novi dizajn točkova i sveža paleta boja, dodatno će začiniti dobar izgled Peugeotovog pulena, s tim što očekujemo da dvotonski tretman bude prenesen na novu generaciju.
Prateći trend prisutan u SUV segmentu, očekuje se da novajlija poraste u dimenzijama, povećavajući razliku u odnosu na manji 2008, koji je dugačak 4.300 milimetara, u poređenju s 4.447 milimetara aktuelne 3008-ice. To će rezultirati poboljšanim proporcijama i izdašnijim prostorom za putnike i njihov prtljag, što u priču uvodi dodatnu dozu praktičnosti.
Unutar kabine, i-Cockpit instrumentacija sadašnjeg modela izgleda prilično moderno čak i za trenutne standarde, ali novajlija će bez dileme sve podići na viši nivo. Shodno tome, očekujemo veći ekran info-zabavnog sistema, revidirani 3D klaster instrumentacije, prekidače u stilu onih u avionima i premijum materijale unutar čitavog kabinskog prostora, što će 3008-icu približiti skupljim rivalima poput BMW-a X1. Dodatno, oprema će biti unapređena sofisticiranijim ADAS sistemom iz Stellantisove kuhinje.
Stellantisova arhitektura s akcentom na elektrifikaciji
Peugeot želi da elektrifikuje kompletnu gamu do 2025., pre nego što postane čisto električna marka (u Evropi) do 2030. To znači da i dalje ima vremena i prostora za još jednu generaciju 3008 pogonjenu motorima SUS, uprkos temeljno elektrifikovanoj pogonskoj ponudi i čiesto električnoj varijanti koja će biti u igri.
U tom kontekstu, dva su scenarija za novu 3008-icu: jedan je da se iskoristi unapređena verzija EMP2 platforme, a drugi bi podrazumevao prebacivanje na moderniju STLA Medium arhitekturu, dizajniranu za kompaktne i modele srednje veličine. EMP2 je kompatibilna s EV pogonom, što dokazuje i Peugeot e-308 o kojem doduše kolaju glasine za sada, ali je zato sestrinska Opel Astra-e oficijelno najavljena i treba da debituje 2023. Međutim, STLA Medium bi u priču uvela poboljšane tehničke mogućnosti s električnog aspekta, u smislu izlazne snage i autonomije.
Ukoliko po strani ostavimo električne modele, novi 308 će biti ekskluzivno dostupan s elektrifikovanim benzinskim jedinicama, budući da će dizel opcije biti isključene iz ponude. Očekuje se da ulazni 3008 poseduje unapređeni 1,2-litarski, trocilindarski PureTech turbomotor, uparen s 48-voltnim blagim hibridnim sistemom radi bolje efikasnosti. Plug-in hibridne opcije dostupne s jednim (prednji pogon) ili dva (pogon na sve točkove) elektromotora, obezbediće povećan čisto električni domet zahvaljujući novim baterijama i drugim unapređenjima. Njih će verovatno deliti s budućim Peugeotom 408, koji je već „špijuniran“, tako da znamo da se radi o krosoveru elegantnog, sportskog izgleda.
Francuski mediji sugerišu da će prvi kamuflirani prototipovi treće generacije Peugeota 3008 stupiti „tajno“ na asfalt pre isteka 2022. Samim tim, imaćemo više informacija o budućem, usudićemo se da kažemo bestseleru u klasi, koji će debitovati sledeće godine.
Izvor: Carscoops
Renderi: Jean Francois Hubert/SB-Medien