Toyota #8 Sebastijena Buemija, Brendona Hartlija i Rjoa Hirakave, trijumfovala je na legendarnoj trci 24 časa Le Mana 2022., što ujedno znači da je japanski proizvođač došao do pete uzastopne pobede na francuskom klasiku.
Japanski proizvođač je ostvario dvostruku pobedu, što je samo učvrstilo njegov status jedne od najuspešnijih marki u ovom takmičenju, nakon decenija čekanja.
To što je konkurencija u Hypercar klasi bila „mršava“, budući da se Peugeot povukao, ne umanjuje uspeh Toyote, koja je u šampionat izdržljivosti uložila značajna sredstva. Samim tim, japanska ekipa je bila favorizovana, dok su pretnju „iz prikrajka“ predstavljali Glickenhaus i Alpine.
Međutim, nakon vođstva u uvodnim krivinama, Toyota je konstantno gradila prednost u početnim satima trke, bez bilo kakve značajne prednosti nekog od automobila. Međutim, kada je #7 ušao u probleme, sestrinski tim je ostvario neophodnu prednost za pobedu.

Dakle, prva dva mesta na podijumu je odnela Toyota, s tim što su drugi bili Hose Maria Lopes, Kamui Kobajaši i Majk Konvej, čiji se automobil „oporavio“ od problema na elektrici.
Ukoliko njih izuzmemo, Toyota nije imala većih teškoća, što znači da se dobro pripremila za dolazak Ferrarija i Peugeota sledeće sezone, a nadamo se i još kojeg tima.
Mada je Toyotin tempo bio superioran za bilo kakav realan napad od strane rivala, Glickenhaus se pokazao sasvim solidnim i impresivno pouzdanim u svom tek drugom nastupu na 24 časa Le Mana. Američki tim je nagrađen prvim podijumom, na kojem se našla ekipa #709 koji čine Rajan Brisko, Frank Maiju i Ričard Vestbruk.

S druge strane, automobil #708 je uspeo tokom prve polovine trke da ostane u istom vodećem krugu s Toyotama, ali je okretanje Olivijea Plaa rezultiralo „randevuom“ sa zaštitnom ogradom, što je tim koštalo neplaniranog stajanja u boksu i pada u poretku. Ipak, na kraju su Glickenhausovi momci došli do četvrtog mesta.
U međuvremenu, Alpine se mučio s ostvarivanjem pravog trkačkog tempa A480 Gibsona, da bi ih tehnički problemi lansirali niže u poretku sredinom trke, a udarac u barijeru „zakucao“ za 23. mesto.
U LMP2, nije bilo drame u finišu kao prošle godine, kada je vodeći WRT stao u poslednjem krugu, s tim što je #38 Jota demonstrirala sjajne performanse u rukama Antonija Feliksa da Koste, Rodolfa Gonzalesa i Vila Stivensa, vodeći u klasi od prvog sata do kraja.

#38 je održavao tu prednost dok se iza njega vodila bitka za preostale pozicije, i trajala je sve do poslednje trećine trke, kada je Prema Orlen Roberta Kubice, Luisa Deletrasa i Lorenca Kolomba, konačno slomila protivnike i došla do prvog podijuma na debitantskom nastupu italijanskog tima na Le Manu.
Pored pobede automobila #38, treće na Le Manu, Jota je proslavila dvostruki podijum, jer je #28 Džonatana Aberdina, Eda Džonsa i Olivera Rasmusena završio trku kao treći u kategoriji.

TDS Racing X Vaillante, napredovao je u finalnoj fazi trke popevši se do četvrtog mesta u finišu, ispred Team Penskea, američke ekipe koja se borila za podijum, da bi na kraju završila na petoj poziciji.
#23 United Autosportsa USA, bio je solidan šesti, dok je #22 upropastio svoj plasman praktično odmah nakon starta, posle sudara koji ga je lansirao van staze u krivini 1, da bi kasnije u trci doživeo dodatne probleme.
Cool Racing i #48 IDEC Sport, kompletirali su prvih osam u LMP2 klasi, 11. odnosno 12 u generalnom poretku.
GTE Pro kategorija je poslednji put vožena u ovom formatu, koji se ukida pravilnikom za 2023. Porsche #91 Riharda Lajca, Frederika Makovjeckog i Đanmarije Brunija, izašao je kao pobednik u možda najoštrijoj trci ovogodišnjeg Le Mana.
Klasa koju nažalost više nećemo gledati, svoj poslednji nastup je imala u epskom stilu. Najpre su se za vođstvo borili AF Corse Ferrari i Corvette Racing, kada su se u njihov duel „umešali“ nadolazeći LMP2 automobili. Nepažljivi Fransoa Perodo u Oreca 07 Gibsonu udario je u Corvette Aleksandera Simsa, uništivši na taj način nade Corvette Racinga za eventualnom pobedom. Perodo je dobio kaznu od dodatne tri minute, ali to nije utešilo članove baksuznog američkog tima. Ipak, na kraju je Porsche #91 bio taj koji je trijumfovao ispred #51 AF Corse Ferrarija.
Što se GTE Am kategorije tiče, u njoj je trijumfovao #33 TF Sport Aston Martin Bena Kitinga, Enrikea Čavesa i Marka Sorensena, nadmvšivši tim WeatherTech Racing Porschea koji je vodio veći deo trke.
Auto Moto Show
Pavle Barta
24 časa Le Mana 2022. CIRCUIT DE LA SARTHE |
|||||||||
poz. | po klasi | tim | vozač #1 | vozač #2 | vozač #3 | automobil | krugova | nac. | klasa |
1 | 1 | Toyota Gazoo Racing | Sebastien Buemi | Brendon Hartley | Ryo Hirakawa | Toyota GR010 Hybrid | 380 | JAP | Hypercar |
2 | 2 | Toyota Gazoo Racing | Mike Conway | Kamui Kobayashi | Jose Maria-Lopez | Toyota GR010 Hybrid | 380 | JAP | Hypercar |
3 | 3 | Glickenhaus Racing | Ryan Briscoe | Franck Mailleux | Richard Westbrook | Glickenhaus 007 LMH | 375 | USA | Hypercar |
4 | 4 | Glickenhaus Racing | Pipo Derani | Romain Dumas | Olivier Pla | Glickenhaus 007 LMH | 370 | USA | Hypercar |
5 | 1 | Jota Sport | Antonio Felix da Costa | Roberto Gonzalez | Will Stevens | Oreca 07 – Gibson | 369 | GBR | LMP2 |
6 | 2 | Prema Orlen Team | Lorenzo Colombo | Louis Deletraz | Robert Kubica | Oreca 07 – Gibson | 369 | ITA | LMP2 |
7 | 3 | Jota Sport | Jonathan Aberdein | Ed Jones | Oliver Rasmussen | Oreca 07 – Gibson | 368 | GBR | LMP2 |
8 | 4 | TDS Racing x Valliante | Mathias Beche | Philippe Cimadomo | Tijmen van der Helm | Oreca 07 – Gibson | 368 | FRA | LMP2 |
9 | 5 | Team Penske | Dane Cameron | Emmanuel Collard | Felipe Nasr | Oreca 07 – Gibson | 368 | USA | LMP2 |
10 | 6 | United Autosports USA | Oliver Jarvis | Alex Lynn | Josh Pierson | Oreca 07 – Gibson | 368 | USA | LMP2 |
11 | 7 | Cool Racing | Niklas Krutten | Ricky Taylor | Ye Yifei | Oreca 07 – Gibson | 367 | SUI | LMP2 |
12 | 8 | IDEC Sport | Paul-Loup Chatin | Paul Lafargue | Patrick Pilet | Oreca 07 – Gibson | 366 | FRA | LMP2 |
13 | 9 | Richard Mille Racing | Charles Milesi | Sebastien Ogier | Lilou Wadoux | Oreca 07 – Gibson | 366 | FRA | LMP2 |
14 | 10 | United Autosports USA | Filipe Albuquerque | Philiip Hanson | Will Owen | Oreca 07 – Gibson | 366 | USA | LMP2 |
15 | 11 | Team WRT | Mirko Bortolotti | Rolf Ineichen | Dries Vanthoor | Oreca 07 – Gibson | 366 | BEL | LMP2 |
16 | 12 | Panis Racing | Julien Canal | Nico Jamin | Job van Uitert | Oreca 07 – Gibson | 366 | FRA | LMP2 |
17 | 13 | Inter Europol Competition | Alex Brundle | Esteban Gutierrez | Jakub Smiechowski | Oreca 07 – Gibson | 365 | POL | LMP2 |
18 | 14 | Inter Europol Competition | Pietro Fittipaldi | David Heinemeier Hansson | Fabio Scherer | Oreca 07 – Gibson | 364 | POL | LMP2 |
19 | 15 | Algarve Pro Racing | James Allen | Rene Binder | Steven Thomas | Oreca 07 – Gibson | 363 | POR | LMP2 |
20 | 16 | Nielsen Racing | Matt Bell | Ben Hanley | Rodrigo Sales | Oreca 07 – Gibson | 362 | GBR | LMP2 |
21 | 17 | RealTeam by WRT | Rui Andrade | Ferdinand Habsburg | Norman Nato | Oreca 07 – Gibson | 362 | SUI | LMP2 |
22 | 18 | DKR Engineering | Alexandre Cougnaud | Jean Glorieux | Laurents Horr | Oreca 07 – Gibson | 362 | LUX | LMP2 |
23 | 5 | Alpine Elf Matmut | Nicolas Lapierre | Andre Negrao | Matthieu Vaxiviere | Alpine A480-Gibson | 362 | FRA | Hypercar |
24 | 19 | AF Corse | Nicklas Nielsen | Francois Perrodo | Alessio Rovera | Oreca 07 – Gibson | 361 | ITA | LMP2 |
25 | 20 | Algarve Pro Racing | Jack Aitken | John Falb | Sophie Florsch | Oreca 07 – Gibson | 361 | POR | LMP2 |
26 | 21 | ARC Bratislava | Miroslav Konopka | Tristan Vautier | Bent Viscaal | Oreca 07 – Gibson | 360 | SVK | LMP2 |
27 | 22 | Vector Sport | Sebastien Bourdais | Ryan Cullen | Nico Muller | Oreca 07 – Gibson | 357 | GBR | LMP2 |
28 | 1 | Porsche GT Team | Gianmaria Bruni | Richard Leitz | Frederic Makowiecki | Porsche 911 RSR-19 | 350 | GER | GTE Pro |
29 | 2 | AF Corse | James Calado | Alessandro Pier Guidi | Daniel Serra | Ferrari 488 GTE Evo | 350 | ITA | GTE Pro |
30 | 3 | AF Corse | Antonio Fuoco | Miguel Molina | Davide Rigon | Ferrari 488 GTE Evo | 349 | ITA | GTE Pro |
31 | 4 | Porsche GT Team | Michael Christensen | Kevin Estre | Laurens Vanthoor | Porsche 911 RSR-19 | 348 | GER | GTE Pro |
32 | 5 | Riley Motorsports | Sam Bird | Felipe Fraga | Shane van Gisbergen | Porsche 911 RSR-19 | 347 | USA | GTE Pro |
33 | 23 | Graff Racing | David Droux | Sebastien Page | Eric Trouillet | Oreca 07 – Gibson | 344 | FRA | LMP2 |
34 | 1 | TF Sport | Ben Keating | Henrique Chaves | Marco Sorensen | Aston Martin Vantage AMR | 343 | GBR | GTE Am |
35 | 2 | WeatherTech Racing | Julien Andlauer | Cooper MacNeil | Thomas Merrill | Porsche 911 RSR-19 | 343 | USA | GTE Am |
36 | 3 | Northwest AMR | Paul Dalla Lana | David Pittard | Nicki Thiim | Aston Martin Vantage AMR | 342 | CAN | GTE Am |
37 | 4 | GR Racing | Ben Barker | Ricardo Pera | Michael Wainright | Porsche 911 RSR-19 | 340 | GBR | GTE Am |
38 | 5 | Dempsey-Proton Racing | Sebasten Priaulx | Christian Reid | Harry Tincknell | Porsche 911 RSR-19 | 340 | GER | GTE Am |
39 | 6 | AF Corse | Nick Cassidy | Francesco Castellacci | Thomas Flohr | Ferrari 488 GTE Evo | 340 | ITA | GTE Am |
40 | 7 | Iron Dames | Sarah Bovy | Rahel Frey | Michelle Gatting | Ferrari 488 GTE Evo | 339 | ITA | GTE Am |
41 | 8 | AF Corse | Simon Mann | Christophe Ulrich | Toni Vilander | Ferrari 488 GTE Evo | 339 | ITA | GTE Am |
42 | 9 | AF Corse | Vincent Abril | Conrad Grunewald | Louis Prette | Ferrari 488 GTE Evo | 339 | ITA | GTE Am |
43 | 10 | Spirit of Race | Duncan Cameron | Matt Griffin | David Perel | Ferrari 488 GTE Evo | 339 | SUI | GTE Am |
44 | 11 | Hardpoint Racing | Andrew Haryanto | Alessio Picariello | Martin Rump | Porsche 911 RSR-19 | 338 | HKG | GTE Am |
45 | 12 | Kessel Racing | Mikkel Jensen | Takeshi Kimura | Frederik Schandorff | Ferrari 488 GTE Evo | 336 | SUI | GTE Am |
46 | 13 | Iron Lynx | Matteo Cressoni | Giancarlo Fisichella | Richard Heistand | Ferrari 488 GTE Evo | 336 | ITA | GTE Am |
47 | 14 | Dempsey-Proton Racing | Jan Heylen | Patrick Lindsey | Fred Poordad | Porsche 911 RSR-19 | 336 | GER | GTE Am |
48 | 24 | Ultimate | Francois Heriau | Jean-Baptiste Lahaye | Matthieu Lahaye | Oreca 07 – Gibson | 335 | FRA | LMP2 |
49 | 25 | CD Sport | Christophe Cresp | Michael Jensen | Steven Palette | Ligier JS P217 – Gibson | 333 | ESP | LMP2 |
50 | 15 | JMW Motorsport | Jason Hart | Mark Kvamme | Renger van der Zande | Ferrari 488 GTE Evo | 331 | GBR | GTE Am |
51 | 16 | Proton Competition | Matt Campbell | Michael Fassbender | Zacharie Robichon | Porsche 911 RSR-19 | 329 | GER | GTE Am |
52 | 26 | Duqueine Team | Richard Bradley | Reshad de Gerus | Memo Rojas | Oreca 07 – Gibson | 326 | FRA | LMP2 |
53 | 17 | Iron Lynx | Pierre Ehret | Christian Hook | Nicolas Varrone | Ferrari 488 GTE Evo | 324 | ITA | GTE Am |
54 | 18 | Iron Lynx | Alessandro Balzan | Raffaele Gianmaria | Claudio Schiavoni | Ferrari 488 GTE Evo | 289 | ITA | GTE Am |
dnf | Team WRT | Robin Frijns | Sean Gelael | Rene Rast | Oreca 07 – Gibson | 285 | BEL | LMP2 | |
dnf | Corvette Racing | Tommy Milner | Alexander Sims | Nick Tandy | Chevrolet Corvette C8.R | 260 | USA | GTE Pro | |
dnf | Team Project 1 | Ben Barnicoat | Brendan Iribe | Ollie Millroy | Porsche 911 RSR-19 | 241 | GER | GTE Am | |
dnf | Corvette Racing | Nicky Catsburg | Antonio Garcia | Jordan Taylor | Chevrolet Corvette C8.R | 214 | USA | GTE Pro | |
dnf | Inception Racing | Marvin Klein | Come Ledogar | Alexander West | Ferrari 488 GTE Evo | 190 | GBR | GTE Am | |
dnf | Spirit of Race | Gabriel Aubry | Franck Dezoteux | Pierre Ragues | Ferrari 488 GTE Evo | 127 | SUI | GTE Am | |
dnf | D’station Racing | Charlie Fagg | Tomonobu Fuji | Satoshi Hoshino | Aston Martin Vantage AMR | 112 | JPN | GTE Am | |
dnf | Team Project 1 | Matteo Cairoli | Nicolas Leutwiler | Mikkel O Pedersen | Porsche 911 RSR-19 | 77 | GER | GTE Am |