Naslovna ISTORIJA Zašto je Nissan Skyline GT-R jedan od najobožavanijih sportskih automobila?

Zašto je Nissan Skyline GT-R jedan od najobožavanijih sportskih automobila?

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Nissan Skyline GT-R je postigao neverovatne stvari i ujedno je postavio visoke standarde po pitanju performansi, postavši jedan od najlegendarnijih JDM sportskih automobila.

Bez dileme, kada se osvrnemo u prošlost, Nissan je jedna od marki koje su dostigle vrhunsku ekspertizu u proizvodnji automobila, iznedrivši u tom procesu neke istinske ikone, koje su ostavile dubok trag na automobilsku industriju. „GTR“ evocira na emocije, strast i pregalaštvo u glavama većine onih kojima „benzin teče venama“. Istorija GT-R modela se pruža daleko u prošlost do treće generacije Skylinea, prvog koji je bio nosilac legendarne oznake.

Mada Gran Turismo koncept nije bio u potpunosti nov šezdesetih godina prošlog veka, Skyline GT-R se pozicionirao kao jedno od najrespektabilnijih performantnih vozila u Nissanovoj ponudi. Od svog debija 1969. pa do kraja proizvodnje 2002., Skyline GT-R je postavio izuzetno visoke standarde po pitanju performansi i postigao velike uspehe, postavši jedan od najlegendarnijih japanskih automobila svih vremena.

Hajde da vidimo zašto automobilski entuzijasti vole i cene ovaj model:

Pozicioniranje Skylinea na mapi sveta

Skyline je debitovao 1957. kao model orijentisan ka luksuzu, pod firmom poznatom kao Prince Motor Company. Prince Motors je proizvodio Gran Turismo varijantu, S54 GT za potrebe učešća u trkama, ali se ispostavilo da ne može da se nosi s Porscheom 904 na VN Japana 1964., uprkos tome što je bio drugi od šest učesnika. Ipak, blago modifikovani Skyline osvojio je srca mnogih, našavši se kao autsajder među evropskim „nokauterima“.

Nissan Skyline GT-R Coupe (1971.)

Nakon spajanja Nissana i Princea 1969., prvonavedeni proizvođač je predstavio prvi Skyline GT-R, kreiran u cilju isporučivanja visokih performansi. Krasili su ga takvi inženjerski detalji kao što su dvostruko bregasto vratilo iznad glave motora, s četiri ventila po cilindru i nezavisno ogibljenje na sva četiri točka iz Princea R380, što ga je činilo ultimativnim „touring“ automobilom. Ovaj japanski sedan je „oduvao“ veći deo konkurencije u domaćim, japanskim trkama turističkih automobila, pobedivši u čak 52 nastupa u prve tri godine, što je „Skyline“ oznaku lansiralo u nebesa.

Konsistentne performanse kao standard

„GT-R“ oznaka je skraćenica za „Gran Turismo Racer“, a Nissan je iskoristio italijansku modulaciju da bi definisao ciljeve ovog vozila, koje je nudilo visoku brzinu, vožnju na duge distance i trkačke aspiracije. Ikona u vidu Hakosuka sportiste, postavila je impresivne standarde po pitanju performansi, koji su ostali trajan reper za Nissan o bilo kojoj generaciji Skylinea GT-R da se radi.

Nissan GT-R Hakosuka

Nakon što je japanska marka predstavila kupe varijantu 1971., Skyline GT-R je postao brži, stabilniji, krući i aerodinamičniji, s boljom distribucijom mase. Skyline GT-R formula je ostala neizmenjena kroz svoju evoluciju, što je omogućivalo isporučivanje konsistentnih standarda na planu performansi, bilo da se radi o drumu ili trkačkoj stazi.

Uloga pionira u oblasti napredne tehnologije

Tokom godina, Skyline GT-R je slovio kao pionir u tehnologijama koje su vezane za visoke performanse, što je postalo zaštitni znak ovog modela. Treća generacija Skylinea GT-R uvela je u priču ATTESA E-TS sistem permanentnog pogona na sve točkove, koji deli obrtni moment između prednje i zadnje osovine, da bi neutralisao efekte proklizavanja zadnjih točkova i ubrzanje doveo do maksimuma.

Nissan Skyline GT-R R32

Skyline R32 GT-R je takođe posedovao Super HICAS, sistem upravljanja na zadnje točkove, koji mogu da se zakreću u smeru prednjih ili suprotno od njih. Super HICAS je bio ključan u obezbeđivanju vrhunske okretnosti Skylinea GT-R pri niskim brzinama, odnosno sjajne stabilnosti pri visokim.

Legenda pod imenom RB-Series

Još jedna od tehnikalija koju je Skyline preneo iz Prince Motors ere je bio S20 motor, redna šestocilindarska DOHC jedinica, koju je Nissan insalirao u Skyline GT-R od 1969. do 1973. Mada je S 20 bio isuviše mali i složen, Skyline GT-R je i dalje dominirao na Suzuka, Fudži, Hokaido i Cukuba trkačkim stazama, pozicioniravši se kao respektabilni trkački automobil.

Nissan RB motor iz R34

Međutim, RB serija rednih šestocilindraša izvedena iz L20 jedinice prethodnih Skylinea označila je prekretnicu za Skyline GT-R. R32 GT-R, koji je debitovao 1989., bio je prvi Skyline GT-R koji je posedovao motor RB serije, legendarni twin-turbo RB26DETT, koji mu je obezbedio trkačko učešće u Grupi A. Nissan je koristio unapređene verzije motora s trkačkim specifikacijama, 2,0-3,0-litarskog RB26DETT od R32 do R34 generacija Skylinea GT-R.

Pokoravanje Nirburgringa

R32 Skyline GT-R je posedovao 2,6-litarski redni šestocilinarski motor s turbopunjenjem, agregat koji je isporučivao 280 ks i 352 Nm. Ovaj RB26DETT je Skylineu GT-R omogućavao ubrzanje do „stotke“ za samo 5,6 sekundi, kao i prolazak četvrt milje za 13,9 sekundi, dok je maksimalna brzina iznosila 250 km/h.

Nissan Skyline GT-R R33

S japanskim vozačem za volanom, Hirojošijem Katoom, Skyline GT-R R32 je prošao krug na Nirburgringu za 8 minuta, 22 sekunde, što je 1989. bio fantatičan rezultat, nadmašivši 8:45 Porshea 944. Par godina kasnije, R33 Skyline GT-R je postavio još bolji rezultat – 7 minuta, 59 sekundi, 1996. godine.

„Godzila“ u klasi turističkih automobila

Prva generacija Nissan Skylinea GT-R je postavila trend, pobedivši u 52 trke u japanskim šampionatima turističkih automobila, ali je R32 Skyline GT-R bez dileme zacementirao tu reputaciju. „Ogoljena“ verzija R32 trijumfovala je u svakom šampionatu turističkih automobila u Japanu od 1989., pobedivši u 29 trka uzastopno tokom četiri sezone.

Mimo Grupe A, standardni R32 je učestvovao u Grupi N, ostvarivši 50 pobeda u 50 trka u koliko je i učestvovao u N1 Super Endurance konkurenciji. R32 Skyline GT-R je takođe bio neverovatno uspešan i van Japana, „rušeći“ sve na svom putu tokom učešća na Australian Bathurst 1000, 24 časa Spa i Australijskom automobilskom šampionatu, zaradivši usput nadimak „Godzila“.

Zabranjeno voće

Nakon uvođenja bezbednosne regulative šezdesetih godina, naftne krize ranih sedamdesetih i ekoloških zakona osamdesetih, u Americi se postepeno „stezala omča“ oko brojnih modela automobila. Pored toga, Mercedes-Benz i druge moćne kompanije, lobirale su 1988. u Senatu za prolazak Zakona o usklađivanju uvoznih vozila s bezbednosnim zahtevima, što je stavilo rampu na uvoz automobila sa „sivog tržišta“, koji su često dolazili iz Japana.

Performantni japanski automobili iz osamdesetih i devedesetih su imali prilično „labav“ pristup bezbednosnim atributima i kontroli emisije izduvnih gasova, što je neminovno dovelo do toga da je Skyline GT-R pao na nekoliko „ispita“ što se regulative tiče, odnosno prodaje u SAD. Srećom, pravilo o „25 godina“ je konačno otvorilo „mala vrata“ za ulazak legendarnog modela na ovo tržište. Suvišno je reći da su mnogi želeli da osete ukus „zabranjenog voća“.

Pop ikona

Uzimajući u obzir da je Nissan reklamirao Skyline isključivo u Japanu i Australiji, Skyline GT-R je posedovao izvesnu dozu mistične privlačnosti, posedujući drugačiju vrstu primamljivosti za automobilske entuzijaste iz ostatka sveta. S plavo-srebrnom ikonom u vidu GT-R-a R34 iiz 1999., koji je vozio Pol Voker u Fast and Furious, Skylineu GT-R je naglo porasla popularnost kod zapadne publike, što je njegov status pop zvezde podiglo na potpuno novi nivo.

Budući da je digitalna verzija bila najbliža stvar koju su ljubitelji Skylinea GT-R mogli da voze, on je ubrzo postao omiljeni izbor gejmera. Njegov trkački pedigre iz stvarnog života je predstavljao snažnu odskočnu dasku, učinivši ga zvezdom postera popularnih video igara, uključujući Gran Turismo, Forza Motorsport i Need for Speed.

Status božanstva u tjuning zajednici

Nissanova fabrička tjuning divizija, Nismo, otvorila je novi svet mogućnosti dorada kroz impresivne modifikacije Skylinea GT-R. Bogato iskustvo Nismoa u svetu trka, iznedrilo je V-Spec specijalne edicije, fenomenalne modele koji su demonstrirali superiornost performansi i potencijal GT-R-a.

Poput većine klasičnih JDM primeraka, GT-R je duboko poštovan u tjuning zajednicama širom sveta, predstavljajući jedan od najvećih kultova tog tipa do dana današnjeg. RB26DETT motor je lak za doradu i san svakog tjunera, dok širok izbor komponenti u okviru postprodaje, omogućava kreiranje jedinstvenih vizuelnih izdanja.

Ekstremno poželjni JDM klasik

Od modela Hakosuka koji je postavio standarde, pa do ultraretkog Kenmerija i R32, R33 i R34 Godzila ere, Skyline GT-R je stekao reputaciju jednog od najlegendarnijih sportskih automobila iz Zemlje izlazećeg Sunca. Samim tim ne treba da čudi što su specifično poreklo i sjajan trkački pedigre doveli do toga da vrednost Skylinea GT-R poslednjih godina neverovatno poraste.

Kenmeri Skyline GT-R iz 1973., na aukciji u januaru 2020., prodat je za paprenih 430.000 dolara. Međutim, nije rekorder, jer je R34 Skyline GT-R V-Spec II Nur sa samo petnestak hiljada kilometara na satu 2021. dostigao cenu od 549.000 dolara.

Auto Moto Show

Priredio: Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime