Od vazdušnih taksija do velikih letelica pogonjenih nekonvencionalnim sistemima ili alternativnim gorivima, nema sumnje da će komercijalna avijacija izgledati veoma drugačije, i to u prilično bliskoj budućnosti.
Celera 500L je jedna od inovativnih letelica koje obećavaju izvanredne performanse, i to uz eksploataciju vodonika.
Nedavna kolaboracija između ZeroAvije i Otto Aviationa u potpunosti ima smisla. Prvonavedena kompanija je ekspert u oblasti vodonično-električnih pogonskih sklopova, dok je druga dizajnirala potpuno novu, drugačiju vazduhoplovnu konstrukciju, koja dolazi u formi metka ili torpeda. Krasi je impresivan radijus i brzina. Dodavanjem ZeroAvia pogonskog sklopa, moći će da isporuči iste performanse ali uz nultu emisiju, što zvuči kao dobitna kombinacija.
Glavna inovacija ovog aviona u obliku metka je dizajn baziran na laminarnom toku (uglađeni slojevi protoka vazduha) u cilju redukovanja otpora vazduha. Ovo omogućava transkontinentalne letove i brzinu od preko 740 km/h, uz povećan prostor za putnike i prtljag. Mada je avion Otto Aviationa dizajniran s ekonomičnošću na umu, njegovo opremanje vodonično-električnim pogonom će omogućiti operativnost koja podrazumeva nultu emisiju štetnih gasova.
Korišćenje vodonika umesto konvencionalnog goriva će doduše oduzeti nešto na kapacitetu u smislu radijusa, ali 1.000 nautičkih milja (1.852 kilometra) je i dalje impresivno za putnički avion koji koristi alternativni pogonski sistem. Neobičan dizajn ovog aviona nudi dovoljno prostora u trupu za velike količine vodonika, kažu u ZeroAviji. Kako dostupnost vodonika raste, očekuje se da Celera 500L postane efikasnija po pitanju troškova u odnosu na konvencionalne modele.
Mada će se ove dve kompanije fokusirati na implementaciju ZA600 pogonskog sistema u Ottov „avion-metak“, ZeroAvia se sprema za prve testne letove dva Dorniera 228, modifikovanih za korišćenje vodonično-električnog pogona od 600 kW, što bi trebalo da se desi narednih sedmica. Krajnji cilj stručnjaka za pogonske sisteme je da kreiraju avion na vodonik s 40 do 80 sedišta, koji će biti operativan do 2026.
Auto Moto Show
Izvor: Decarbonization Center