Naslovna ECO2 Futuristički avion na vodonik imaće radijus od gotovo 2.000 kilometara

Futuristički avion na vodonik imaće radijus od gotovo 2.000 kilometara

Od vazdušnih taksija do velikih letelica pogonjenih nekonvencionalnim sistemima ili alternativnim gorivima, nema sumnje da će komercijalna avijacija izgledati veoma drugačije, i to u prilično bliskoj budućnosti.

Celera 500L je jedna od inovativnih letelica koje obećavaju izvanredne performanse, i to uz eksploataciju vodonika.

Nedavna kolaboracija između ZeroAvije i Otto Aviationa u potpunosti ima smisla. Prvonavedena kompanija je ekspert u oblasti vodonično-električnih pogonskih sklopova, dok je druga dizajnirala potpuno novu, drugačiju vazduhoplovnu konstrukciju, koja dolazi u formi metka ili torpeda. Krasi je impresivan radijus i brzina. Dodavanjem ZeroAvia pogonskog sklopa, moći će da isporuči iste performanse ali uz nultu emisiju, što zvuči kao dobitna kombinacija.

Glavna inovacija ovog aviona u obliku metka je dizajn baziran na laminarnom toku (uglađeni slojevi protoka vazduha) u cilju redukovanja otpora vazduha. Ovo omogućava transkontinentalne letove i brzinu od preko 740 km/h, uz povećan prostor za putnike i prtljag. Mada je avion Otto Aviationa dizajniran s ekonomičnošću na umu, njegovo opremanje vodonično-električnim pogonom će omogućiti operativnost koja podrazumeva nultu emisiju štetnih gasova.

Korišćenje vodonika umesto konvencionalnog goriva će doduše oduzeti nešto na kapacitetu u smislu radijusa, ali 1.000 nautičkih milja (1.852 kilometra) je i dalje impresivno za putnički avion koji koristi alternativni pogonski sistem. Neobičan dizajn ovog aviona nudi dovoljno prostora u trupu za velike količine vodonika, kažu u ZeroAviji. Kako dostupnost vodonika raste, očekuje se da Celera 500L postane efikasnija po pitanju troškova u odnosu na konvencionalne modele.

Mada će se ove dve kompanije fokusirati na implementaciju ZA600 pogonskog sistema u Ottov „avion-metak“, ZeroAvia  se sprema za prve testne letove dva Dorniera 228, modifikovanih za korišćenje vodonično-električnog pogona od 600 kW, što bi trebalo da se desi narednih sedmica. Krajnji cilj stručnjaka za pogonske sisteme je da kreiraju avion na vodonik s 40 do 80 sedišta, koji će biti operativan do 2026.

Auto Moto Show

Izvor: Decarbonization Center

Prethodni tekstVolkswagen će GTX izdvojiti kao zaseban brend
Sledeći tekstMercedes-Benz C220 D AMG Line 4Matic (TEST)

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime