Tesla je zvanično započeo proizvodnju Modela Y sa strukturalnom baterijom i 4680 ćelijama u Giga Teksas pogonu ranije u toku ove godine, što ovu fabriku čini jedinom u kojoj se sklapaju automobili s prednjim i zadnjim odlivkom iz jednog dela.
Tesla se nada da će promeniti stvari dodavanjem novih proizvodnih linija u nekoj od ostalih fabrika gde se proizvodi Model Y revolucionarnog dizajna.
Prvi pogon u koji će nova tehnologija biti implementirana je Giga Berlin, gde su timovi nedavno proizveli tri Modela Y sa strukturalnim paketima baterija.
Po izvoru bliskom projektu, tri testna vozila su sklopljena na sekundarnoj karoserijskoj liniji prošle nedelje.
Budući da Giga Press mašine u toj fabrici još uvek nisu postavljene za kreiranje prednjih odlivaka, neophodne komponente su morale biti poslate iz Giga Teksasa.
Nažalost, jedini deo koji nije pristigao u Grinhajde su bile 4680 ćelije. Umesto njih, strukturalni paket baterija je sastavljen s materijalom koji imitira prave ćelije, tako da vozila nisu u voznom stanju.
Mada je testna proizvodnja bila uspešna, to ne znači da će u Giga Berlin biti uskoro biti započeta proizvodnja nove konfiguracije. Kao što smo spomenuli, u ovoj fabrici još uvek ne mogu da se proizvode neophodni odlivci.
Pored toga, američki proizvođač još uvek gradi fabriku baterija u okviru Giga Berlina. Ne očekuje se da ovaj pogon postane opertivan pre isteka ove godine, što znači da će Giga Teksas biti jedini izvor 4680 ćelija još neko vreme.
S Giga Teksasom, gde se trenutno proizvodi dovoljno ćelija za oko 2.00 automobila mesečno, nema dovoljno dodatnog snabdevanja za druge fabrike, što znači da Modeli Y sa strukturalnim paketima neće silaziti s proizvodnih linija u Berlinu sve dok nemačka fabrika baterija ne bude „onlajn“ i dok Tesla ne počne da dobija 4680 ćelije od snabedvača.
Auto Moto Show