Dok Tesla suvereno vodi u segmentu električnih automobila s Modelima 3 i Y, ostali proizvođači takođe pojačavaju tempo i razvijaju sopstvene strategije.
Među najuspešnijima je bez dileme Hyundai, koji se pozicionirao kao jedan od vodećih igrača među etabliranim kompanijama po pitanju električnih vozila.
Hyundaijev uspeh u ovom segmentu su naravno zapazili i mediji, gde su mnogi čak prognozirali da će korejska firma preteći Teslu. I sam Ilon Mask, pohvalio je Hyundaijeve napore u oblasti električnih automobila, primetivši da „im ide dobro“ na američkom tržištu.
Međutim, kako su Hyundai i njegova sestrinska kompanija, Kia, postali sila koju treba ozbiljno shvatiti u EV sektoru, čini se da su stvari nešto problematičnije kada je reč o modelima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Kako stoji u nedavnom izveštaju Rojtersa, nemačke vlasti su napravile raciju na nekoliko Hyundaijevih i Kijinih lokacija u vezi sa sumnjom da su u izvesna vozila korejskog konglomerata instalirani „poništavajući“ uređaji.
Istražni organi su navodno pretražili osam lokacija u Nemačkoj i Luksemburgu tokom operacije kojom je upravljao Eurojust. Pretrese je potvrdio i Hyundaijev portparol, koji je istakao da korejska kompanija sarađuje s vlastima.
Malo je detalja poznato u vezi s istragom za sada, mada je javni tužilac izjavio da postoje indicije da su Hyundai i Kia na tržište plasirali 210.000 vozila pogonjenih dizel motorima koji potencijalno mogu da sadrže nezakonite „poništavajuće“ uređaje. To je značajan broj, a mogao bi da predstavlja tamnu mrlju na do sada besprekornu reputaciju proizvođača dobrih električnih automobila.
Hyundaijevi električni modeli, konkretno Ioniq 5, zaslužili su brojne pohvale i priznanja. Ranije ove godine, ovaj model je osvojio tri nagrade na Međunarodnom salonu automobila u Njujorku, i to za Svetski automobil godine, Svetski električni automobil godine i nagradu za Najbolji automobilski dizajn godine.
Auto Moto Show