Naslovna ECO2 U Stellantisu smatraju da bi tržište moglo da kolabira ukoliko elektromobili ne...

U Stellantisu smatraju da bi tržište moglo da kolabira ukoliko elektromobili ne pojeftine

Šef Stellantisa, Karlos Tavares, uz čoveka broj jedan u Toyoti, Akija Tojodu, jedan je od najvećih kritičara „novog svetskog automobilskog poretka“. Energični Portugalac često na meti ima smer i brzinu elektrifikacije, ističući potencijalno negativne posledice ovog trenda.

Čini se da Tavares nije jedini skeptik u Stellantisu kada je reč o baterijski pogonjenim automobilima, jer mu se se pridružio i šef proizvodnje, Arno Debef.

Po Blumbegu, on je upozorio da je automobilska industrija osuđena na propast nakon zabrane prodaje konvencionalnih automobila 2035., pod uslovom da električni automobili ne postanu jeftiniji.

„Ako električna vozila ne postanu jeftinija, tržište će kolabirati“, rekao je Debef. „Ovo je velik izazov.“ I zaista, ako elektromobili ne pojeftine, tržište će se neminovno suziti.

Međutim, hajde da budemo realističniji. Tehnološki napredak s jedne strane i povećanje obima proizvodnje bez presedana s druge, neminovno će dovesti do smanjenja troškova vezanih za baterije, a samim tim i do nižih cena električnih automobila. Povrh toga, ne smemo izgubiti iz vida tražišnu utakmicu između proizvođača, koja se zaoštrava, nakon što su mnogi od njih godinama nedovoljno ozbiljno doživljavali elektrifikaciju.

Čak je i Arno Debef primetio da Stellantis ima za cilj da smanji troškove proizvodnje električnih automobila za 40 odsto do 2030. (pet godina pre krajnjeg roka), što je prethodno sugerisao i Karlos Tavares. On je takođe ukazao na problem ograničenog pristupa sirovinama.

„Mada će se Stellantis povinovati odluci, zakonodavci kao da ’ne haju’ da li će proizvođači automobila raspolagati s dovoljno sirovina da bi uopšte izveli tranziciju.“

Još jedan prigovor  ide na konto ograničene dostupnosti po pitanju baterija u periodu od 2024. do 2027., jer se očekuje da će biti favorizovani azijski proizvođači.

„Veća potražnja za automobilske baterije između 2024. i 2027., u periodu pre nego što evropski kapaciteti budu pokrenuti, ići će na ruku azijskim proizvođačima, ’stavljajući u rizik’ proizvodnju baterija na zapadu“, smatra Tavares.

Međutim, ovde se nameće pitanje zašto Stellantis nije investirao u baterijske fabrike ranije?

Auto Moto Show

Prethodni tekstProdaja električnih automobila u Evropi podeljena 50:50 između firmi i privatnih kupaca
Sledeći tekstNemački istražni organi pretresli prostorije Kije i Hyundaija na više lokacija

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime