Naslovna PREMIJERE Prva vožnja: Alfa Romeo Tonale

Prva vožnja: Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo Tonale je stigao i u Srbiju! Ovaj automobil je ujedno i vesnik budućnosti, kao prvo elektrifikovano vozilo kultne italijanske marke, koja planira da do 2027. na tržište plasira isključivo električne automobile.

Duboko smo zagazili u novu eru u kojoj neće biti mesta za motore s unutrašnjim sagorevanjem. Doduše, oni još uvek čine prelaznu opciju u kombinaciji s elektromotorima i starter/generatorima, a to je upravo slučaj i s Tonaleom, koji dolazi s blagim hibridnim pogonskim sklopom koristeći sistem od 48 V i turbopunjač varijabilne geometrije u snažnijoj varijanti. Međutim, ovaj blagi hibrid karakteriše nešto u čemu je pionir, a to je da funkcioniše kao klasični hibrid, jer poseduje mali elektromotor integrisan u menjačku kutiju, eksploatišući isključivo električnu energiju za potrebe pogona, naravno kada nije neophodna veća količina snage, kao što je to slučaj prilikom parkiranja, stani/kreni  vožnje u gradskim gužvama i sličnim situacijama.

Foto: FCA

Iz Alfe nam javljaju, a to smo imali prilike i da isprobamo, da Tonale može da se pohvali sjajnom voznom dinamikom i najdirektnijim upravljanjem u segmentu. Naravno, to smo najbolje osetili kada smo vozili u sportskom režimu vožnje. Sofisticirani kočni sistem s funkcijom regenerativnog kočenja je elektronskog tipa i pruža zaista sjajan, prorgresivan osećaj na papučici, a potpisuje ga niko drugi do Brembo. Kvalitetnoj i uzbudljivoj vožnji doprinose i sistemi kao što su dinamičko vektorisanje obrtnog momenta i Alfino aktivno ogibljenje sa specifičnom geometrijom i izraženom krutošću.

Veoma dobar raspored mase po osovinama i kao što smo spomenuli, najdirektnije upravljanje u segmentu u odnosu 13,6:1, obezbeđuju sigurnu i zabavnu vožnju i naravno bezbedno ponašanje Tonalea na svim tipovima puteva.

Tonale je u tehnološkom smislu najnaprednija Alfa do sada, prva opremljena NFT digitalnim sertifikatom, što u prevodu znači da svaki automobil ima svoju ličnu kartu, svoj „JMBG“, što će biti od velike koristi vlasnicima koji će ovaj automobil kupovati kao polovan. Samim tim, to osigurava sporiji pad vrednosti Tonalea kako godine budu odmicale, što ga dodatno stavlja ispred konkurencije. Naime, NFT verifikacija se na tržištu polovnih automobila smatra dodatnim izvorom kredibiliteta, koji pomaže vlasniku/prodavcu, ali i pruža sigurnost budućem kupcu u sigurnost izbora pri kupovini polovnog vozila, a Tonale je prvi koji je primenio ovaj sistem.

Ono što se nalazi ispred vozača su dva velika TFT ekrana dijagonale 22,5 inča, što je stavka u kojoj Tonale takođe prednjači u segmentu.

Kada govorimo o opremi, standardna je veoma bogata, a paketi nose poznate nazive: Super, Sprint, Ti i Veloce. Svaki od od ovih nivoa korespondira s preferencijama kupaca.

Odmah pri početku prodaje, Tonale će moći da se naruči u hibridnoj konfiguraciji, koju čine četvorocilindarski, 1,5-litarski benzinski motor u Milerovom ciklusu rada sa 130 ks u Super i Sprint izdanjima, odnosno sa 160 konja u Ti i Veloce varijantama. Oba pogonska sklopa su uparena s novim sedmostepenim menjačem s dvostrukom spojnicom i u njega ugrađenim 48-voltnim elektromotorom s 15 kW i 55 Nm.

Što se tiče modela sa 130 ks, koji smo inicijalno vozili, on do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, a maksimalno može da pojuri do 195 km/h, i sve to radi krajnje krajnje uglađeno i iznenađujuće tiho.

Naravno, ne treba zaboraviti da nije samo motor ono što obezbeđuje sportsku vožnju, već je to i ogibljenje, a kod Tonalea imamo posla s posebno kalibrisanim MacPherson oslanjanjem. Geometrija prednje osovine je optimizovana za rapidne i precizne promene pravca, što je oduvek bila jedna od glavnih odlika automobila s amblemom Alfe Romeo. Što se zadnje osovine tiče, tu je primenjeno ekskluzivno multilink rešenje s dve poprečne i jednom uzdužnom sponom povezanim s glavčinom točka, što Alfa naziva „troramenom“ geometrijom. Na ovaj način su inženjeri maksimizovali lateralnu krutost prilikom vožnje u krivinama, a samim tim i stabilnost. Na kraju, obavezno treba spomenuti FSD tehnologiju, odnosno sistem adaptivnih amortizera, u službi unapređenja performansi obezbeđivanjem što boljeg prijanjanja za voznu podlogu, uz neizbežan imperativ u vidu vrhunskog komfora.

Ono što je takođe interesantno je što je Tonale u oba nivoa snage dostupan u „Edizione Speciale“ verziji, s izuzetno bogatim tehnološkim sadržajem i opcijama digitalnog povezivanja, a upravo smo taj model imali prilike inicijalno da provozamo na trkačkoj stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK).

Zahvaljujući finansijskoj ponudi i u saradnji s CA bankom, moguće je priuštiti Tonale s početnom cenom s učešćem i ratom od 389 evra mesečno, što je, ako uporedimo s direktnom konkurencijom veoma dobra ponuda u smislu odnosa cene i onoga šta se za nju dobija.

A kada smo već kod cena, treba reći da za Alfu Romeo Tonale sa 130 ks „Launch Edition“ u crvenoj boji treba izdvojiti 40.850 evra, odnosno 389 evra mesečno uz učešće od 33 odsto i period otplate od 49 meseci, s tim što se na poslednju ratu takođe odnosi 33 odsto vrednosti vozila. U sve je uključen Easy Care sistem redovnog održavanja. Garancija iznosi 4 godine, odnosno 120.000 pređenih kilometara.

Očekujemo da se Tonale uskoro nađe i na “pravom” testu.

Tekst i fotografije: Pavle Barta

Auto Moto Show

Izvor: Alfa Romeo

Prethodni tekstPilot izveo prinudno sletanje na auto-put (VIDEO)
Sledeći tekstŠarl Lekler do trećeg trijumfa sezone u Austriji

1 komentar

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime