Naslovna BEZBEDNOST Generalno, vozači žele prisustvo visoke tehnologije u svojim vozilima

Generalno, vozači žele prisustvo visoke tehnologije u svojim vozilima

Sviđalo nam se to ili ne, automobilska industrija ide napred po pitanju inovativnih tehnologija i samovozećih vozila.

U ovom trenutku, teško je reći da li će automobili s autonomnim kretanjem zavladati putevima u potpunosti u ovom stoleću. Brojna su pitanja koja pre toga moraju biti rešena, ali čini se da je kurs jasan, a on podrazumeva da proizvođači automobila neće prestati da razvijaju dotičnu tehnologiju. Međutim, da li su potrošači spremni da usvoje samovozeća vozila?

Sudeći po brojnim anketama i stotinama hiljada komentara na internetu, kratak odgovor je – ne. Novo istraživanje, koje je sproveo Osiguravajući institut za bezbednost u saobraćaju (IIHS), čak ukazuje na to da potrošači žele odgovarajuće bezbednosne mere u vozilima opremljenim sistemima delimične autonomne vožnje. Generalno, interesovanje potrošača za ove tehnologije je na visokom nivou, ali vozači preferiraju sisteme koji od njih zahtevaju da ostanu angažovani u vožnji i preuzmu odgovornost.

„Proizvođači automobila često pretpostavljaju da vozači žele da imaju gomilu tehnologije u svojim vozilima, ali malo je istraživanja u vezi s mišljenjem potrošača o delimično automatizovanoj vožnji“, kaže Aleksandra Miler, glavna autorka ankete. IIHS je postavio pitanja više od 1.000 vozača iz SAD u vezi s tri sistema delimično automatizovane vožnje: održavanje vozne trake, automatska promena vozne trake i monitoring vozača.

Rezultati ankete su otkrili da većina vozača preferira bezbednosne sisteme koji zahtevaju prisustvo ruku na volanu. Primera radi, neki sistemi održavanja vozne trake i automatske promene vozne trake ne zahtevaju upliv vozača, ali oni su ujedno manje podržani u okviru studije. IIHS takođe kaže da vozači generalno prednost daju sistemima koje aktivira vozač u odnosu na one koje pokreće samo vozilo u okviru tehnologije poluautonomne vožnje.

Većina vozača takođe kaže da bi se osećala prijatnije uz prisustvo sistema monitoringa vozača. Oni uključuju, primera radi, senzore na volanu i kameru koja prati vozačevo lice i smer njegovog pogleda. Generalno, više od polovine anketiranih kaže da bi u najmanju ruku razmotrili kupovinu vozila s nekom vrstom poluautonomnih funkcija.

Auto Moto Show

Izvor: IIHS

Prethodni tekstHonda CR-V i Insight ukinuti u Japanu
Sledeći tekstRenault 4 se vraća kao priuštiv i praktičan električni automobil

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime