Nissan je predstavio novi Rogue pre nešto više od dve godine u Severnoj Americi, da bi tek u Šangaju 2021. skinuo veo s X-Trail ekvivalenta za kinesko tržište.
Ovaj SUV srednje veličine će konačno u novoj verziji stupiti na scenu u matičnoj zemlji, gde će poneti globalnu X-Trail oznaku, koja se će se, kao što znamo, koristiti i u Evropi, kada ovaj model bude pristigao nešto kasnije tokom ovog leta. U poređenju s „američkim“ Rogueom, na videlo je izašao jedan novitet, i to ispod haube.
Dok je američka verzija izgubila 2,5-litarski atmosferac u korist modernijeg turbo trocilindraša za 2022. modelnu godinu, model s JDM specifikacijama je u ponudi s e-4ORCE postavkom. Tehnički, radi se o drugoj generaciji ovog pogonskog sklopa, koji obećava povećanu isporuku snage, uglađenosti i viši nivo kulture rada.
U srcu pogonskog sistema X-Traila se nalazi benzinac s varijabilnom kompresijom, ali on zapravo ne služi za pokretanje točkova. Umesto toga, on funkcioniše kao generator za proizvodnju električne energije. Ovaj princip omogućava Nissanu da motor uvek funkcioniše u okviru optimalnog raspona da bi se maksimizovala efikasnost. Na taj način se smanjuje potrošnja goriva i emisija štetnih gasova u poređenju s odgovarajućim modelima koji koriste tradicionalne motore SUS. X-Trail nije prvi model koji je usvojio ovu tehnologiju, jer se ona već našla u Qashqaiju (Rogue Sport u SAD).
Osnovni model dolazi s pogonom na prednje točkove i koristi isti 1,5-litarski motor, ali bez prednjeg i zadnjeg elektromotora prisutnih u hibridnoj postavci. Elektrifikovani model takođe dolazi s nečim što se zove e-Pedal Step, i što smanjuje potrebu za pritiskanjem papučice kočnice jer se usporavanje automatski obavlja onog momenta kada vozač podigne stopalo s papučice gasa.
U Japanu će X-Trail biti dostupan s dva i tri reda sedišta i opremljen s 100 V AC izvorom električne energije s maksimalnim izlazom od 1.500 W. Nissan kaže da je sistem dovoljno snažan da bude izvor električne energije u slučaju potrebe. S druge strane, X-Trail dobija 12,3-inčni digitalni klaster instrumentacije i ekran info-zabavnog sistema osetljiv na dodir (iste dijagonale), uz opcioni „head-up“ displej od 10,8 inča.
Cene startuju od 3.198.800 jena (oko 23.100 dolara), i idu do 4.499.00 jena (32.600 dolara). Modeli s pogonom na dva točka su u ponudi isključivo s dva reda sedišta, dok je u opticaju 12 boja karoserije, uključujući pet dvotonskih finiša. Što se unutrašnjosti tiče, tkanina i napa koža su u ponudi pored Nissanovog vodotpornog Tailor Fit and Cell-Cloth materijala.
Auto Moto Show
Izvor: Motor1