Naslovna ECO2 Ilon Mask očigledno poseduje izuzetne diplomatske sposobnosti

Ilon Mask očigledno poseduje izuzetne diplomatske sposobnosti

U poslovnom svetu i dalje preovladava težnja da se biznis izmesti u Kinu. To se posebno odnosi na SAD, jer kineski potrošači gravitiraju američkim proizvodima i brendovima, posebno kada je reč o sportskoj obući i odeći.

Ista „ideologija“ može da se primeni kada je reč o apetitu Kineza u segmentu luksuznih električnih automobila. Kao što znamo, najmnogoljudnija zemlja sveta je najveće svetsko automobilsko tržište i nikako ne sme da se previdi u tom smislu. Međutim, troškovi uvoza novih automobila u Kinu su prilično visoki i na njih utiču geopolitički uslovi. Mnogo je efikasnije po pitanju troškova proizvoditi vozila u Kini i skratiti lanac snabdevanja. O korišćenju jeftinije radne snage da ne govorimo.

Ilon Mask je veoma brzo shvatio da Tesla u Kini mora da bude prisutan s proizvodnim pogonima ako želi da ispuni cilj koji podrazumeva prodaju nekoliko miliona automobila godišnje. Teksaška kompanija je izgradila gigafabriku „Giga Shanghai“ nadomak istoimenog kineskog megalopolisa na zapadnoj obali zemlje. Ovaj pogon sadrži finalnu sekciju sklapanja Tesla Modela 3 i Tesla Modela Y, koji se prodaju na domaćem tržištu. Ova fabrika takođe podržava prodaju u Evropi, dok novi pogon u Nemačkoj ne poveća svoj izlaz.

Probijanje terena i proizvodnja automobila u stranoj zemlji je monumentalno postignuće automobilskih kompanija, a to dodatno dobija na snazi kada je reč o Kini.

Naime, većina zapadnih proizvođača, uključujući automobilske gigante kao što su Volkwagen i General Motors, prisiljena je da formira korporativna partnerstva s kineskim entitetima, što je posledica politike Pekinga.

Na neki način, Ilon Mask je zaobišao dotičnu politiku, tako da je Tesla postao jedna od malobrojnih automobilskih kompanija koje u Kini posluju kao samostalni entiteti. Tesla je takođe bio korisnik poreskih kredita koje je sponzorisala država, dobio je jeftino zemljište za „Giga Shanghai“ i kredite s niskim kamatama, što je istakao The Street.

Povlašćeni tretman Tesle često izlaže kompaniju kineskim društvenim mrežama, bez obzira na prirodu vesti, što znači da je konstantno u centru pažnje.

Možemo samo da se čudimo kako je Masku pošlo za rukom da kreira tako idealnu situaciju za svoju kompaniju, posebno uzimajući u obzir vremenski okvir. Naime, dogovor je postignut tokom Trampovog predsedničkog mandata, kada su američko-kineski odnosi bili prilično nestabilni. Neki su spekulisali da je vlada želela da podstakne korišćenje električnih automobila u zemlji u kojoj brojni gradovi imaju ozbiljan problem sa smogom. Ima li boljeg načina da se to uradi nego namamiti američkog prozvođača električnih automobila visokog profila s liderom isto tako visokog profila?

Auto Moto Show

Prethodni tekstOliver Blume zamenjuje Herberta Disa na mestu šefa Volkswagen grupacije
Sledeći tekstKo će odneti pobedu u Francuskoj, Ferrari ili Red Bull?

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime