Naslovna ECO2 Ilon Mask: proizvođači litijuma treba da uđu u posao prerade

Ilon Mask: proizvođači litijuma treba da uđu u posao prerade

Ilon Mask kaže da litijumske rafinerije „štampaju novac“, dok najveći svetski proizvođač ulazi u projekat izgradnje ogromne fabrike za proizvodnju čvrstih baterija.

Šef Tesle je pozvao proizvođače litijuma da postanu i prerađivači, budući da ova unosna niša trenutno predstavlja „dozvolu za štampanje novca“. Najveća svetska rafinerija, Ganfeng Lithium, čula je ovaj apel i najavila izgradnju najveće fabrike baterija u čvrstom stanju, i to na domaćem tlu.

Tokom poslednje pres konferencije Tesle na kojoj su obelodanjeni kvartalni rezultati, Ilon Mask je rekao da kompanije koje se bave rudarenjem litijuma treba da uđu i u posao prerade, budući da je dotični sektor „dozvola za štampanje novca“. Mada je ovo pomalo preterano, s obzirom na to da prerada litijuma zahteva ogroman kapital i brojne dozvole, osnovna pretpostavka je da postoji deficit kompanija koje se bave rafinisanjem litijuma za potrebe proizvodnje EV baterija, tako da bi im se u dosta slučajeva „progledalo kroz prste“.

Većina ovih kompanija je iz Kine, a Ganfeng Lithium je najveći prerađivač, koji profitira na svojoj „pol poziciji“. Samim tim ne čudi što je najavio izgradnju najveće fabrike čvrstih baterija u Kini. Očekuje se da inicijalni kapacitet bude 10 GWh. Dok WeLion, snabdevač kompanije NIO polučvrstim baterijama, takođe je u februaru pokrenuo izgradnju gigantske fabrike kapaciteta 100 GWh, s tim što će inicijalnih 20 GWh biti podeljeno između hibridnih čvrsto-tečnih paketa, koji će se slati NIO-u u septembru, i ostalih baterija, dok će Ganfengova fabrika proizvoditi isključivo pakete u čvrstom stanju.

Ganfeng takođe ima hibridnu tečno-čvrstu soluciju koja je svoje mesto pronašla u prvim komercijalnim vozilima s polučvrstim baterijama – taksi flotama, ali sada radi na drugoj generaciji čvrstih ćelija. Kompanija već sada na spisku ima baterijski paket u čvrstom stanju s energetskom gustinom od 350 Wh/kg, što je veoma interesantno za proizvođače automobila. Poređenja radi, energetska gustina tečno-čvrste solucije iznosi 210 Wh/kg.

Ono što Ganfeng Lithium naziva najvećom fabrikom za čvrste baterije u Kini, nalaziće se u Čongćingu, u industrijskoj Lijangđijang „Novoj zoni“, a izgradnja je pokrenuta u subotu. Najveći svetski proizvođač litijuma za baterije, ssaopštio je da će kompleks imati ukupnu površinu od 570.000 kvadratnih metara, gde će biti smešteni i proizvodnja ćelija i odeljenje za pakovanje, dopunjeno institutom za istraživanje u oblasti baterija u čvrstom stanju.

Auto Moto Show

Priredio: Pavle Barta

Prethodni tekstKristijan fon Kenigseg trenutno ne vidi smisao u električnim hiperautomobilima
Sledeći tekstStellantis pretekao Teslu u prodaji električnih automobila u Evropi

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime