Naslovna ECO2 Kristijan fon Kenigseg trenutno ne vidi smisao u električnim hiperautomobilima

Kristijan fon Kenigseg trenutno ne vidi smisao u električnim hiperautomobilima

Nova „rasa“ brutalno brzih električnih sedana obesmišljava postojanje elektromobila koji koštaju više miliona dolara.

Koenigsegg Gemera je tehničko remek-delo. Ovaj hibridni „Mega-GT“ raspolaže ukupno s 1723 ks, a deo „konjice“ dolazi iz genijalno osmišljenog Quark E-motora, koji je težak samo 30 kilograma a isporučuje preko 330 konja. Kada vidimo šta je Gemera sposobna da uradi, neminovno se nameće pitanje o potencijalnom čisto električnom hiperautomobilu švedske marke.

Kristijan Kenigseg nije posebno oduševljen takvom idejom, jer bi glomazne baterije dodale preveliku masu, između ostalog. Šef Koenigsegga vidi i dodatne prepreke kada je reč o čisto električnim hiperautomobile, a one su oličene u limuzinama kao što su Tesla Model S Plaid i Porsche Taycan.

Na pitanje kako učiniti električne hiperautomobile uzbudljivim, Kenigseg je rekao: „To je izazov za sve marke koje proizvode ekstremne automobile. Postoje načini. Ne mislim da je neko do sada uspeo mnogo da se diferencira od onoga što pružaju Tesla Model S Plaid ili Porsche Taycan Turbo. Mislim da su oni toliko blizu po performansama i autonomiji nekom električnom hiperautomobilu da je to pomalo uznemiravajuće.“

Kristijan fon Kenigseg zna više od većine ljudi o sposobnostima Teslinog elitnog sedana, jer ga i sam vozi na svakodnevnom planu. Govoreći o Tesli, on se se osvrnuo na to da „se brzo navikao na sinaptički odziv obrtnog momenta, poput onog – čim pomislite na preticanje, već ste ga obavili“. Ono što je Tesla postigao je poslužilo kao inspiracija za konačnu hibridizaciju Koenigsegga.

Uzimajući u obzir da Gemera košta oko 1,7 miliona dolara, i jedva da je brža od Modela S Plaid u sprintu do „stotke“, koji košta 135.990 dolara, jasna je poenta čitave priče. Pre pojave elektromobila, hiperautomobili su po performansama bili „svetlosne godine“ iznad praktičnih limuzina, ali ta razlika se rapidno smanjuje. Kenigseg smatra da je električnim hiperautomobilima „neophodan razlog za postojanje“.

Mada je uveren da će njegova kompanija imati „elektromotor i invertere najveće gustine po pitanju snage na svetu“, Kenigseg otvoreno veruje da će električni hiperautomobili morati da urade više da bi se izdvojili od elektromobila u tradicionalnim segmentima da bi opravdali „svemirske“ cenovne etikete.

Mada njegova kompanija i dalje ima u planu da probije brojku od 300 milja na čas (483 km/h) Jesko Absolutom, Kenigseg razmišlja racionalno i trezveno. Bilo bi suviše jednostavno instalirati moćan električnih pogonski sklop u hiperautomobil, a Koenigsegg je kompanija koja se trudi da utka visok nivo emocija u svaki od svojih proizvoda.

S obzirom na put kojim se svet kreće, čini se da je dolazak električnog Koenigsegga neizbežan u nekom trenutku, ali dotični model nikako ne bi smeo da kompromituje imidž brenda. Na koji način će se on diferencirati u odnosu na ostale, ostaje nam da vidimo kada se bude pojavio.

Auto Moto Show

Prethodni tekstHonda i Red Bull nastavljaju saradnju do kraja 2025.
Sledeći tekstIlon Mask: proizvođači litijuma treba da uđu u posao prerade

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime