Naslovna ECO2 BMW istražuje mogućnost primene vodoničnih gorivnih ćelija u Neue Klasse

BMW istražuje mogućnost primene vodoničnih gorivnih ćelija u Neue Klasse

Šef BMW-a, Oliver Cipse, rekao je da bi Neue Klasse platforma mogla da uključi vodonični pogon, pored baterijskih verzija.

BMW istražuje mogućnosti na planu proizvodnje modela pogonjenih gorivnim ćelijama, baziranih na Neue Klasse čisto električnoj arhitekturi, rekao je Cipse.

„Po nama, vodonik je delić slagalice koji nedostaje, koji bi mogao da popuni delove teritorije električne mobilnosti, koje baterijski pogonski sklopovi ne mogu da zadovolje.“

Prvi automobili na Neue Klasse platformi će pristići 2025., i inicijalno će uključiti limuzinu slične veličine kao serija 3 i „sportski SUV“, potvrdio je Cipse. „Mi takođe možemo da zamislimo i vodonični pogon za novu generaciju vozila.“

BMW će startovati s ograničenom proizvodnjom verzije X5 s vodoničnim gorivnim ćelijama krajem godine, pod imenom iX5 Hydrogen. „Mi već razmišljamo o mogućoj narednoj generaciji“, rekao je Cipse.

BMW je predstavio iX5 Hydrogen prototip na IAA u Minhenu 2021. Ovaj automobil kombinuje gorivnu ćeliju s baterijom, za izlaznu snagu od 374 konja. Dopunjavanje rezervoara vodonikom iziskuje samo tri minute, a projekat je delimično finansiran od strane nemačke vlade.

BMW je najveći zagovornik vodonika među nemačkim proizvođačima, na svom putu ka ostvarivanju nulte emisije. Ostali su manje voljni da razvijaju ovaj tip pogona zbog visokih troškova i trenutno ograničene infrastrukture. U 2020., Daimler je saopštio da će ukinuti razvoj svog GLC F-Cell SUV-a.

Među nenemačkim proizvođačima, Renault je nedavno prikazao Scenic Vision koncept, koji je prethodnica i budućeg kompaktnog električnog SUV-a i hibridnog pogonskog sklopa koji kombinuje vodonične gorivne ćelije i litijum-jonske baterije.

Toyota nastavlja s prodajom Miraija koji koristi vodonične gorivne ćelije, doduše u ograničenim brojkama, iako se u ovom slučaju ne radi o baterijskom hibridu kao kod Renaulta i BMW-a. I Renault i Stellantis prodaju hibridna vodonično-baterijska komercijalna vozila.

Zagovornici gorivnih ćelija kažu da je ova tehnologija pogodna za teža vozila poput SUV-a, koja se često koriste za duža putovanja, i koja u slučaju da su čisto električna, zahtevaju velike i skupe pakete baterija da bi dostigla autonomiju koju ostvaruju manji elektromobili.

BMW-ova otvorenost ka mogućnosti instalacije vodoničnih gorivnih ćelija u Neue Klasse vozila dosta govori o fleksibilnosti ove platforme, za koju kompanija kaže da je predviđena isključivo za električna vozila.

Kod automobila s gorivnim ćelijama, vodonik se konvertuje u električnu energiju, a jedina emisija ovog procesa dolazi u vidu vode.

Dakle, Neue Klasse arhitektura ulazi u proizvodnju 2025., i to u novoj fabrici u Debrecinu u Mađarskoj. Ova platforma će takođe biti iskorišćena za pogon u Minhneu, gde će se vozila bazirana na njoj proizvoditi počev od 2026.

Cipse je rekao da će BMW pružiti uvid u budući Neue Klasse model na sledećem IAA Mobility događaju, koji treba da se održi u Minhenu u septembru 2023. On je rekao da će ponuditi „spektakularno digitalno iskustvo za kupce“, ali nije ulazio u dodatne detalje.

BMW očekuje da se više od polovine njegove globalne prodaje odnosi na dotičnu platformu do kraja ove dekade.

Auto Moto Show

Izvor: Decarbonization Center

Priredio: Pavle Barta

Prethodni tekstPripalio cigaretu na benzinskoj stanici pa upalio automobil i sebe (VIDEO)
Sledeći tekstAlfa Romeo: električni automobili ne moraju nužno da izgledaju “električno”

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime