Alfa Romeo je imala planove da „uskrsne“ GTV i 8C, pre nego što su rukovodioci kompanije odlučili da preusmere sredstva predviđena za razvoj i istraživanje u velikoserijski proizvod.
Tako je rođen Tonale (naše utiske o prvoj vožnji možete da pročitate OVDE), s tim što se očekuje dolazak još manjeg krosovera u narednih par godina, kako u SUS tako i EV formi. Naravno, svaki „alfista“ će ovde postaviti pitanje „a šta je sa sportskim modelom?“. Dobre vesti su da će do njega očigledno doći. Glasine o performantnoj mašini je potvrdio i šef kultne italijanske marke, Žan-Filip Imparato.
„Videćete nešto na tom planu u prvoj polovini 2023. Mi koristimo jednu reč da definišemo brend, a ona je ’sportski’.“ On je nastavio rekavši da će novajlija biti pogonjen ili motorom s unutrašnjim sagorevanjem ili će biti čisto električan, što znači da hibrid ne dolazi u obzir. Šta god da se desi, pedeset petogodišnji Francuz obećava da će biti „veoma uzbudljiv, poseban i skup“.
Imparato je potvrdio glasine u vezi s retro dizajnom, budući da će neimenovani Alfa Romeo sportista pratiti nasleđe T33 Stradalea s kraja šezdesetih.
Inicijalno, plan je bio da se novajliji podari čisto električni pogon, ali šef Alfe kaže da bi on mogao da poseduje benzinski motor i uđe u prodaju mnogo ranije. Međutim, premijera najavljena za 2023. neće biti vezana za serijski model, već će najverovatnije pristići u formi koncepta ili napredne dizajnerske studije.
Ako Alfa odluči da se drži motora SUS, verovatno će se raditi o 2,9-litarskom V6 twin-turbo jedinici, čije usluge koriste Giulia i Stelvio Quadrifoglio. U Giuliji GTA/GTAm, ovaj šestocilindraš isporučuje 540 ks i 600 Nm. Nije poznato da li dotična jedinica može biti dodatno unapređena za potrebe novog sportskog modela.
Kako god da bude. radiće se o poslednjoj primeni V6 motora, budući da je potvrđeno da će naredna generacija Giulije biti čisto električna. Zapravo, Alfa Romeo će u potpunosti odbaciti konvencionalni pogonski sklop u proširenoj Evropi, Severnoj Americi i Kini do 2027., što je najavila matična kompanija, Stellantis.
S vesnikom koji će pristići sledeće godine, serijska verzija koja će uslediti, trebalo bi na scenu da stupi 2024. ili 2025. Očekujemo ograničenu proizvodnju i visoku cenu, jer će se raditi o automobilu koji će postati klasik istog momenta kada se bude pojavio, jer će u istoriju otići kao poslednji sportski model Alfe s motorom SUS, ako marka odluči da se drži V6 jedinice.
Auto Moto Show