Ostaju sumnje da li postoji šire tržište za zamenu baterija zbog visokih infrastrukturnih troškova.
Berlinski aerodrom će uključiti objekat za zamenu EV baterija, počev od sredine 2023., kao deo kineske inicijative da popularizuje ovu tehnologiju u Evropi.
Stanicu za zamenu baterija, s vremenom obavljanja servisa u trajanju od samo 20 sekundi, proizvod je zajedničkih napora dve kineske kompanije, specijalista za zamenu baterija Aulton Dianba i proizvođača automobila MG, kao i francuskog TotalEnergiesa. Objekat će biti priključen benzinskoj stanici TotalEnergiesa blizu aerodroma.
Stanicom upravlja InfraDianba, nemački zajednički poduhvat s udelom kompanije Aulton Dianba od 50 odsto, s tim što pogon ima kapacitet od 480 zamena dnevno.
Ovaj proces je podvrgnut trogodišnjem ispitivanju u Nemačkoj, uz pomoć dva MG5 električna karavana opremljena Aulton Dianba tehnologijom zamene baterija.
Partneri su inicijalno targetirali berlinsku taksi flotu sastavljenu od 4.000 vozila, ali dugoročni cilj je da se zamena baterija učini regularnom alternativom klasičnom punjenju.
„Mreža stanica za punjenje neće biti kadra da reši problem električne mobilnosti. Nama je potrebna drugačija solucija“, rekao je portparol InfraDianbe.
Tehnologija zamene baterija kompanije Aulton Dianba uključuje instalaciju zamenske baterije u predviđen prostor, bez bilo kakvog „šrafljenja“, što je metod koji koristi kineski EV startap Nio, koji takođe ima za cilj da kreira sopstvenu mrežu za zamenu baterija u Nemačkoj, kao deo ulaska na ovo tržište, predviđenog za kraj ove godine.
Stanica InfraDianbe će imati 30 baterijskih paketa od 50 kWh na licu mesta, spremnih za zamenu. Kompanija obećava vreme zamene za samo 20 sekundi, što će se verovatno povećati kada se tome doda pozicioniranje vozila i silazak sa stanice.
Uprkos tome, vrlo je verovatno da će ukupno vreme zamene biti manje od pet minuta, koliko je ranije ove godine bilo potrebno prvoj Niovoj stanicu u Norveškoj, otvorenoj krajem 2021., da izvrši zamenu baterije.
Nio je prošle godine saopštio da namerava da instalira 4.000 stanica za zamenu baterija do 2025., uključujući 1.000 van Kine.
Dok je Niova tehnologija zamene baterija rezervisana za automobile ove kompanije, Aulton Dianba kaže da ima potpisane ugovore s 14 kineskih proizvođača, uključujući MG-ovu matičnu kompaniju SAIC, FAW, Changan i GAC, koji će inkorporirati sistem zamene baterija u svoja vozila.
Kompanija tvrdi da ima 610 stanica u Kini.
Proizvođač baterija, CATL, u međuvremenu, lansirao je sopstveni servis za zamenu u januaru, koji će se proširiti na 10 gradova u Kini, pod oznakom EVOGO.
InfraDianba ima podršku predsednika Berlinskog taksi udruženja, Lešeka Nadolskog, koji je pozvao lokalne vlasti da pomognu u finansiranju 30 stanica za zamenu baterija i promociji taksi vozila s ovom tehnologijom, što bi omogućilo da se kompletna flota u nemačkoj prestonici prebaci na električni pogon u narednih pet godina.
Prepreka s kojom se suočava InfraDianba je ubeđivanje kineskih proizvođača automobila da lansiraju modele opremljene ovom tehnologijom u Nemačkoj i drugim evropskim zemljama.
MG takođe mora da izvrši homologaciju tehnologije zamene baterije u MG5.
Mimo taksi flota, ovaj proizvođač nije ubeđen da postoji šire tržište za dotičan baterijski sistem.
„Potrebna su vam jasno određene vožnje, poput taksija ili dostavnih vozila, jer u suprotnom sistem nije efikasan u smislu troškova“, rekao je izvor iz MG-a, insistirajući na anonimnosti. „Trebalo bi u velikoj meri da omasovite čitavu stvar da bi ona funkcionisala.“
InfraDianbi je takođe potrebno partnerstvo s finansijskom kompanijom u cilju rentiranja baterija vozačima taksija u okviru date strategije, što je nešto što kompanija tek treba da ostvari.
Zamena baterija je ponovo u okviru evropske agende, nakon neuspeha izraelske kompanije Better Place, koja je imala podršu Renaulta 2013. godine. Francuski proizvođač je takođe signalizirao da je spreman da ovoj ideji pruži još jednu šansu.
„S poslovnog aspekta, postoji dobar razlog da baterija bude odvojiva od automobila, posebno ako baratate polovnim baterijama“, rekao je šef Renaulta, Luka de Meo prošle godine. „Uradili smo matematiku i zatražili od inženjera da pronađu rešenje koje podrazumeva povratak prvobitnoj ideji, čiji je pionir bio Renault.“
Auto Moto Show