Audi je konačno zacementirao svoj ulazak u Formulu 1 počev od 2026.
Dugo očekivana objava, na koju se čeka mesecima, dolazi nakon odobrenja FIA-e, vezanog za novu regulativu što se tiče motorizacije, koja na snagu stupa 2026., što je opšte viđeno kao „zeleno svetlo“ za ulazak Audija i Porschea u „najbrži cirkus na svetu“.
Audi će svoje pogonske jedinice sklapati u sedištu sportske divizije u Nojburgu u Nemačkoj, a obojica, i šef kompanije Markus Disman i tehnički direktor Oliver Hofman, koji su dali izjave na pres konferenciji pred VN Belgije, sugerisali su da će razvojni program obezbediti značajne informacije za razvoj elektrifikovanih serijskih automobila. „Ovo je prvi put u više od deset godina da će F1 pogonski sklop biti proizvođen u Nemačkoj“, kažu u Audiju.
Nema reči o tome u koju šasiju će Audijeva mašinerija biti instalirana, ali iz Ingolštata javljaju da će obelodaniti partnera za 2026. do kraja ove godine.
U razgovoru s novinarima, Disman je rekao: „Auto-moto sport je integralni deo Audijeve DNK. Formula 1 je kako globalna scena za naš brend, tako i krajnje izazovna razvojna laboratorija. Kombinacija visokih performansi i takmičenja je uvek pokretač inovacija i transfea tehnologija u našu industriju.
S novim pravilima, sada je pravi trenutak za nas da se uključimo. Nakon svega, Formula 1 i Audi teže istim obnovljivim ciljevima.“
Da bi se u potpunosti fokusirao na učešće u Formuli 1, Audi je skrajnuo planove vezane za povratak u WEC s novim LMDh prototipom. „Formula 1 je sledeća velika prekretnica u istoriji Audijevog učešća u sportu“, rekao je Julius Zebah, koji će uskoro napusiti ulogu šefa Audi Sporta da bi „preuzeo novu stratešku poslovnu oblast u sektoru tehničkog razvoja, gde će biti odgovoran direktno izvršnom odboru“.
I Audi i Porsche su čekali na potvrdu izbacivanja MGU-H (Motor Generator Unit – Heat) jedinice 2026., što je deo revidiranja pravila, s obzirom na značajan trošak razvoja tako složenog sistema, koji nema značaj u kontekstu razvoja putničkih automobila.
Od 2026., električna energija za hibridni pogonski element biće generisana isključivo od strane konvencionalnijeg sistema rekuperacije kinetičke energije, koja se obavlja tokom kočenja, što je u velikoj meri slično kao rešenje kod serijskih električnih automobila, što ulazak u elitni auto-moto sport čini mnogo atraktivnijim za članice VW grupacije.
Prebacivanje na korišećenje održivih goriva u Formuli 1 i uvođenje ograničenja troškova za svaki tim 2023., takođe su navedeni kao ključni motivacioni faktori za Audijevo pridruživanje „najbržem cirkusu na svetu“.
U Ingolštatu kažu da su već postavili testni prostor u razvojnom centru u Nojburgu, kao i da su započeli pripreme „u smislu osoblja, objekata i tehničke infrastrukture“. Takođe je formirana nova kompanija posebno posvećena razvoju F1 pogonskih sklopova, koja je u potpunosti u vlasništvu Audi Sporta.
Adam Bejker, kojeg je nemačka marka nedavno regrutovala iz FIA-e, vodiće novu firmu kao šef Audijevog Formula 1 projekta.
Auto Moto Show
Izvor: Audi