Naslovna INFO INDUSTRIJA Kineske automobilske marke sve su bliže evropskim, japanskim, korejskim i američkim

Kineske automobilske marke sve su bliže evropskim, japanskim, korejskim i američkim

Nije tajna da je Kina daleko najvažnije automobilsko tržište na svetu. Ne samo što je najveće u smislu proizvodnih i prodajnih brojki, već je takođe glavno planetarno čvorište za istraživanje i razvoj, mesto gde se mogu pronaći priuštivi električni automobili.

Dok su SAD, Evropa, Japan i Koreja zrela tržišta koja su završila svoj rast, Kina je i dalje važan izvor širenja i povećanja profita za veliku većinu proizvođača automobila u svetu.

Chery Arizo 8

Snagu kineskog tržišta čini ogromna unutrašnja potražnja, koja mnogim brendovima omogućava da prodaju brojne modele različitim ciljnim grupama kupaca. Postoje mogućnosti za svakoga ako postoji jasan proizvodni plan i ako ti automobili mogu da zadovolje korisnike u smislu dizajna i veličine. Primera radi, potrošači u Kini nisu skloni posedovanju malih automobila, sportskih modela i monovolumena. S druge strane, Kinezi vole sve vrste SUV/krosovera, velike limuzine, pa čak i kamionete.

Zatim, tu je i snažna podrška vlasti. Automobilska industrija i njena globalna ekspanzija, deo su plana ekonomskog rasta, uspostavljenog od strane Komunističke partije. Razvoj proizvodnje automobila u Kini je u srži ekonomije, a kao rezultat toga, napredak koji su ostvarili lokalni proizvođači je značajan. Međutim, tu se nameće pitanje: da li se „made in China“ vozila po pitanju kvaliteta mogu porediti s evropskim, japanskim, američkim i korejskim automobilima?

Stvar ukusa

Kada je reč o dizajnu, odgovor je jednostavan i on glasi „da“. Novi modeli  koje možemo da vidimo su veoma interesantnih formi, moderni, svežeg izgleda, ali i izraženog karaktera. Kineski automobili nisu više „staromodne kopije“ zapadnih proizvoda.

Dizajn je često subjektivna stvar, ali treba imati u vidu da upravo zapadni dizajneri stoje iza većine karoserijskih kreacija novih modela automobila koje proizvode Kinezi. Zapravo, mnoge kompanije u toj zemlji poseduju dizajnerske centre u Evropi i SAD. Izgled automobila je jedna od prvih stvari na kojima nova marka mora da radi, posebno ako je nepoznata van matične zemlje.

Primeri su mnogi: SUV/krosoveri i sedani brendova NIO, BYD Han i Tang. Tu je nedavno predstavljeni Chery Arrizo 8, kao i neki drugi SUV modeli, kao što su Changan SL03, UNI-V, UNI-K i UNI-T. Avatr 11 je takođe jedan od najlepših. GAC GS8 i i čevrtasti i interesantni Haval Big Dog, Cool Dog i H-DOG, takođe su među pretendentima.

Haval Big Dog

U premijum segmentu, Hongqi ne razočarava s H9 i E-HS9. Geely, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija, blista s Xigyue L i Preface modelima. Sestrinski brend ZEEKR u ponudi ima 001, modernu veliku limuzinu. Čitav Lynk & Co portfolio je veoma atraktivan i originalan. Li Auto ima ONE i L9, dva moderna i atraktivna SUV-a. MG, marka koja ulazi na srpsko tržište, predstavila je MG7, koji bi bez problema mogao da se stavi „na crtu“ Kiji Stinger. Hozon Neta S je dopadljiv veliki sedan jedinstvenog dizajna. Tank 500 je još jedan od posebno velikih SUV modela. Xpeng, dostupan u Evropi, u ponudi ima još jedan veliki SUV, G9.

Poboljšani kvalitet i tehnologija

Ipak, Kinezi vredno rade na onome što se nalazi ispod atraktivnog dizajna, značajno poboljšavajući kvalitet svojih automobila. Materijali koji se koriste i način na koji se vozila sklapaju, ne razlikuju se od onoga što praktikuju zapadni rivali. Ista stvar se odnosi na tehnologiju, s veoma interesantnom navigacijom, komunikacijom i softverskim solucijama koje su u brojnim slučajevima iznad inostranog proseka.

Changan SL03

Ono što nedostaje su podizanje svesti, reputacija i nasleđe

Tri elementa nedostaju da bi kineski automobili dominirali svetskim putevima: podizanje svesti, reputacija i nasleđe. Prva dva mogu biti rešena uvođenjem još atraktivnijih i kvalitetnijih automobila na tržište. Kupci širom planete će se više upoznavati s kineskim vozilima onog momenta kada se oni budu našli na njihovim tržištima, gde će moći direktno da ih uporede s etabliranom konkurencijom. Ovo će istog momenta doprineti rušenju lošeg imidža koji kineski proizvodi imaju u mnogim delovima sveta. Japan i Koreja su zemlje koje su to i same iskusile.

Nasleđe je već nešto komplikovanije. Kina nema dugačku i bogatu istoriju proizvodnje automobila, a to predstavlja ozbiljan izazov za marke koje se takmiče u premijum segmentu.

MG7

U svakom slučaju, pred njima je i dalje dugačak put. Tokom 2021., postojalo je preko 125 kineskih brendova koji su prodavali ukupno 13,2 miliona automobila na globalnom planu. To je 21 odsto više u odnosu na prodajni total iz 2020., što je u kontrastu s 6-odstotnim rastom koje je zabeležilo globalno tržište.

Od navedenog totala, na jedinice prodate van zemlje se odnosi 885.000 primeraka, što je nešto manje od sedam odsto. Međutim, inostrana prodaja je skočila za 113 odsto u poređenju s 2020.

Auto Moto Show

Priredio: Pavle Barta

Prethodni tekstFord Puma 1.0 EcoBoost (TEST)
Sledeći tekstŠkoda Fabia dobija čisto električnog naslednika do kraja dekade

1 komentar

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime