Naslovna INFO Peko Banjaja uknjižio četvrti uzastopni trijumf

Peko Banjaja uknjižio četvrti uzastopni trijumf

Frančesko Banjaja je postao prvi vozač Ducatija u istoriji, koji je pobedio četiri puta uzastopno u kraljevskoj kategoriji, i to nakon foto-finiša u duelu sa sjajnim Eneom Bastijaninijem iz Gresini Racinga.

Startovavši s pol pozicije prvi put u četiri godine, Džek Miler je briljantno startovao, našavši se na čelu karavana ispred Bastijaninija i timskog kolege, Banjaje.

Pozadi, u krivini 1, Bred Binder je svojim motociklom „kresnuo“ Žoana Zarka koji je slabo startovao, što je rezultiralo time da je Francuz usput pokupio Mikelea Pira i Pola Espargara, pozicionirane sa spoljne strane krivine.

Dodatna drama se desila na početku drugog kruga, kada je lider trke, Miler, izleteo u krivini 4. Očajan početak trke za Ducati je dodatno pogoršao Marko Bezeki, koji je u istom krugu izleteo sa staze u krivini 10.

U međuvremenu, ispostavilo se da je visoka temperatura problem za sve vozače, a to su na teži način iskusili Franko Morbideli i Fabio Di Đanantonio, koji su iz trke ispali u trećem krugu.

Na čelu, Bastijanini je poveo nakon Milerovog pada, ali je vozač Gresinija gotovo izgubio prednji deo u krivini 14, maestralno spasivši sebe i motocikl.

Mada je u tim trenucima zadržao vođstvo, uskoro ga je pretekao Banjaja u krivini 8.

Budući vozač Lenovo Ducatija je zatim pao na treću poziciju, jer se ispred njega našao razgoropađeni Maverik Vinjales hrabrim potezom u četvrtom krugu.

Na petom i šestom, Espargaro je napravio grešku pokušavajući svim snagama da se približi vodećoj četvorci koju su činili Banjaja, Vinjales, Bastijanini i Luka Marini, koji je praktično poklonio mesto Kvartararu.

Kako se Vinjales pripremao za napad na Banjaju, tako se aktuelni šampion približavao vodećoj grupi. S druge strane, nakon rane greške u krivini 13, Espargaro se mučio da drži priključak s Kvartararom, koji je takođe u tim trenucima prestao da se približava Mariniju.

Izvlačeći maksimum iz Yamahe, Francuz je ponovo počeo da zaostaje, pre nego što je dobio upozorenje zbog napuštanja limita staze. Isti „žuti karton“ je dobio i Vinjales, koji je nastavio da vrši pritisak nad Banjajom. Mada je Španac „vrteo“ brže krugove od vodećeg Ducatija, nikako nije mogao da ga pretekne, jer je Banjaja bio prosto savršen na kočenju.

Kako je vodeći tandem pojačao tempo, Bastijanini je napravio grešku u krivini 10, što je omogućilo Mariniju da ga pretekne. Međutim, „Beštija“ je odgovorio odmah nakon toga, i vratio treću poziciju na prilazu „Curvoneu“ (krivina 11).

Uprkos gubitku pet desetinki, Bastijanini je postavio vreme brže od onog koje je Miler ostvario osvojivši pol poziciju, tako da se ubrzo našao na „repu“ Vinjalesove Aprilije.

Kako to često biva u MotoGP-u, lovac je postao lovina, tako da je umesto napada na Banjaju, Vinjales morao da se brani protiv Bastijaninija, u čemu nije uspeo, jer ga je Italijan pretekao u krivini 1, osam krugova pre kraja.

U tim trenucima, bilo je očigledno da Vinjales nema adekvatan odgovor na performanse prošlogodišnjeg Ducatija vozača Gresinija, koji je ubrzo pristigao i Banjaju.

Međutim, budući da je Peko bio brži u sektorima tri i četiri, to je otežalo posao Bastijaniniju, bez obzira što je vozio brže krugove.

Mada je napravio grešku u krivini 4, kada je bio „na točku“ Banjaje, Bastijanini je „dodao gas“ demonstriravši neverovatnu vožnju u finalnom krugu. U poslednjoj krivini je krenuo u preticanje, ali je Banjaja ipak prošao ciljnu liniju pre njega, i to za 0,034 sekunde.

Dakle, Fabio Kvartararo ima novog najbližeg pratioca u šampionatu. Naravno, radi se o Frančesku Banjaji, koji je do drugog mesta došao nakon četiri uzastopna trijumfa, ukupno šest u sezoni.

Pavle Barta

Auto Moto Show

SAN MARINO MOTOGP 2022. MIZANO

POZ. VOZAČI NAC. TIM VREME/RAZL.
1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) 41m 43.199s
2 Enea Bastianini ITA Gresini Ducati (GP21) +0.034s
3 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP) +4.212s
4 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +5.283s
5 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +5.771s
6 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +10.230s
7 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +12.496s
8 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +14.661s
9 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) +17.732s
10 Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) +21.986s
11 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) +23.685s
12 Andrea Dovizioso ITA WithU Yamaha RNF (YZR-M1) +29.276s
13 Raul Fernandez SPA KTM Tech3 (RC16)* +30.433s
14 Stefan Bradl GER Repsol Honda (RC213V) +31.768s
15 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +32.547s
16 Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* +41.857s
17 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP21)* +50.559s
18 Jack Miller AUS Ducati Lenovo (GP22) +53.371s
19 Remy Gardner AUS KTM Tech3 (RC16)* +56.613s
20 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP21)* +57.304s
21 Kazuki Watanabe JPN Suzuki Ecstar (GSX-RR) +1 lap
Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) DNF
Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) DNF
Michele Pirro ITA Aruba.it Racing (GP22) DNF
Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) DNF

* Novajlija

GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA

POZ. VOZAČ NAC. TIM POENI DIFF.
1 = Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 211
2 ^1 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) 181 (-30)
3 ˅1 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) 178 (-33)
4 ^2 Enea Bastianini ITA Gresini Ducati (GP21) 138 (-73)
5 ˅1 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) 125 (-86)
6 ˅1 Jack Miller AUS Ducati Lenovo (GP22) 123 (-88)
7 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 115 (-96)
8 ^3 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP) 101 (-110)
9 ˅1 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 101 (-110)
10 ˅1 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) 94 (-117)
11 ˅1 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) 90 (-121)
12 ^1 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 82 (-129)
13 ˅1 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 77 (-134)
14 = Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP21)* 68 (-143)
15 = Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 60 (-151)
16 = Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 46 (-165)
17 = Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) 42 (-169)
18 = Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) 35 (-176)
19 = Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) 26 (-185)
20 = Fabio di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP21)* 23 (-188)
21 = Andrea Dovizioso ITA WithU Yamaha RNF (YZR-M1) 15 (-196)
22 = Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* 10 (-201)
23 = Remy Gardner AUS KTM Tech3 (RC16)* 9 (-202)
24 = Raul Fernandez SPA KTM Tech3 (RC16)* 8 (-203)
Prethodni tekstŠkoda Fabia dobija čisto električnog naslednika do kraja dekade
Sledeći tekstMaks Ferstapen do nove pobede u Holandiji uz razočaranje Luisa Hamiltona

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime