Frančesko Banjaja je postao prvi vozač Ducatija u istoriji, koji je pobedio četiri puta uzastopno u kraljevskoj kategoriji, i to nakon foto-finiša u duelu sa sjajnim Eneom Bastijaninijem iz Gresini Racinga.
Startovavši s pol pozicije prvi put u četiri godine, Džek Miler je briljantno startovao, našavši se na čelu karavana ispred Bastijaninija i timskog kolege, Banjaje.
Pozadi, u krivini 1, Bred Binder je svojim motociklom „kresnuo“ Žoana Zarka koji je slabo startovao, što je rezultiralo time da je Francuz usput pokupio Mikelea Pira i Pola Espargara, pozicionirane sa spoljne strane krivine.
Dodatna drama se desila na početku drugog kruga, kada je lider trke, Miler, izleteo u krivini 4. Očajan početak trke za Ducati je dodatno pogoršao Marko Bezeki, koji je u istom krugu izleteo sa staze u krivini 10.
U međuvremenu, ispostavilo se da je visoka temperatura problem za sve vozače, a to su na teži način iskusili Franko Morbideli i Fabio Di Đanantonio, koji su iz trke ispali u trećem krugu.
Na čelu, Bastijanini je poveo nakon Milerovog pada, ali je vozač Gresinija gotovo izgubio prednji deo u krivini 14, maestralno spasivši sebe i motocikl.
Mada je u tim trenucima zadržao vođstvo, uskoro ga je pretekao Banjaja u krivini 8.
Budući vozač Lenovo Ducatija je zatim pao na treću poziciju, jer se ispred njega našao razgoropađeni Maverik Vinjales hrabrim potezom u četvrtom krugu.
Na petom i šestom, Espargaro je napravio grešku pokušavajući svim snagama da se približi vodećoj četvorci koju su činili Banjaja, Vinjales, Bastijanini i Luka Marini, koji je praktično poklonio mesto Kvartararu.
Kako se Vinjales pripremao za napad na Banjaju, tako se aktuelni šampion približavao vodećoj grupi. S druge strane, nakon rane greške u krivini 13, Espargaro se mučio da drži priključak s Kvartararom, koji je takođe u tim trenucima prestao da se približava Mariniju.
Izvlačeći maksimum iz Yamahe, Francuz je ponovo počeo da zaostaje, pre nego što je dobio upozorenje zbog napuštanja limita staze. Isti „žuti karton“ je dobio i Vinjales, koji je nastavio da vrši pritisak nad Banjajom. Mada je Španac „vrteo“ brže krugove od vodećeg Ducatija, nikako nije mogao da ga pretekne, jer je Banjaja bio prosto savršen na kočenju.
Kako je vodeći tandem pojačao tempo, Bastijanini je napravio grešku u krivini 10, što je omogućilo Mariniju da ga pretekne. Međutim, „Beštija“ je odgovorio odmah nakon toga, i vratio treću poziciju na prilazu „Curvoneu“ (krivina 11).
Uprkos gubitku pet desetinki, Bastijanini je postavio vreme brže od onog koje je Miler ostvario osvojivši pol poziciju, tako da se ubrzo našao na „repu“ Vinjalesove Aprilije.
Kako to često biva u MotoGP-u, lovac je postao lovina, tako da je umesto napada na Banjaju, Vinjales morao da se brani protiv Bastijaninija, u čemu nije uspeo, jer ga je Italijan pretekao u krivini 1, osam krugova pre kraja.
U tim trenucima, bilo je očigledno da Vinjales nema adekvatan odgovor na performanse prošlogodišnjeg Ducatija vozača Gresinija, koji je ubrzo pristigao i Banjaju.
Međutim, budući da je Peko bio brži u sektorima tri i četiri, to je otežalo posao Bastijaniniju, bez obzira što je vozio brže krugove.
Mada je napravio grešku u krivini 4, kada je bio „na točku“ Banjaje, Bastijanini je „dodao gas“ demonstriravši neverovatnu vožnju u finalnom krugu. U poslednjoj krivini je krenuo u preticanje, ali je Banjaja ipak prošao ciljnu liniju pre njega, i to za 0,034 sekunde.
Dakle, Fabio Kvartararo ima novog najbližeg pratioca u šampionatu. Naravno, radi se o Frančesku Banjaji, koji je do drugog mesta došao nakon četiri uzastopna trijumfa, ukupno šest u sezoni.
Pavle Barta
Auto Moto Show
SAN MARINO MOTOGP 2022. MIZANO |
||||
POZ. | VOZAČI | NAC. | TIM | VREME/RAZL. |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | 41m 43.199s |
2 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +0.034s |
3 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +4.212s |
4 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +5.283s |
5 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +5.771s |
6 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +10.230s |
7 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +12.496s |
8 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +14.661s |
9 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +17.732s |
10 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +21.986s |
11 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +23.685s |
12 | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +29.276s |
13 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +30.433s |
14 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +31.768s |
15 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +32.547s |
16 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | +41.857s |
17 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +50.559s |
18 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +53.371s |
19 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +56.613s |
20 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +57.304s |
21 | Kazuki Watanabe | JPN | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +1 lap |
Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | DNF | |
Michele Pirro | ITA | Aruba.it Racing (GP22) | DNF | |
Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | DNF |
* Novajlija
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA |
||||||
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI | DIFF. | |
1 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 211 | |
2 | ^1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | 181 | (-30) |
3 | ˅1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 178 | (-33) |
4 | ^2 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | 138 | (-73) |
5 | ˅1 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | 125 | (-86) |
6 | ˅1 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | 123 | (-88) |
7 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 115 | (-96) |
8 | ^3 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 101 | (-110) |
9 | ˅1 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 101 | (-110) |
10 | ˅1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | 94 | (-117) |
11 | ˅1 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | 90 | (-121) |
12 | ^1 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 82 | (-129) |
13 | ˅1 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 77 | (-134) |
14 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | 68 | (-143) |
15 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 60 | (-151) |
16 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 46 | (-165) |
17 | = | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 42 | (-169) |
18 | = | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | 35 | (-176) |
19 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 26 | (-185) |
20 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | 23 | (-188) |
21 | = | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 15 | (-196) |
22 | = | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | 10 | (-201) |
23 | = | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | 9 | (-202) |
24 | = | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | 8 | (-203) |