Naslovna ECO2 Ako bude potražnje, Mercedes-Benz će imati u prodaji V8 motore i posle...

Ako bude potražnje, Mercedes-Benz će imati u prodaji V8 motore i posle 2030.

Jula 2021., Mercedes je obelodanio svoje namere vezane za prebacivanje game na čisto električni pogon do kraja dekade.

Međutim, ova izjava je na kraju došla sa „sitnim slovima“, jer su u „trokrakoj zvezdi“ istakli da će se to desiti kada „tržišni uslovi to budu dozvoljavali“. To znači da čak i ako motori s unutrašnjim sagorevanjem budu „penzionisani“ u izvesnim regionima, postoje dobre šanse da će nemačka premijum marka i dalje imati benzinski pogonjena vozila u većem delu sveta.

To neće nužno biti mali motori, jer je Mercedes prilično odlučan da zadrži V8 živim do 2030., pa čak i posle toga. U nedavnom intervjuu, potpredsednik Mercedesovog sektora za razvoj vozila, Jerg Bartels, rekao je da će osmocilindraši ostati prisutni. On je objasnio da sve zavisi od „strogoće“ ekološke regulative. Ako marka iz Štutgarta može da postigne odgovarajući prosek emisije ugljen-dioksida, u svakom slučaju neće ukinuti V8 niti manji redni šestocilindraš.

„Na kraju, naša strategija u vezi s emisijom CO2 mora da se ispuni, a mi imamo jasan put po tom pitanju, a to je da budemo ugljenično neutralni do kraja tridesetih godina ovog veka, do 2039. Mi želimo da budemo proizvođač čisto električnih vozila počev od 2030., ali ako i dalje bude postojala potražnja od strane kupaca za V8 motorima u nekim regionima, a mi ih budemo imali u ponudi, zašto bismo ih ukidali?“

U Mercedesu su u potpunosti svesni da će imati teškoća u unapređivanju motora SUS da bi se uskladili sa strožom regulativom, posebno Euro 7, ali isto tako znaju da će neki kupci i dalje želeti automobile sa šestocilindarskim i osmocilindarskim motorima. Bartels je uvren da inženjeri mogu uskladiti svaki agregat sa strožim pravilima, ali to sa sobom nosi više troškove koje neki kupci neće biti spremni da plate.

Bartels je priznao da će biti teško opravdati visoke troškove motora s unutrašnjim sagorevanjem kada Euro 7 bude stupio na snagu sredinom ove dekade, ali taj dan još uvek nije došao. U međuvremenu, V8 je dostupan u brojnim modelima a biće prisutan i u budućim, uključujući drugu generaciju AMG-a GT.

Međutim, AMG C63 će izgubiti V8 u korist četvorocilindraša, s tim što izveštaji govore da će naredni E53 takođe odbaciti 4,0-litarsku jedinicu. Ipak, s druge strane, Mercedes će rado prodavati Maybach S klase u S680 izdanju s moćnim V12, jednim od poslednjih dvanaestocilindarskih motora koji se mogu priuštiti u novom automobilu.

Dok marke poput Porschea i Toyote koketiraju sa sintetičkim gorivima, Mercedes ih ne vidi kao održivu soluciju, jer smatra da je i to rešenje loše po životnu sredinu. „Mi smo to razmatrali, naravno. Međutim, s energetskog aspekta to zaista nema smisla. Koliko kilograma CO2 proizvodite da biste napravili sintetička goriva.“

Najveći Mercedesov rival, BMW, takođe je obećao da će zadržati u ponudi motore velike radne zapremine, obećavši M modele s rednim „šestacima“ i V8 jedinicama, koji će egzistirati bar do 2030., a verovatno i duže. Međutim, M760i je izbačen s novom serijom 7, što znači da nema više V12 modela iz Bavarske.

Auto Moto Show

Prethodni tekstMaks Ferstapen u Monci do pete uzastopne pobede
Sledeći tekstLista: Koji su to najbrži modeli pojedinačnih automobilskih marki trenutno?

1 komentar

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime