Naslovna AKTUELNO Kraljica Elizabeta II je veoma volela automobile ali nije patila od luksuza

Kraljica Elizabeta II je veoma volela automobile ali nije patila od luksuza

Britanski monarh s najdužim stažom vladavine u istoriji, može se nazvati značajnim influenserom za marke kao što su Land Rover i Jaguar.

Kraljica Elizabeta II, koja je preminula 8. septembra, bila je ljubitelj posebne niše britanske automobilske industrije, a današnjim jezikom opisano, može se opisati kao ključna influenserka za Land Rover i Jaguar, budući da je često fotografisana pored modela ove dve britanske automobilske marke.

Međutim, ona nije uvek vozila najnovije i najaktuelnije modele, naprotiv. Kraljica Elizabeta II je prvi britanski monarh koji je proveo čak sedam decenija na tronu. Kao što je poznato, preminula je u 97. godini života, a naučila je da vozi, kao i mnoge druge žene, tokom Drugog svetskog rata, kada se pridružila ženskoj diviziji britanske armije pod imenom Pomoćna teritorijalna služba.

Tu je takođe naučila da održava vozila i bez dileme, upravo je u to vreme razvila afinitet prema vožnji, što je nastavila da praktikuje tokom svog dugačkog veka.

Priča koja verovatno najbolje ilustruje njen vozački entuzijazam, kao i njen ponekad „vragolanski“ humor, dotiče se njene vožnje Land Rover Defendera, vozila koje se možda i u najvećoj meri povezuje s njom samom, bar u privatnom životu, van formalnosti u kojima su glavni protagonisti  na četiri točka mahom bili Bentleyjevi i Rolls-Royceovi modeli.

Bivši ambasador Velike Britanije u Saudijskoj Arabiji, ser Šerard Kauper-Kouls, opisao je kako je 2003. bivšem saudijskom prestolonasledniku, a zatim i kralju, bila ponuđena vožnja na kraljičinom imanju površine 20.000 hektara u Balmoralu u Škotskoj.

Princ se naravno složio s idejom, ali ono što nije očekivao je da kraljica bude za volanom Defendera, vozeći punom brzinom neravnim seoskim putevima.

Saudijski prestolonaslednik, bar tako priča kaže, preklinjao je kraljicu da se koncentriše na vožnju a ne na ćaskanje. Teško je Elizabeti pripisati bilo kakve druge motive, sem da je bila domaćica puna energije, željna da oduševi svog gosta , ali nikako nam iz glave ne izlazi mogućnost da je htela malo da prepadne budućeg suverena zemlje gde ženama u to vreme nije bilo dozvoljeno da voze.

Kraljevska garancija

Većina slavnih britanskih automobilskih marki poseduje „Kraljevsku garanciju“ dobijenu od strane kraljice, što zapravo sugeriše da je ona bila povezana s dotičnim kompanijama, dozvoljavajući im da koriste kraljevski grb u javnim nastupima.

Međutim, ne i svima.

Rolls-Royce, primera radi, u vreme njene smrti nije bio nosilac prestižne garancije, uprkos što su kraljica i njen pokojni suprug, princ Filip, naručili Rolls-Royce Phantom IV 1950.

Dotični automobil je u upotrebi od tada, a vozio ga je i njen sin, sada kralj, Čarls III, na dan njene smrti. To je verovatno najvredniji kraljevski automobil u kolekciji danas.

Možda je iznenađujuće što je Vauxhall bio nosilac „Kraljevske garancije“ u vreme smrti kraljice, budući da se radi o velikoserijskom proizvođaču automobila, sestrinskom brendu nemačkog Opela. Kao što je poznato, obe marke su sada pod krovom Stellantisa, nakon preuzimanja od General Motorsa.

Kraljica je volela “obične” karavane

Dugo vremena, jedan od kraljičinih omiljenih automobila je bio „obični“ Vauxhall Cresta, karavan iz 1961. Često je i fotografisana kako vozi ovaj model.

Elizabeta II je volela karavane, koji se u Ujedinjenom Kraljevstvu nazivaju „estates“, a 2015. je fotografisana za volanom lepo održavanog, ali zastarelog Jaguara X-Type u karavanskom izdanju. U vreme proizvodnje tog modela, Jaguar je bio u vlasništvu Forda, dok je X-Type bio tržišni promašaj.

Ipak, fotografija o kojoj je reč je dospela na naslovne stranice nekoliko novinskih izdanja, jer je kraljica bila prisiljena da vozi po travi da bi izbegla mladu porodicu koja se šetala javnim parkom na teritoriji zamka Vindzor, jednog od njena četiri doma. Ta fotografija je na najbolji način ilustrovala da je kraljica vozila automobile koji su joj se sviđali, ne nužno one prestižne uz pomoć kojih je mogla da demonstrira svoj status.

Naravno, u Jaguar Land Roveru su verovatno želeli da je vozila nešto modernije, što bi moglo da im napravi dobru reklamu. Za volanom njenog X-Typea je fotografisana ponovo 2021., što je verovatno poslednja javna fotografija na kojoj se našla vozeći automobil.

Auto Moto Show

Priredio: Pavle Barta

Prethodni tekstElektrični Ferrari koji stupa na scenu 2025. biće “istinski Ferrari”
Sledeći tekstNove BMW-ove baterije bi mogle da promene sliku automobilske industrije

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime