Naslovna AKTUELNO Nove BMW-ove baterije bi mogle da promene sliku automobilske industrije

Nove BMW-ove baterije bi mogle da promene sliku automobilske industrije

Jeftinije, performantnije, brže se pune i pružaju širu autonomiju. Šta bi bilo kad bi bilo… Pa, zapravo nešto postoji!

Možda je to samo obeležje ovog vremena, ali ne možemo da ne dočekamo dobre vesti s dozom optimizma i nade, čekajući na ono što sledi, po mogućnosti još bolje.

Ovoga puta vesti dolaze iz BMW-a, koji kaže da su novorazvijene ćelije za buduće elektromobile bavarske marke 50 odsto jeftinije, s više od 20 odsto višom energetskom gustinom, a uz to se tokom njihove proizvodnje emituje 60 odsto manje ugljen-dioksida u odnosu na aktuelne jedinice. Zar ovo nisu dobre vesti?

Dakle, nove baterije će se naći u elektromobilima BMW-ove „Neue Klasse“ počev od 2025. Svaka čast za vraćanje „Neue Klasse“ na scenu, bez obzira što to nije 2002 Turbo. Koliko god da smo skromni, ponekad ipak zažalimo što se novac nalazi u nekim tuđim džepovima.

Međutim, to nije sve što se tiče BMW-ovih novih baterija, jer one se navodno mogu napuniti 30 odsto brže (verovatno zahvaljujući arhitekturi od 800 V), a kada se napune, pružaju takođe 30 odsto veći domet. Verovatno se pitate kako je moguće dobiti 30 odsto širu autonomiju iz 20 odsto „gušće“ baterije? To može da se zahvali novom kružnom obliku, posebno dizajniranom za potrebe arhitekture „Neue Klasse“. To BMW-u omogućava da instalira u totalu više baterija, gde svaka raspolaže 20 odsto višom energetskom gustinom u poređenju s onim što se trenutno koristi.

S ekološkog aspekta, nove ćelije će koristiti izvesnu količinu recikliranog kobalta, litijuma i nikla, dok će fabrike koje ih proizvode biti pogonjene obnovljivom energijom. Kobalt i litijum iz rudnika, s druge strane, doći će od strane sertifikovanih kompanija koje praktikuju odgovorno rudarenje i u potpunosti su transparentne. Eto argumenta protiv onih koji se bune (s razlogom) da kobalt rudare deca. Možda nećete ništa postići time, ali ćete se osećati bolje.

Ukoliko izgubite u raspravi, uvek možete spomenuti činjenicu da BMW-ove nove ćelije mogu koristiti litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) katode, što neutrališe potrebu za eksploatacijom kobalta ili nikla.

Dakle, kao što smo spomenuli na početku teksta, možda je ovo samo obeležje vremena, ali to ne znači da ne očekujemo više dobrih vesti u ovoj oblasti.

Auto Moto Show

Prethodni tekstKraljica Elizabeta II je veoma volela automobile ali nije patila od luksuza
Sledeći tekstDacia Manifesto koncept – vesnik inovacija u budućim modelima rumunske marke

1 komentar

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime