Jedan od najželjnije iščekivanih modela automobila ove godine je konačno stupio na scenu. Naravno, reč je o Ferrariju Purosangue, prvom SUV modelu italijanske marke.
Mada u Maranelu tvrde a je Purosangue u klasi za sebe, javnost konačno može da se upozna s najnovijim Ferrarijevim proizvodom nakon višegodišnjih spekulacija. Purosangue je jedno od malobrojnih vozila na koje pažnju obraćaju i javnost i finansijski svet, što je od velikog značaja za italijansku marku.
Ostavljajući po strani tehničke specifikacije i dizajn Purosanguea, ovo vozilo Ferrari pozicionira u totalno drugačiji marketinški sektor. Mada ga kompanija ne smatra SUV-om, potpuno je jasno da on predstavlja odgovor na kreacije Rolls-Roycea, Bentleyja, Aston Martina i Lamborghinija.
Segment luksuznih SUV modela
Tradicionalni F segment, čiji je sinonim Mercedes-Benz S klase, dobio je i superSUV diviziju, a prošle godine se na nju odnosila prodaja od 14.200 jedinica. To uključuje Bentley Bentaygu, Lamborghini Urus, Aston Martin DBX i Rolls-Royce Cullinan. Njihova zajednička prodaja je porasla za 40 odsto od 2020., a očekuje se da u 2022. bude još veća. Četiri navedena modela, s različitim cenama i pozicioniranjem, uživaju u dvocifrenom procentualnom prodajnom rastu, s tim što je Aston Martinov pulen ostvario „plus“ od čak 400 odsto.
Ovi superSUV-ovi se u najvećoj meri prodaju u SAD i Kanadi (31 odsto ukupnog obima u 2021.). Potražnja je u Severnoj Americi porasla za 46 odsto na više od 4.400 jedinica. Drugo po veličini tržište predstavlja Kina, s više od 3.700 prodatih primeraka, što je rast od 23 odsto.
Na trećem mestu je Evropa s 3.622 jedinice (+33 odsto u poređenju s 2020.). Na Starom kontinentu, lider je Velika Britanija, na koju se odnosi 40 odsto ukupnog evropskog totala, a slede Nemačka s 26 odsto, Švajcarska sa 6,3, Italija 5,1 i Francuska s 3 odsto.
U smislu tržišnog prodora u okviru SUV prodaje, Monako je vodeći jer se na njega odnosi 4,8 odsto, Andoru 0,4 i Katar 0,3 odsto.
Ispravno pozicioniranje
Na osnovu informacija i oficijelnih fotografija koje nam je pružio Ferrari, čini se da je Purosangue pravi proizvod s visokim potencijalom. Na prvom mestu, pozicioniranje kao još jednog sportskog automobila s četiri sedišta ima za cilj da novo vozilo stavi u ravan s ostatkom game, a ne da ga pozicionira kao totalno drugačiji Ferrari.
Za razliku od najbližih rivala, Ferrari je odlučio da fokus stavi više na performanse a manje na koncept upotrebljivosti. Purosangue je više „Sport“ nego što je „Utility“, s jasno ograničenim unutrašnjim prostorom, četiri sedišta (umesto pet), tradicionalnom Ferrarijevom armaturnom tablom i distribucijom mase koja gravitira ka zadnjoj osovini. Zapravo, više je sličnosti između Purosanguea i ostalih Ferrarija nego što bi neko mogao da pomisli. Upravo iz tog razloga, model iz Maranela bi mogao da napravi „pometnju“ i postane značajan igrač u sektoru.
Auto Moto Show