Naslovna INFO BMW-ova Neue Klasse platforma može da podrži hiperautomobil s 1.360 ks

BMW-ova Neue Klasse platforma može da podrži hiperautomobil s 1.360 ks

Entuzijasti već izvesno vreme sanjaju o superautomobilu s BMW-ovom značkom, tačnije još od ranih devedesetih, kada je na scenu stupila Nazca C2, pre nego što je M1 Hommage pristigao 2008.

Najnoviji među konceptima je „plug-in“ hibridni Vision M Next iz 2019., koji takođe nije ugledao svetlost dana u serijskoj verziji. Razlog je vrlo jednostavan, a on se dotiče finansijskog odeljenja kompanije, koje kaže da troškovi ne bi mogli da budu kompenzovani kroz prodajne brojke. Na kraju, i ovaj ambiciozni projekat je odbačen.

Ipak, možda bismo mogli da dočekamo dobre vesti. BMWBlog je razgovarao s Frankom Veberom u vezi s novom Neue Klasse platformom i kako je ona razvijena da bi mogla da podrži i visokoperformantne aplikacije. U svojoj najpotentnijoj formi, model baziran na NE bi imao četiri elektromotora i snagu od jednog megavata, što u prevodu iznosi 1.360 ks.

Ne treba da zaboravimo da je BMW prošlog meseca prikazao i4 Coupe s četiri motora, gde se svaki nalazi na jednom od točkova. Mada Bavarci nisu pružili dodatne detalje, video je poslužio kao info da BMW radi na „čistokrvnom“ M modelu s električnim pogonom.

„Najzahtevnije vozilo koje imamo je zaista visokoperformantni M proizvod. Istinski visokoperformantni M proizvod. Ono što možete očekivati od Neue Klasse arhitekture nije samo fleksibilnost u okviru vaših visokonaponskih baterija. Takođe možete imati arhitekturu s jednim superefikasnim elektromotorom, s tandemom motora, pa čak i četiri motora za potrebe superautomobila snage do jednog megavata.“

Dok će električni superautomobil biti moguć na NE platformi s tehničkog aspekta, Frank Veber je rekao da odluka o takvom modelu još uvek nije doneta. On takođe nije ništa rekao o „sočnim“ glasinama koje sugerišu da je u pripremi još jedna kolaboracija između BMW-a i McLarena, nakon F1 ikone iz devedesetih, koja je i dan danas najbrži model s atmosferskim motorom ikada proizveden.

Neue Klasse će debitovati 2025. u formi sedana i SUV-a u segmentu serije 3, budući da u toj kategoriji BMW beleži najbolju prodaju. Postepeno, modeli s motorima s unutrašnjim sagorevanjem će dobiti električne pandane, a tu su i glasine o ulaznim i1 i i2 modelima, o čemu smo već pisali. Do kraja dekade, BMW smatra da će polovinu njegove godišnje prodaje činiti automobili bez motora SUS. U 2030., Rolls-Royce će postati čisto električna marka, dok će MINI krenuti njegovim stopama početkom sledeće dekade.

Auto Moto Show

Prethodni tekstDacia ne želi da prisiljava svoje kupce da kupuju (skupu) sofisticiranu tehnologiju
Sledeći tekstPunjenje elektromobila na brzim punjačima u Evropi značajno poskupelo

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime