Naslovna INFO Dacia ne želi da prisiljava svoje kupce da kupuju (skupu) sofisticiranu tehnologiju

Dacia ne želi da prisiljava svoje kupce da kupuju (skupu) sofisticiranu tehnologiju

Dacia nije među najrenomiranijim markama kada je reč o bezboednosti. Aktuelni Sandero i Logan su na „kreš“ testu Euro NCAP-a dobili samo dve zvezdice.

Ocene su još gore kada je reč o Spring elektromobilu i novom Jogger sedmosedu karavanu, budući da su ova dva modela dobila samo po jednu zvezdicu. Da li je šef rumunske kompanije zabrinut zbog ovih rezultata? Nimalo.

Jedan od glavnih razloga zašto Dacijini modeli imaju slabe rezultate na „kreš“ testovima je taj što ne poseduju sofisticirane sisteme aktivne bezbednosti, a nemaju ih da bi cene svojih automobila održavali niskim. Pored toga, razlog je taj što u Daciji znaju da bi mnogi ljudi svakako isključili ovu vrstu tehnologije. U nedavnom intervjuu, šef Dacije, Denis Le Vot, rekao je: „Mnogi ljudi deaktiviraju sistem održavanja vozila u voznoj traci, jer ste vi ljudsko biće i vi procenjujete situaciju. Ono što mi radimo je da vam to ne prodajemo. Znamo da ljudi isključuju te sisteme, pa zašto bismo vam ih uopšte prodavali?“

Naravno, ne treba na Dacijine automobile gledati kao na neke „smrtonosne zamke“, jer to nije slučaj. Prošle godine, kada su testirali Sandero i Logan, u Euro NCAP su saopštili: „zaštita prilikom sudara je respektabilna, s performansama na nivou četiri zvezdice da nema nedostataka na drugoj strani.“

Dacijini proizvodi ostaju upotrebljivi i jeftini, jer se Sandero može priuštiti u matičnoj zemlji za 13.650 evra. Čak i veći Jogger ne košta mnogo – 15.850 evra, dok je Duster nekoliko stotina evra skuplji. Da bi održavao cene na niskom nivou, Renaultov budžetni ogranak će se držati motora s unutrašnjim sagorevanjem dokle god to bude bilo moguće posle 2030. Zapravo, Dacia želi da u ponudi ima benzinske automobile do 2025., kada će prodaja novih vozila koja emitiju nedozvoljenu količinu ugljen-dioksida biti zabranjena.

Mnogi ljudi vide Daciju kao malog proizvođača, ali ne treba izgubiti iz vida da se radi o trećoj najboljoj marki u Evropi po pitanju prodaje u dosadašnjem delu godine, kada je reč o privatnim kupcima. I ne samo tome, već industrijska grupa ACEA kaže da je ovaj proizvođač povećao svoj tržišni udeo u prvoj polovini 2022. s 2,9 na 4 odsto u poređenju s istim periodom prošle godine.

Sada kada je u prodaji i Jogger, a veći SUV pozicioniran iznad Dustera treba da pristigne 2025. budućnost izgleda svetla za Daciju.

Auto Moto Show

Prethodni tekstBMW i1 pristiže 2027. a i2 2028.
Sledeći tekstBMW-ova Neue Klasse platforma može da podrži hiperautomobil s 1.360 ks

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime