Honda se pozdravila s drugom generacijom NSX-a u aprilu, lansiravši Type S varijantu u ograničenoj seriji od 350 primeraka.
Međutim, samo nekoliko dana nakon svetske premijere, potpredsednik Acure, Džon Ikeda, sugerisao je da bi performantna mašina mogla da se vrati u nekom momentu u budućnosti, i to u električnom izdanju. Ukoliko premotamo dešavanja do ove nedelje, uvidećemo da je ista osoba ponovo istakla plan vezan za treću generaciju NSX-a, i to u intervjuu datom za nedeljnik Nikkei Asia.
Na pitanje u vezi s mogućnošću lansiranja nove sportske perjanice, Ikeda je rekao: „Kladio bih se na to“, dodavši da će se raditi o električnom modelu. Potpredsednik Acure je nastavio rekavši da performantna mašina bez motora s unutrašnjim sagorevanjem neće biti izuzetna samo po pitanju pravolinijskih mogućnosti. On je takođe konstatovao da nije na njemu odluka o povratku NSX-a, sugerišući da će ta odgovornost pasti na pleća predsednika i generalnog direktora Honde, Tošihira Mibea.
Ono što je interesantno, Nikkei Asia citira ljude bliske Acurinoj agendi, koji kažu da bi električni NSX mogao da pristigne već 2026., kada će matična kompanija uvesti namensku Honda e:Architecture platformu. Međutim, ništa od ovoga nije zvanično u ovom momentu, radi se o nepotvrđenim informacijama koje treba uzeti s dozom rezerve.
Ipak, činjenica da Džon Ikeda otvoreno priča o povratku kultnog modela samo nekoliko meseci nakon debitovanja Type S verzije, sugeriše da Honda ne želi da se odrekne svoje ikone.
Za sada, ove dve japanske marke imaju važnija posla, jer se Honda priprema za lansiranje Prologuea 2024., a Acura ZDX-a, zajedno s Type S varijantom. Ova dva elektromobila će počivati na Ultium platformi koju je razvio General Motors. Acurin prvi električni model na Honda e:Architecture, naći će se u prodaji 2026.
U međuvremenu, ljubitelji Honde mogu da uživaju u novom Civicu Type R kada je o konvencionalnom pogonu reč, a mogu da čekaju i na Integru Type S, koja se prošle nedelje našla u objektivima špijunskih foto-aparata. Naravno, budućnost je električna, bilo da se radi o baterijskoj ili vodoničnoj tehnologiji, jer je Honda najavila potpuno odbacivanje motora SUS 2040. godine.
Auto Moto Show
Izvor: Nikkei Asia