Džek Miler je izdominirao u trci za MotoGP Japana kao retko ko u poslednjih nekoliko sezona. Ipak, Ducati je imao za čim i da žali, jer je Frančesko Banjaja doživeo pad u poslednjem krugu.
Pre nego što je trka uopšte počela, Mark Markes je napravio veliku promenu što se izbora pneumatika tiče, prebacivši se s tvrdih ne meke gume. Početna drama je doživela vrhunac kada je Aleš Espargaro morao u boks nakon pripremnog kruga zbog tehičkih problema na Apriliji.
Mada je zaimena motocikala izvedena brzo (Espargaro je sporni motocikl jednostavno „bacio iz ruku“ tako da je pao na bok), Španac se neminovno našao na začelju.
S druge strane, Mark Markes je prvi put posle tri godine osvojio pol poziciju, ali je Bred Binder bio taj koji je najbolje startovao i prvi došao do krivine 1.
Markes je zatim izgubio poziciju i od Horhea Martina, koji je prošao i Bindera, našavši se na vodećem mestu na kraju prvog kruga.
Međutim, vozač koji je uživao u najboljem tempu bio je Džek Miler. Australijanac je prosto „proleteo“ pored Markesa, Migela Oliveire, Bindera i Martina, zasevši na čelo trke, što neće ispuštati do samog kraja.
Što se glavnih pretendenata na titulu tiče, Fabija Kvartarara iz Yamahe i Peka Banjaje iz Ducatija, oni ne da nisu posebno napredovali u početnoj fazi trke, već su počeli da osećaju pritisak rivala koji su im „disali za vratom“.
Greška Kvartarara u petom krugu, omogućila je Luki Mariniju da ga pretekne u krivini 1, dok je Banjaja pokušavao da se oslobodi Bastijaninija.
I dok se Miler sve više udaljavao od pratilaca, Bastijanini se pripremao za napad na Banjaju i Pola Espargara na Hondi. Australijanac je nastavljao da postavlja najbrže krugove, u tim momentima ostvarivši prednost od četiri sekunde. Na njegov ubitačan tempo jednostavno niko nije imao odgovor.
U borbi s Maverikom Vinjalesom, što će se ispostaviti da je duel za šesto mesto, Luka Marini je izašao kao pobednik, jer je Španac napravio istu grešku kao i Kvartararo, otišavši preširoko u krivini 1.
Suzuki je prošao kroz velike nevolje na domaćem tlu. Zamena za Đoana Mira, Takuja Cuda, doživeo je spektakularno otkazivanje motora koji je počeo da guta plamen, dok je Aleks Rins, vidno nezadovoljan, takođe morao da odustane.
Što se začelja tiče, Espargaro se probijao kroz poredak ali ne dovoljno brzo da bi došao do poena. Na kraju je bio 16.
Tri kruga do kraja, vodilo se nekoliko bitaka, a ona najvažnija je svakako bila borba za osmo mesto između Banjaje koji je bio „na repu“ Kvartarara.
Ispred njih dvojice, Markes je podsetio na „starog sebe“, pretekavši Oliveiru majstorskim manevrom u duelu za četvrto mesto.
Dok je Miler opušteno „prokrstario“ do pobede, Banjaja je ozbiljno ugrozio svoje šanse za osvajanje šampionata napravivši veliku grešku. Naime, željan da pretekne glavnog rivala (Kvartarara), Italijan je preterao s kočenjem u krivini 3 izgubivši prednji deo Ducatija.
Nakon pada, Italijan je sam sebi sarkastično aplaudirao zbog potpuno nepotrebne greške i gubitka značajnih poena.
Drugi je bio sve bolji Bred Binder na Red Bull KTM-u, dok je vidno zadovoljan zbog povratka u dobru formu, kao treći završio Horhe Martin na Pramac Ducatiju.
Auto Moto Show
Pavle Barta
MotoGP Japana 2022. (Motegi) |
||||
POZ | VOZAČ | NAC | TIM | VREME |
1 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | 42m 29.174s |
2 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +3.409s |
3 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +4.136s |
4 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +7.784s |
5 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +8.185s |
6 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +8.348s |
7 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +9.879s |
8 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +10.193s |
9 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +10.318s |
10 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +16.419s |
11 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +16.586s |
12 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +17.456s |
13 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +18.219s |
14 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +19.012s |
15 | Cal Crutchlow | GBR | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +19.201s |
16 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +25.473s |
17 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +27.006s |
18 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +29.374s |
19 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +29.469s |
20 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +43.294s |
Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | DNF | |
Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | DNF | |
Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | DNF | |
Takuya Tsuda | JPN | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | DNF | |
Tetsuta Nagashima | JPN | HRC Team (RC213V) | DNF |
* Novajlija
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||||||
POZ. | VOZAČ | NAC | TIM | POENI | RAZL. | |
1 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 219 | |
2 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | 201 | (-18) |
3 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 194 | (-25) |
4 | = | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | 170 | (-49) |
5 | = | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | 159 | (-60) |
6 | ^1 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 148 | (-71) |
7 | ˅1 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | 138 | (-81) |
8 | ^1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | 120 | (-99) |
9 | ^1 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 113 | (-106) |
10 | ˅2 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 108 | (-111) |
11 | = | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | 106 | (-113) |
12 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 101 | (-118) |
13 | ^1 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | 80 | (-139) |
14 | ˅1 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 77 | (-142) |
15 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 73 | (-146) |
16 | ^1 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 47 | (-172) |
17 | ˅1 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 46 | (-173) |
18 | = | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | 42 | (-177) |
19 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 28 | (-191) |
20 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | 23 | (-196) |
21 | = | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 15 | (-204) |
22 | = | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | 10 | (-209) |
23 | = | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | 9 | (-210) |
24 | = | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | 8 | (-211) |
25 | ^1 | Cal Crutchlow | GBR | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 3 | (-216) |
26 | ˅1 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | 2 | (-217) |