Naslovna AKTUELNO Najbogatiji proizvođači automobila u svetu

Najbogatiji proizvođači automobila u svetu

„Para vrti gde burgija neće“, a mi bismo dodali da „para vrti“ u današnje vreme gotovo svuda, tako da imamo multinacionalne kompanije koje su moćnije od brojnih država.

Kako stvari stoje u svetu automobila po tom pitanju? Koji proizvođači zarađuju najviše?

Novo istraživanje otkriva nešto što su mnogi od nas u međuvremenu zaboravili. Volkwagen je vodeća automobilska kompanija po pitanju prihoda. Zapravo, nemački konglomerat je do te mere bogat, da na tom planu nadmašuje države kao što su Portugal, Mađarska, Katar ili Novi Zeland.

U svetu finansija, prihod je ono što je najbitnije, tako da ni proizvođači automobila tu ne čine izuzetak, mada njihovi proizvodi bude strast i izgrađuju zajednice širom sveta. Ne smemo zaboraviti da naše omiljena vozila dolaze iz i te kako „profitnih“ kompanija. U ovom sektoru nema „dobrotvornih akcija“.

Predstavljajući ukupnu prodaju dobara i usluga, prihodi investitorima i rukovodiocima ukazuju na to koliko je jedna kompanija snažna. Ako su prihodi dobri, onda je i neto dobit (poznatija kao „profit“) na zadovoljavajućem nivou.

Kada pogledamo podatke koje je sakupila i analizirala firma Vanarama, uviđamo koje su to najbogatije svetske automobilske kompanije po pitanju prihoda: Volkswagen, Toyota, Mercedes-Benz, Ford, BMW, Honda, General Motors, SAIC, Hyundai i Stellantis. Neki verovatno primećuju da nema Tesle. Naime, firma Ilona Maska je tek na 13. mestu, ispred Renaulta, ali ispod Nissana i Kije.

Volkswagen ostvaruje prihod od 291 milijarde dolara. To znači da je bogatiji od većine svetskih zemalja. Kada tome dodamo bruto domaći proizvod (BDP) 58 najsiromašnijih zemalja u svetu, to i dalje nije dovoljno da se dostignu prihodi nemačkog koncerna, koji profit ostvaruje od prodaje automobila i raznoraznih uslužnih delatnosti.

Toyota, s prihodom od 276 milijardi dolara ne zaostaje mnogo, ali je zato daleko ispred trećeplasiranog Mercedes-Benza. Naime, štutgartska kompanija prihoduje 100 milijardi dolara manje od japanskog giganta. Međutim, proizvođač S klase i dalje nadmašuje 137 zemalja ukoliko se njegovi prihodi uporede s njihovim BDP-om.

Stvari su takođe fascinantne kada pogledamo koliki je udeo automobilskih kompanija u BDP-u njihovih matičnih zemalja. Stellantis, Volkswagen i Toyota su u prvih tri, s 10, 6,8 odnosno 5,6 odsto.

Na kraju, mada podaci o prihodima pokazuju da su etablirani proizvođači automobila daleko od toga da izgube bitku s proizvođačima elektormobila, oni demonstriraju neverovatnu moć automobilske industrije, jer brojke su prosto fascinantne.

Auto Moto Show

Priredio: Pavle Barta

Prethodni tekstFord F-150 kamionet dolazi u Evropu 2023.
Sledeći tekstKoji su to najnepouzdaniji (ali i najpouzdaniji) automobili?

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime