Naslovna AKTUELNO Jeftini kineski elektrolizeri će zavladati svetskim tržištem od 2025. do 2030.

Jeftini kineski elektrolizeri će zavladati svetskim tržištem od 2025. do 2030.

Sistemi alkalne elektrolize napravljeni u Kini, koštaju tek četvrt cene onih proizvedenih na zapadu, kažu analitičari.

Kineski elektrolizeri, koji su do četiri puta jeftniji od zapadnih ekvivalenata, postaće popularni širom sveta u drugoj polovini dekade, sudeći po novom izveštaju BloombergNEF-a (BNEF).

„Kineski sistemi alkalne elektrolize generalno koštaju 25 odsto cene istog tipa projekta u zapadnim zemljama, zahvaljujući jeftinoj radnoj snazi i nabavci direktno s domaćeg tržišta“, kaže se u studiji, koja je bazirana na industrijskom anketiranju 20 kompanija.

Shodno tome, cena kineskih elektrolizera iznosi oko 343 dolara po kW, u poređenju s 1.200 dolara/kW na zapadu.

Čak i kada se svemu dodaju troškovi isporuke, kineski sistemi mogu biti isporučeni na bilo koju tačku planete po daleko nižoj ceni u odnosu na zapadne, ističe se u istraživanju.

BNEF kaže da očekuje da će se na kineske elektrolizere odnositi manje od 30 odsto prodaje u Evropi i SAD pre 2025. Međutim, u izveštaju se dodaje: „Kineski proizvođači su započeli svoj marš na međunarodno tržište. Elektrolizerski proizvodi sklopljeni u Kini će verovatno postati popularni širom sveta između 2025. i 2030.“

Industrija elektrolizera bi mogla da ponovi iste obrasce viđene u solarnom sektoru od sredine do kasnih 2000-ih, kada je zapadna dominacija u oblasti proizvodnje solarnih panela naglo nestala s dolaskom jeftinijih modula iz Kine.

„Velike su šanse da će ista ili slična priča desiti u vodoničnoj industriji, kao ona kojoj smo svedočili u solarnoj“, rekao je stručnjak za energiju u BloombergNEF-u, Sjaoting Vong.

U novom istraživanju BNEF-a, kojem je doprinos dao Vong, dodaje se: „Do 2025., ekonomije obima, unapređenje tehnologija, vertikalna integracija i smanjenje proizvodnih marži, verovatno će skresati troškove do 30 odsto. Međutim, porast troškova na planu radne snage i cene robe kao što su metali, mogao bi da neutrališe spomenute faktore.“

Izvor: Decarbonization Center

Pavle Barta

Prethodni tekstSerhio Peres briljantnom vožnjom do pobede u Singapuru uprkos kazni
Sledeći tekstAkio Tojoda sam sa sobom “proslavio” Toyotin plasman ispred General Motorsa

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime