Naslovna AKTUELNO Najveći i najskuplji ratni brod u istoriji u prvoj oficijelnoj plovidbi

Najveći i najskuplji ratni brod u istoriji u prvoj oficijelnoj plovidbi

Pet godina je prošlo otkada je poručen, a sada je USS Gerald R. Ford (CVN-78) korak bliže prvom angažmanu, predviđenom za 2023.

Ovaj novi, tehnološki napredan nosač aviona, demonstriraće svoje sposobnosti tokom krstarenja Atlantikom u okviru vojnih vežbi.

U ponedeljak 3. oktobra, USS Gerald R. Ford je napustio luku i upustio se u prvu oficijelnu plovidbu, popločavajući put za angažman predviđen za sledeću godinu. Ovo je velika prekretnica za ratni brod koji bi trebalo da promeni pravila igre na svetskim morima.

Po viceadmiralu Denijelu Dvajeru, komandantu druge američke flote, ovo plovilo će moći da izvodi vežbe poput pomorskog udara velikog dometa, protivvazdušne odbrane i pomorske integracije. Sarađivaće sa savezničkim pomorskim snagama i imaće najmanje jedno zaustavljanje u stranoj luci.

Tri razarača, krstarica, suvi teretni brod, brzi patrolni brod američke obalske straže i pomoćni tanker, takođe su deo udarne grupe ovog nosača aviona. Na palubi mesto pronalaze helikopteri MH-60 Sierra i MH-60 Sea Hawk, pored F-18 Super Horneta, E-2D Advanced Hawkeyea i EA-18G Growlera.

Evo nekoliko razloga zašto je Ford tako poseban brod: prvi je u „Ford“ klasi nosača aviona, koja je najnovija u okviru Američke ratne mornarice u poslednjih 40 godina. Smatra se najvećim ratnim brodom ikada izgrađenim, kao i najskupljim na svetu. Ovaj „behemot“ od plovila je dugačak 332,8 metara i navodno košta nešto preko 13 milijardi dolara.

Ne samo što je veći od nosača „Nimitz“ klase koje treba da zameni, već je takođe mnogo inovativniji. Pogone ga dva nuklearna reaktora, može da krstari pri brzini od više od 30 čvorova (55,5 km/h). Mada je mnogo veći, funkcioniše s manje brojnom posadom zahvaljujući naprednim sistemima automatizacije.

Dovoljno velik da nosi gotovo 90 letelica, Ford takođe može da se pohvali novim sistemom za lansiranje. Umesto konvencionalnog sistema parnog katapulta, nova tehnologija elektromagnetnog lansiranja letelica (EMALS) koristi linearni indukcioni motor da bi ubrzala avione pri poletanju. Ovo takođe podrazumeva podršku za operacije bespilotnih letelica i drugih budućih tehnoloških inovacija.

Auto Moto Show

Prethodni tekstRenault 4 na putu za Pariz
Sledeći tekstZlatan Ibrahimović sebe častio ne jednim već dva Ferrarija

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime