Naslovna INFO BMW serije 8 u kupe i kabriolet izdanju odlazi u prošlost

BMW serije 8 u kupe i kabriolet izdanju odlazi u prošlost

Aktuelni BMW serije 8 baš i nije ispratio nasleđe koje je ostavio legendarni E31. U prevodu, nije ispunio očekivanja, a to jasno pokazuju i mala ulaganja u okviru proizvodnog ciklusa ovog modela.

Naime, nema smisla ulagati veliki novac u nešto što ne generiše adekvatnu prodaju. Još jedan relevantan primer je i Z4, koji je prošao kroz jedva primetnu restilizaciju.

Dok za roudster s mekim krovom kolaju glasine da će se pozdraviti s publikom 2025., serija 8 bi ipak mogla da uđe u treću generaciju. BMWBLOG, koji poslovično ima proverene informacije, kaže da će modelna linija preživeti, ali u pojednostavljenoj formi. Smatra se da će kupe i kabriolet otići u penziju, tako da će se priča svesti na Gran Coupe. Ono što je takođe interesantno je što je najpraktičnija karoserijska varijanta izgubiti benzinske i dizel pogonske sklopove.

Kodnog naziva G77, naredna serija 8 Gran Coupe bi mogla biti dostupna isključivo u električnoj formi. BMW planira da startuje s proizvodnjom tokom 2026., držeći se CLAR platforme bazirane na zadnjem pogonu, koju koriste aktuelni konvencionalni modeli.

Uprkos prisustvu brojke „8“ u nazivu, elegantni sedan će poslužiti za popunjavanje praznine između i5 koji na scenu stupa sledeće godine i već predstavljenog i7.

Mada BMW radi na namenskoj električnoj platformi pod nazivom „Neue Klasse“, izvori bliski minhenskom proizvođaču veruju da je suviše rano za postavljanje serije 8 na NE arhitekturu. Da podsetimo, prvi modeli na potpuno novom hardveru pristižu 2025. s limuzinom i SUV-om u segmentu serije 3.

Ono što možemo takođe očekivati je višegodišnje preklapanje Neue Klasse i CLAR platformi, pre nego što potonja bude u potpunosti odbačena. Prodaja serije 8 isključivo s električnim pogonom počev od 2026., predstavljala bi smeo potez, uzimajući u obzir da veliki broj ljudi još uvek nije spreman za prebacivanje na elektromobile. Visoki rukovodioci bavarske kompanije su više puta izjavljivali da ne treba žuriti s konačnim pozdravom motorima s unutrašnjim sagorevanjem, budući da infrastruktura nije spremna za kompletnu tranziciju.

Auto Moto Show

Prethodni tekstBez brisača nema bezbedne vožnje
Sledeći tekstTesla slavi 10.000. Supercharger u Evropi

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime