Naslovna ECO TECH Budući Audijevi modeli bi mogli samostalno da pročišćavaju okolni vazduh

Budući Audijevi modeli bi mogli samostalno da pročišćavaju okolni vazduh

Električna vozila se smatraju „zelenijim“ na lokalnom planu u smislu emisije CO2 i ostalih štetnih gasova u poređenju s automobilima koji koriste motore s unurašnjim sagorevanjem, što znači da su ekološki podobniji tokom eksploatacije.

Međutim, električna energija za elektromobile često ne dolazi iz obnovljivih izvora, ali to je neka druga tema o kojoj nećemo sada. Ipak bez obzira na tip pogonskog sklopa, sva vozila generišu finu prašinu koju proizvode kočnice i pneumatici. Da li postoji solucija da se količina tih štetnih čestica smanji? Za sada ne, ali Audi aktivno radi na tome.

Nemački proizvođač ima novi pilot projekat razvijen u saradnji sa komponentašem Mann + Hummel, tako da su ove dve kompanije u procesu dizajniranja novog filtera predviđenog za električne automobile, koji sakuplja čestice iz neposredne okoline. Filter radi slično stacionarnim sistemima filtriranja vazduha za domaćinstva, ali kada se instalira na prednji deo vozila, to znači da sakuplja čestice koje generiše taj isti automobil.

Lansiran 2020., ovaj pilot projekat će trajati zaključno s 2024., kada će rezultati biti temeljno ispitani.

Filter je postavljen na postojeći okvir anfasa vozila ispred hladnjaka, što znači da su potrebne tek minimalne modifikacije na dizajnu. Filter se kontroliše pomoću promenljivog ulaza vazduha za hlađenje, koji zadržava fine čestice u filteru. Audi ispituje novu tehnologiju na e-tron testnim vozilima.

Dotični sistem funkcioniše u dva režima. Dok je vozilo u pokretu, ono pasivno vrši filtraciju, kada vazduh struji kroz sistem filtera, gde se zadržavaju i najsitnije čestice. Tokom stacionarnog punjenja, ventilator koji je već postavljen na prednji deo vozila sprovodi okolni vazduh kroz filter. Audi objašnjava da je drugi režim idealan za upotrebu u urbanom okruženju tokom punjenja na javnim punionicama.

Inicijalni testovi su za sada pokazali, nakon 50.000 pređenih kilometara ispitivanja izdržljivosti, da filter nema negativan efekat na funkcionisanje e-tron testnih vozila. Ispitivanja sprovedena u Štutgartu, pokazali su da su e-tron testna vozila bila sposobna da u potpunosti filtriraju sopstvene čestice.

Nemački proizvođač sada sa svojim partnerom Mann + Hummer radi na povezivanju sistema filtracije s postojećim senzorima, kao što su oni za vremenske prilike, da bi tehnologija bila još efikasnija.

Auto Moto Show

Izvor: Audi

Prethodni tekstBMW M2 s M Performance detaljima – atrakcija koja nije po svačijem ukusu
Sledeći tekstParaplegičar u BMW M2 demonstrirao neverovatnu vožnju na Nirburgringu (VIDEO)

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime