Naslovna INFO Utisci redakcije s prezentacije Renault Australa u Madridu

Utisci redakcije s prezentacije Renault Australa u Madridu

Renault Austral je interesantna akvizicija SUV segmentu, s adutima na planu praktičnosti i napredne tehnologije, a upravo smo imali priliku da ga isprobamo na prezentaciji za pripadnike sedme sile, održanoj u Madridu.

Mada raspolaže novim pogonskim sklopom i impresivnom tehnologijom, on ne pomera granice u kategoriji krosovera. Da je kompetentan, jeste, ali ne toliko uzbudljiv za volanom i ubedljiv po pitanju inovativnosti, da bismo mogli da ga okarakterišemo kao revolucionarnog.

Gde je to Renault odradio dobar posao? Pre svega, podignut je nivo kvaliteta kabinskog prostora, a i praktični atributi su besprekorni. Ipak, budući da na tržištu sve vrvi od potencijalnih rivala francuskog modela, cenovna politika će biti od ključne važnosti za uspeh Australa.

Renault kaže da želi da u igru vrati porodični SUV, nakon što je gotovo neprimetno stopirao proizvodnju Kadjara, ranije u toku ove godine. Francuska firma se nada da će Austral biti uspešniji na komercijalnom planu.

Plavo slovo „e“ na zadnjem delu sugeriše da je novajlija prošao kroz tretman elektrifikacije. Doduše, ne radi se o čisto električnom automobilu, jer će novi Renaultov SUV biti dostupan isključivo kao hibrid, odnosno  blagi hibrid.

Ovaj novi napad na segment SUV modela srednje veličine, u okviru je „Renaulution“ plana, a važan deo se odnosi na „tehnološku ekspertizu alijanse koja je u službi poboljšanja efikasnosti“. Jasno je da bi ovde važnu ulogu trebalo da igra Nissan.

Što se mehaničke platforme tiče, Austral leži na trećoj generaciji CMF-C arhitekture, koju koristi i aktuelni Nissan Qashqai. Ona je od samog početka kreirana s elektrifikacijom na umu, tako da je uticaj na praktičnost, kao rezultat dodavanja baterije, zapravo minimalan.

S Australom, Renault se donekle suprotstavio sopstvenom principu koji podrazumeva pribegavanje tehnološkoj ekspertizi alijanse. Naime, nije iskorišćen e-Power pogonski sklop iz Qashqaija s 1,5-litarskim turbo trocilindrašem koji služi za punjenje baterije, koja zatim napaja elektromotor, već je ispod haube Australa mesto pronašao 1,2-litarski trocilindarski turbo benzinac, uparen s elektromotorom od 70 ks, koji napaja baterija od 2 kWh.

Dakle, Renault je zauzeo lični stav po pitanju razvoja pogonskog sistema, rekavši da želi da zadrži sopstveni DNK. Predstavnici francuske marke takođe kažu da je jedinica u Australu više fokusirana na efikasnost nego na performanse.

Ipak, Renaultov hibridni sistem zapravo isporučuje više snage od Nissanove e-Power postavke, s 200 ks naspram 190. Međutim, maksimalni obrtni moment zaostaje za Qashqaijevim, s 255 Nm u poređenju s 330 Nm kod japanskog modela. Samim tim, Austral je pola sekunde sporiji u sprintu do „stotke“, koji obavlja za solidne 8,4 sekunde.

Ipak, na planu efikasnosti francuski model prednjači. Renault tvrdi da hibridni Austral troši 4,6 litara benzina na pređenih 100 kilometara, što u praksi nije lako ostvariti, mada nije nemoguće.

Pri brzinama do 100 km/h, Austral se kreće koristeći isključivo električnu energiju. Ako ste malo „žustriji“ na papučici gasa, benzinska jedinica će se diskretno angažovati, a njen rad je gotovo nečujan. Šum koji proizvode pneumatici prilikom kotrljanja takođe je dobro neutralisan, s tim što najuočljivije zvuke proizvodi strujanje vazduha oko para naglašenih bočnih retrovizora.

Vozač može da bira između četiri vozna režima, podešavajući težinu na volanu, odziv motora i buku pogonskog sklopa koja prodire u kabinski prostor. „Eco“ postavka akcenat stavlja na eksploataciju elektromotora, „Comfort“ je fokusiran na pružanje najuglađenijeg mogućeg odziva pogonskog sistema, dok je u „Sport“ režimu Austral spreman da pruži maksimum iz benzinskog i elektromotora. Kada je reč o „Perso“ postavci, ona omogućava individualno podešavanje željenih parametara. Treba reći da Austral nije opremljen adaptivnim ogibljenjem, ali je bez obzira na to komfor na visokom nivou.

 

Ruku na srce, različiti režimi vožnje ne pružaju veliku razliku u okviru vozačkog doživljaja, mada novi automatski menjač, koji pruža 15 odvojenih kombinacija prenosnih odnosa, najbolje se snalazi u opuštenoj, uglađenoj vožnji. Posebno u „Sport“ režimu, može da se oseti kašnjenje kada se pritisne papučice gasa, nakon čega dolazi do naglog podizanja obrtaja i priliva snage.

Sistem regenerativnog kočenja je naravno prisutan u Australu, s četiri različite postavke koje se mogu podešavati uz pomoć papučica iza volana. Ovo je jedan od najboljih sistema tog tipa dostupnih na tržištu, s tim što funkcioniše agresivnije od ostalih kada se odabere najagresivnija postavka.

Opciono je dostupno upravljanje na sva četiri točka u formi Renaultovog „4CONTROL“ sistema. Ono omogućava značajno smanjenje radijusa zaokreta – 10,1 metar u odnosu na 11,2 metra kada sistem nije prisutan, što zna da bude od velike pomoći, posebno u gradskim uslovima.

Esprit Alpine nivo opreme odlikuju sedišta presvučena alkantarom i antilop tapacirung vrata. Tu su i točkovi od 20 cola, zatamnjene oznake i mnoštvo Alpine logoa spolja i iznutra. U ovom paketu je dostupan opcioni panoramski krov pune dužine, koji pruža ulazak obilja svetlosti u inače taman enterijer.

Kao što smo na početku spomenuli, kabinski prostor Australa je daleko ispred Kadjarovog. Ispred vozača se nalazi novi Renaultov OpenR sistem, koji se sastoji od 12-inčnog klastera instrumentacije i 12,3-inčnog displeja info-zabavnog sistema. Čitava postavka je intuitivna a glavni ekran je jasan i odzivan, dok je opcioni „head-up“ displej informativan ali ne odvraća pažnju vozača. Treba spomenuti da vozačev ekran može da se konfiguriše po ličnim preferencijama.

Centralna konzola izgleda kao da je ugostila ogromnu ručicu menjača, ali se zapravo radi o pomičnoj platformi na kojoj možete odmarati šaku. Budući da je ekran u „portret“ formatu, i dalje morate da podignete ruku da biste ga koristili, ali su zato fizički prekidači za kontrolu klima uređaja ispod, zaista ukusan detalj.

Mesta za odlaganje različitih predmeta ima u izobilju, s tim što je Austral generalno prilično prostrano vozilo. Čak i oni natprosečno visoki putnici se neće žaliti u vezi s nedostatkom prostora na (kliznoj) zadnjoj klupi. To znači da se i zapremina prtljažnika može povećati na impresivnih 555 litara. Ono što pomalo sreću kvari je izražen prag, koji se ne može izbeći, budući da pod prtljažnika ne može da se podigne.

Za sada nemamo informacija o ceni, ali prodaja bi trebalo da započne u proleće 2023. Ako u jednačinu ubacimo Nissan Qashqai e-Power, koji je Australov rival, pored toga što je sestrinski model, očekujemo sličnu cenovnu etiketu od nešto preko 40.000 evra.

Model: Renault Austral E-Tech 200
Cena: >40.000 evra (procena)
Motor: 1.2 l trocilindarski turbo (benzin) + 1x elektromotor
Transmisija: Multi-modal automatik bez kvačila, prednji pogon
Snaga/Maks. obrt. moment: 200 ks/255 Nm
0-100 km/h: 8,4 sekunde
Maks. brzina: 175 km/h
Potrošnja/CO2: 4,6 l/100 km/104 g/km
U prodaji 2023.

Auto Moto Show

Prethodni tekstParaplegičar u BMW M2 demonstrirao neverovatnu vožnju na Nirburgringu (VIDEO)
Sledeći tekstSenzacionalni Aleks Rins pobednik trke u Australiji

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime