Naslovna ECO2 Naslednik Renaulta 4 predstavljen u Parizu

Naslednik Renaulta 4 predstavljen u Parizu

Bilo je to u januaru 2021. kada je Renault 5 doživeo svoj (neočekivan) povratak kao električni koncept koji je prethodnio budućem serijskom modelu.

Ukoliko premotamo stvari do dana današnjeg, uvidećemo da je francuska marka pripremila povratak još jedne ikone. S početkom prodaje zakazanim za 2025., Renault 4 je konačno izložen na Salonu automobila u Parizu, i to u formi električnog krosovera.

Oficijelno predstavljen kao Renault 4ever Trophy, novi elektromobil iz B segmenta je svoje ime dobio po 4L Trophy humanitarnom reliju koji se vozi kroz marokansku pustinju. Ovaj godišnji događaj, koji je rezervisan isključivo za Renault 4, 2023. slavi svoju 25. godišnjicu postojanja, što je kompaniju s „dijamantskim“ logoom motivisalo da proslavi ovaj jubilej izložbenim primerkom obojenim u Gun Metal srebrnu nijansu s naplacima od 19 cola, „obuvenim“ u naplatke dimenzija 255/55 R19.

U srcu ovog konceptnog automobila se nalazi elektromotor sa 140 ks, u karoseriji mnogo većoj nego što je to bio slučaj s prethodnikom. Ona se pruža 4.160 milimetara u dužinu i 1.950 milimetra u širinu, tako da francuski proizvođač istiće da će ovo vozilo biti tržišno pozicionirano kao Captur krosover B segmenta. Što se Renaulta 5 tiče, kažu u kompaniji, on će poslužiti kao električni ekvivalent Clija.

S visinom od čak 1,9 metara, Renault 4ever Trophy poseduje izdašan klirens i kutijaste lukove točkova. Fotografije enterijera tek treba da budu dostupne, ali mnogo duža karoserija u odnosu na klasični model će shodno tome doneti mnogo više prostora za putnike unutar kabine. Korišćenje namenske električne platforme (CMF-BEV) znači da međuosovinsko rastojanje može biti maksimizovano nakon „kresanja“ prednjih i zadnjih prepusta. Prvobitni R4 je imao kratka zadnja vrata, dok su kod njegovog modernog ekvivalenta ona daleko upotrebljivija.

Što se paketa baterija tiče, on je kapaciteta 42 kWh, pozicioniran između osovina, i pruža oko 402 kilometra dometa. Elektromotor pozicioniran napred, obezbeđuje ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za manje od 9 sekundi. Svakako ne treba očekivati da će se neki interesantni detalji s koncepta preneti na serijski model, poput kompresora vazduha u točkovima, krovnog nosača od ugljeničnih vlakana, ojačanog podvozja i „fensi“ obloga karoserije u off-road stilu.

Auto Moto Show

Prethodni tekstSenzacionalni Aleks Rins pobednik trke u Australiji
Sledeći tekstPremijerno predstavljen Mercedes-Benz EQE SUV – za one kojima je EQS prevelik

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime