Aleks Rins je konačno došao do prve pobede sezone i to u trci za MotoGP Australije na Filip Ajlendu, nakon briljantnog poslednjeg kruga u kojem je nadmašio sjajnog Marka Markesa i novog lidera u šampionatu, Frančeska Banjaju.
Startujući s pol pozicije po treći put u šampionatu, Horhe Martin je napravio senzacionalan beg, ušavši prvi u krivinu 1 ispred šestostrukog MotoGP šampiona, Marka Markesa. Isto se nije moglo reći za Banjaju, jer je Italijan pao s trećeg na sedmo mesto do prve krivine. Ipak, vozač Ducatija je loš start nadoknadio tako što je sjajnim manevrima pretekao Džeka Milera, Fabija Kvartarara i Aleša Espargara.
Kako su Martin i Markes počeli da prave razliku, dešavanja iza njih dvojice su se intenzivirala, budući da je Kvartararo bio pod pritiskom dva Ducatija, Milera i Luke Marinija.
Vrativši se na poziciju s koje je startovao u trci, Kvartararo je zatim izgubio peto mesto od Australijanca, da bi ga napao Marini, pre nego što je napravio ključnu grešku koja ga je možda koštala titule. Naime, Francuz je izgubio kontrolu nad kočenjem pred krivinu 4, da bi nastavio pravo, van staze, što ga je bacilo među „fenjeraše“, van poena.
Miler, koji je u tim trenucima bio četvrti, još jednom je pokazao da u Ducatiju nema timskih naredbi, budući da je pretekao svog timskog kolegu, glavnog pretendenta na titulu.
Ipak, Australijanac je izgubio na tempu pavši na sedmo mesto, da bi njegove nade za eventualnim osvajanjem titule bile raspršene uz „asistenciju“ Aleksa Markesa, koji se prosto zabio u njegov Ducati u krivini 4, istoj onoj u kojoj je Kvartararo napravio grešku. Markes je izgubio kontrolu na sličan način kao i Francuz, ali za razliku od vozača Yamahe, naleteo je na jednog od rivala.
Međutim, Kvartarao je ubrzo postao najbrži vozač na stazi u pokušaju da nadoknadi izgubljeno. Kako to obično biva prilikom vožnje „na ivici noža“, isklizao je sa staze u krivini 2, što je ujedno bio kraj trke za njega.
Budući da je njegov glavni rival bio van stroja, Banjaja je mogao da vozi opuštenije, tako da je bez većih napetosti ušao među vodeće, pre nego što se nastavilo briljantno izdanje Aleksa Rinsa.
Započevši trku s desetog mesta, vozač Suzukija je vozio senzacionalno, pretekavši Banjaju, Markesa, a zatim i u tim trenucima vodećeg u trci, Horhea Martina.
Ipak, ubrzo ga je pretekao Banjaja kojeg je ispratio i razgoropađeni Mark Markes. Šestostruki šampion je očigledno imao nameru da pobedi po prvi put u poslednjih godinu dana, ali se u tim momentima našao iza Rinsa, Martina i Marka Bezekija.
Nakon nekoliko krugova vozeći se iza Banjaje, Rins je ponovo napao, pretekao Italijana, da bi ga zatim „serijski“ obišli Banjaja, Bezeki i Markes. Trka dostojna uzbuđenja tipičnih za Moto3.
Tri kruga pre kraja, Banjaja je u svom stilu kontrolisao vodeću poziciju, a činilo se i tempo. Ipak, kako je započeo poslednji krug, u jednom „potezu“, u krivini 2, ispred njega su se našli Rins i Markes.
Ne predajući se u borbi za pobedu, Markes je dao sve od sebe da pretekne vozača Suzukija, ali je Rins konačno ostao pribran i precizan do kraja, odvezavši perfektan krug i na kraju zasluženo trijumfovavši. Ovo je njegova prva pobeda ove sezone, kao i prva pobeda za Suzuki. Ujedno, Rins je sedmi vozač koji je u ovogodišnjem šampionatu došao do pobede.
S trećim mestom na podijumu, Banjaja je preuzeo vođstvo u generalnom poretku, prvi put u karijeri, a ako ovako nastavi da vozi u preostalim trkama, smeši mu se i prva titula.
Na kraju, treba istaći da je Mark Markes došao do svog 100. podijuma u karijeri.
Pavle Barta
Auto Moto Show
MotoGP Australije 2022. (Phillip Island)
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | RAZL. |
1 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 40m 50.654s |
2 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.186s |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.224s |
4 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | +0.534s |
5 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +0.557s |
6 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.688s |
7 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +0.884s |
8 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +3.141s |
9 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +4.548s |
10 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +5.940s |
11 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +11.048s |
12 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +13.606s |
13 | Cal Crutchlow | GBR | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | +13.890s |
14 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | +14.526s |
15 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | +19.470s |
16 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | +20.645s |
17 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +22.167s |
18 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +23.489s |
19 | Tetsuta Nagashima | JPN | LCR Honda (RC213V) | +39.618s |
20 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | +39.633s |
Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | DNF | |
Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | DNF | |
Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | DNF |
* Novajlija
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||||||
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI | RAZL. | |
1 | ^1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | 233 | |
2 | ˅1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 219 | (-14) |
3 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 206 | (-27) |
4 | = | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | 191 | (-42) |
5 | = | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | 179 | (-54) |
6 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 160 | (-73) |
7 | = | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | 159 | (-74) |
8 | ^3 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 137 | (-96) |
9 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | 136 | (-97) |
10 | ˅2 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | 135 | (-98) |
11 | ˅1 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 122 | (-111) |
12 | = | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 111 | (-122) |
13 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 104 | (-129) |
14 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | 93 | (-140) |
15 | = | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | 77 | (-156) |
16 | ^1 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 54 | (-179) |
17 | ˅1 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | 50 | (-183) |
18 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 46 | (-187) |
19 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 31 | (-202) |
20 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | 23 | (-210) |
21 | = | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 15 | (-218) |
22 | = | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | 12 | (-221) |
23 | = | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | 10 | (-223) |
24 | = | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | 9 | (-224) |
25 | = | Cal Crutchlow | GBR | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 6 | (-227) |
26 | = | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | 2 | (-231) |