Naslovna INFO BMW M divizija ne odustaje od manuelnih menjača

BMW M divizija ne odustaje od manuelnih menjača

Novi BMW M2 je debitovao ranije u toku ovog meseca s prilično kontroverznim dizajnom. Međutim, njegov pogonski sklop je takav da izaziva „zazubice“ svakom automobilskom entuzijasti.

Reč je o jednom od retkih visokoperformantnih vozila na tržištu dostupnih s manuelnim menjačem. Zaista, pravo je zadovoljstvo izvestiti da konfiguracija s tri papučice ostaje kao opcija kompanije poznate po proizvodnji automobila privlačnih za vožnju. To će tako biti do kraja ove dekade.

Šef BMW M divizije Frank van Mel, povodom manuelne menjačke kutije, rekao je sledeće: „Ručni menjači, nažalost, nisu tako prisutni kao nekada. Ima ih u segmentima M2, M3 i M4, a mi ćemo u tim modelima nastaviti s ponudom manuelne transmisije, i tako će biti do kraja ove dekade.“

Očigledno, onlajn peticije i kampanje, upućene različitim proizvođačima od strane ljubitelja automobila, bile su od pomoći. Timo Reš, potpredsednik odeljenja za kupce, brend i prodaju BMW M-a, dodao je da kompanija ima „klijentelu koja je organizovala peticije na internetu i glasala zalažući se za očuvanje manuelnog menjača.“ Izgleda da je ovoga puta ovaj onlajn format imao efekta.

Motivisanje BMW-ovih rukovodilaca da daju „zeleno svetlo“ tradicionalnom menjaču ipak nije bilo lako. Reš je rekao da su se inženjeri upitali zašto bi nekom bio potreban manuelni menjač kada su automatici brži, ali je marketinško odeljenje pružilo jednostavan odgovor: „Fanovi su to tražili.“

I, dobili su novi M2, koji je „poslednji Mohikanac“ po pitanju izbegavanja elektrifikacije. Šestostepeni ručni menjač je standardan kod ovog modela u SAD, dok je u Evropi opcioni i za njega se mora dodatno platiti. Manuelna transmisija je dostupna i kod M3 i M4, i tako će ostati bar do 2030.

Auto Moto Show

Prethodni tekstPremijerno predstavljen Mercedes-Benz EQE SUV – za one kojima je EQS prevelik
Sledeći tekstAudi RS3 Performance Edition debituje s maksimalnom brzinom od 300 km/h

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime