Naslovna INFO Oliver Cipse kaže da se “skoro svima” sviđa dizajn BMW-a XM

Oliver Cipse kaže da se “skoro svima” sviđa dizajn BMW-a XM

Kao što znamo, XM je tek drugi samostalan BMW M model, ali već u startu je naišao na mešovite reakcije od strane novinara, stručnjaka i automobilskih entuzijasta.

Međutim, javna polarizacija ne „tangira“ mnogo ekipu iz Minhena, koja očigledno nema nameru da menja svoju strategiju na planu dizajna. Razlog je taj što u BMW-u veruju da se „skoro svima“ sviđa izgled novog XM-a?!

Govoreći u intervjuu za okruglim stolom prilikom lansiranja BMW-a serije 7 i X7 u SAD, Oliver Cipse, predsednik bavarskog proizvođača, rekao je da će novi, ekstravagantni dizajnerski jezik BMW-a biti primenjen i na buduće proizvode. Cipse smatra da je kontroverzni dizajn M3/M4 i novog XM, odradio svoj posao kada je reč o privlačenju novih kupaca i davanje doprinosa rastu kompanije.

„Ako želite da imate moderan dizajn orijentisan na budućnost, automatski ulazite u sferu kontroverznog, a mi naravno to i želimo. To ne znači da ljudi neće kupovati takve proizvode, i naravno, mi želimo da započnemo diskusiju u vezi s tim. Mnogo toga vidimo kod XM-a. Ima dosta oprečnih mišljenja, ali gotovo svima se sviđa.“

Cipse je takođe obelodanio da nova strategija brenda, odnosno kontroverzni dizajn, privlači više kupaca, a proistekla je iz analize koju je firma uradila nakon BMW-a serije 7 E65, koju je dizajnirao Kris Bengl. Mada inicijalno nije bio dobro prihvaćen, ovaj model je po prodaji glatko nadmašio prethodnika, seriju 7 E38, koja je jedan od najlepših modela bavarske marke u novijoj istoriji. BMW smtra da je kontroverza odradila posao stavljajući naziv minhenskog brenda na naslovne strane. Logika je jasna, „ne postoji loš publicitet“.

„Ja želim kontroverzu. Ako nemamo kontroverzu, već znam da je to prelako. Tokom ranog kreiranja dizajna, ako nemate kontroverzu, već idete pogrešnim pravcem. Iz kontroverze dobijate angažman, motivišete ljude da razmišljaju o tome i razmišljaju o alternativama.“

Sviđalo se to nama ili ne, BMW-ov novi kontroverzni dizajnerski jezik nije „defekt“, već jasan deo planova bavarske kompanije. Ko bude želeo tradicionalniji pristup, pažnju će usmeriti na modele kao što su serija 3 i serija 5. Egzotičniji proizvodi BMW-a će bez dileme dovesti do polarizacije javnosti.

Mada Oliver Cipse pokušava logički da poveže svoju retoriku, suština „kontroverznog dizajna“ je potpuno jasna, a ona se odnosi na kinesko tržište, čije su preferencije po pitanju estetike drugačije u odnosu na Evropu i SAD, a Kina je najvažnije tržište za bavarsku marku. Dakle, potraga za većim profitom u isto vreme menja ciljnu grupu kupaca, tako da će „tradicionalisti“ morati s tim da se pomire, ili da odaberu drugu omiljenu marku.

Auto Moto Show

Prethodni tekstVanvremenski dizajn Alfa Romeo Giulije i Stelvija
Sledeći tekstEU saglasna sa zabranom prodaje benzinskih i dizel automobila 2035.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime