Naslovna AKTUELNO Tesla Model Y najprodavaniji model automobila u Evropi u septembru

Tesla Model Y najprodavaniji model automobila u Evropi u septembru

Broj novih registracija automobila u Evropi se povećao tokom septembra za devet odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, što je drugi mesec uzastopno, i to nakon izazovnog perioda produženog pada, od juna 2021. zaključno s julom 2022.

Raste i prodaja „plug-in“ električnih automobila, ali uz nešto nižu stopu u poređenju s opštim tržištem.

Po podacima EV Volumesa, gotovo 250.000 novih putničkih elektrifikovanih modela je prodato u Evropi u septembru, što je najbolji mesec od marta, odnosno sedam odsto više u poređenju s istim periodom od pre godinu dana. Tržišni udeo iznosi 24 odsto, što znači da je gotovo jedan od četiri nova automobila ima električni priključak.

Prodajni rezultati „plug-in“ automobila bi bili još bolji da nema kontinuiranog pada na planu prodaje priključnih hibrida. U međuvremenu, prodaja čisto električnih vozila se popravila za 16 odsto u odnosu na prošlu godinu, što znači da je iznad tržišnog proseka.

Nove registracije „plug-in“ automobila:

  • BEV: oko 165.000 (porast od 16 odsto) i 16 odsto tržišnog udela
  • PHEV: oko 85.000 uz 8 odsto tržišnog udela
  • Ukupno: 249.721 (porast od 7 odsto) i 24 odsto tržišnog udela

U dosadašnjem delu godine, oko 1,7 miliona novih „plug-in“ električnih automobila je registrovano u Evropi. To je oko 21 odsto ukupnog obima.

  • BEV: oko 0,97 miliona i 12 odsto tržišnog udela
  • PHEV: oko 0,73 miliona i 9 odsto tržišnog udela
  • Ukupno 1.695.461 i 21 odsto tržišnog udela

Poređenja radi, u 12 meseci 2021.,  nekih 2,27 miliona „plug-in“ jedinica je prodato u Evropi, s prosečnim tržišnim udelom od 19 odsto (uključujući 10 odsto za BEV modele).

Vodeći „plug-in“ modeli

Najfascinantnije rezultate u septembru je ostvario Tesla Model Y, postavši najbolje prodavani automobil na Starom kontinentu, nevezano za tip pogona.

S 29.595 registracija (novi mesečni rekord za elektromobile), Model Y je potukao sve ostale konkurente. Takođe je bio broj 1 u Nemačkoj (9.846). U Ujedinjenom Kraljevstvu, Model Y se u generalnom poretku našao na drugom mestu.

Ono čega takođe moramo biti svesni je da Tesline isporuke nisu konsistentne – najbolji rezultati se beleže u poslednjim kvartalnim mesecima. Samo će vreme pokazati da li će Model Y biti sposoban da bude uravnoteženiji po pitanju prodaje zahvaljujući lokalnoj proizvodnji u Nemačkoj.

Što se ostalih modela tiče, koji su u septembru ostvarili „jaku“ prodaju, tu su Tesla Model 3 (11.705), Volkswagen ID.4 (6.717) i Fiat 500e (5.076). Vredno je pomena da je novi Renault Megane E-Tech sedmi s 4.570 plasiranih jedinica.

Prošlomesečni rezultati:

  1. Tesla Model Y – 29.595
  2. Tesla Model 3 – 11.705
  3. Volkswagen ID.4 – 6.717
  4. Fiat 500e – 5.076
  5. Dacia Spring – 4.884
  6. Škoda Enyaq iV – 4.866
  7. Renault Megane E-Tech – 4.570
  8. Kia Niro EV (e-Niro) – 4.531
  9. Volkswagen ID.3 – 4-395
  10. Ford Kuga PHEV – 4.155

Zahvaljujući gotovo 30.000 novih registracija u septembru, Tesla Model Y je učvrstio svoje vođstvo kao najprodavaniji „plug-in“ model u Evropi. Tesla Model 3 ostaje na drugom mestu, sa značajno većom prednošću u odnosu na Fiat 500e koji je na trećem mestu.

Rezultati od početka godine do sada:

  1. Tesla Model Y – 83.604
  2. Tesla Model 3 – 55.325
  3. Fiat 500e – 47.269
  4. Volkswagen ID.4 – 41.183
  5. Škoda Enyaq iV – 36.429
  6. Peugeot e-208 – 33.470
  7. Ford Kuga PHEV – 31.781
  8. Dacia Spring – 31.552
  9. Hyundai Kona Electric – 30.436
  10. Kia Niro EV (e-Niro) 30.432

Vodeće marke i grupacije

Plug-in prodaja po markama (tržišni udeo u dosadašnjem delu godine):

  • BMW – 8,9 odsto
  • Mercedes-Benz – 8,3 odsto
  • Tesla – 8,2 odsto
  • Volkswagen – 7,4 odsto
  • Kia – 6,2 odsto
  • Audi – 5,6 odsto
  • Peugeot – 5,4 odsto

„Plug-in“ prodaja po grupacijama (tržišni udeo u dosadašnjem delu godine):

  • Volkswagen grupacija – 19,6 odsto (marka Volkswagen 7,4, Audi 5,6 odsto)
  • Stellantis – 15,6 odsto (Peugeot 5,4 odsto)
  • Hyundai Motor grupacija – 11,4 odsto (Kia 6,2, Hyundai 5,2 odsto)
  • BMW grupacija – 10,8 odsto (BMW 8,9 odsto)
  • Mercedes-Benz grupacija – 9,2 odsto (Mercedes-Benz marka 8,3 odsto)
  • Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa – 8,8 odsto
  • Tesla – 8,2 odsto.

Auto Moto Show

Priredio: Pavle Barta

Prethodni tekstEU saglasna sa zabranom prodaje benzinskih i dizel automobila 2035.
Sledeći tekstMeksička uspavanka

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime