Kao što je poznato, električni automobili imaju motore postavljene direktno na osovinu ili osovine u nekim slučajevima.
To znači da se snaga direktno šalje na točkove, bez potrebe za mehanizmom koji je s motora prenosi na put. Upravo zbog toga Teslini modeli poseduju „jednostepenu transmisiju“ a Audijevi i Porscheovi „dvostepenu“ radi efikasnije vožnje pri visokim brzinama.
Mada je ovo odsustvo gubitka snage praktično učinilo sve menjače bespotrebnim u sferi električnih automobila, ujedno doživljavamo nestanak manuelnih jedinica, poslovično omiljenih kod automobilskih entuzijasta. U to ime, u Hondi nisu voljni da kupcima priušte ručice menjača u elektromobilima, što je u kontrastu s onim što je patentirala Toyota, konstruisavši manuelne menjače za električne automobile.
U nedavnom intervjuu, šef Honde, Tošihiro Mibe i glavni čovek za elektrifikaciju, Šinđi Ojama, potvrdili su da lažni manuelni menjači najverovatnije neće biti prisutni u budućim Hondinim elektromobilima. To uključuje i dva sportska električna automobila, potvrđeno je u okviru revidiranih planova objavljenih ranije ove godine.
Manuelni menjači, u smislu kontrole, interakcije, preciznog tajminga i sinhronizacije u korišćenju tri papučice i ručice, vožnju čine primamljivijom. U Hondi kažu da će pronaći druge načine na vožnju električnih automobila učine zabavnijom, ali to ne uključuje simulaciju manuelnih menjača.
S tim u vezi, nove Honde s ručicom za promenu stepena prenosa neće još dugo biti u ponudi, ali će ipak proći neko vreme pre nego što Honda Civic i Acura Integra s dostupnim ručnim menjačima budu stvar prošlosti.
Što se tiče budućih električnih sportskih modela Honde, ostaje nam da vidimo kakvu konfiguraciju će japanska marka primeniti kada je reč o prenosu snage. Prilično je izvesno da neće biti lažnog zvuka „turiranja“, niti lažne ručice menjača.
Auto Moto Show