Naslovna AKTUELNO EICMA 2022. – festival dvotočkaša u Milanu

EICMA 2022. – festival dvotočkaša u Milanu

Milano je ponovo bio centar sveta kada je reč o dvotočkašima. U Fiera Milano Rho 1370, 1370 brendova iz 45 zemalja, predstavilo je svoje proizvode.

Slogan 79. izdanja Međunarodne izložbe dvotočkaša je „EICMA EFEKAT“, koji su organizatori odabrali upravo da bi promovisali predstavljanje svega onog najboljeg što trenutno može da ponudi ovaj industrijski sektor.

Prvi „efekat“ ovog događaja se odnosi na brojnost, odnosno prisustvo čak 1370 robnih marki iz 45 zemalja, što jasno govori o relevantnosti ovogodišnjeg Salona motocikala i bicikala u Milanu. Zapravo, više od 20 odsto izlagača je odlučilo da prvi put učestvuje na ovoj manifestaciji i predstavi plod sopstvenih investicija.

Mi, kao pripadnici sedme sile, mogli smo da prisustvujemo dvodnevnom događaju s preko sedamdeset zvaničnih konferencija za medije, prezentacijama novih proizvoda i programu na štandovima. Od četvrtka 10. pa do nedelje 13. novembra, prostor je dat široj javnosti, uz brojna predstavljanja noviteta, pretpremijere, upriličenu zabavu i posete vozača i ličnosti šoubiznisa. Dakle EICMA „efekat“ u punom smislu. Za entuzijaste je obezbeđena akcija nabijena adrenalinom, što je uključivalo akrobatiku, moto trke u off-road areni, ali i terene za testiranje motocikala, električnih dvotočkaša, uz ostalu ponudu.

Kawasaki – elektro-vodonična budućnost

Kawasaki otkriva svoje planove vezane za ugljeničnu neutralnost na EICMA-i. Električni motocikli, hibridni prototipovi i motori na vodonik predstavljaju budućnost, ali motori s unutrašnjim sagorevanjem će ostati na sceni i pogoniti 30 novih modela do 2025. Z na električni pogon je kreiran da zadovolji potrebe putnika koji se svakodnevno suočavaju s izazovima u saobraćaju. Na EICMA-i, Kawasaki je takođe predstavio Ninja verziju, koju pokreće dvostruka baterija s maksimalnim kapacitetom od 3,0 kw/h. Oba motocikla će biti isporučena 2023. i mogu se voziti sa dozvolom A1e. Međutim, ovo je vrh ledenog brega, sastavljen od rešenja usmerenih na postizanje ugljenične neutralnosti. Ispod površine postoje i drugi projekti, delimično već najavljeni, a koji svedoče o posvećenosti ove japanske marke kada je reč o istraživanju i razvoju drugih tipova inovativnih vozila, što se pre svega odnosi na prototip hibridnog motocikla. Sposoban da brzo i lako pređe s motora s unutrašnjim sagorevanjem na elektromotor, novi HEV će ući u Kawasakijev asortiman 2024.

CFMOTO – atraktivan koncept

CFMOTO je najavio dolazak deset novih modela 2023. godine, što je zaista impresivna strategija ove kineske kompanije koja je postala veoma ozbiljan igrač u međuvremenu. Međutim, prava zvezda na štandu CFMOTO-a je mišićavi koncept NK-C22, roudster agresivnog dizajna, koji najavljuje linije novog motocikla, koji bi trebalo da bude prinova u vrhunskoj NK porodici. Ono što privlači pažnju, pored sveopšteg atraktivnog dizajna, je „I“ oblik svetlosne grupe, dok iza možete videti dvostruke završetke izduvnih cevi, karakterističan blatobran i suženi rep. Što se tiče pogonskog agregata, nema zvaničnih informacija, već samo nekoliko glasina, od kojih najpopularnija govori o usvajanju motora od 800 „kubika“ koji potiče iz KTM-a.

Aprilia RS 660 Extrema

Zvezda na štandu Aprilije na EICMA 2022 bez presedana je RS 660 Extrema. Zahvaljujući svojoj prefinjenoj opremi, RS 660 Extrema je na vrhu skale s neverovatnom masom praznog vozila od 166 kilograma, što je pravi rekord za kategoriju kojoj pripada. Standardna oprema uključuje novi i lakši ulični izduvni sistem koji je delo SC Projecta, s prigušivačem od ugljeničnih vlakana, koji se nalazi na desnoj strani (a ne više ispod motora). Takođe, svoj doprinos ukupnom smanjenju težine dali su prednji blatobran i novi poklopac ispod motora potpuno novog dizajna, oba napravljena od visokokvalitetnih ugljeničnih vlakana. Sportska orijentacija RS 660 Extrema je takođe naglašena repom s jednim sedištem (suvozačevo sedište dolazi uz motocikl).

Pored standardne elektronike na RS 660 (koja uključuje kontrolu prijanjanja, ABS u krivinama, kočnicu motora, mapiranje motora i kontrolu podizanja prednjeg točka – sve je podesivo), RS 660 Extrema takođe ima softver koji omogućava vozaču da podesi brzo prebacivanje stepena prenosa u obrnutoj konfiguraciji. To znači da se menjač može podesiti potpuno autonomno, što je idealno rešenje za dane na stazi.

Aprilia ELECTRICa project

Prema Aprilijinoj viziji mobilnosti, dvotočkaši će ostati pobedničko rešenje koje najmlađim vozačima garantuje brz, praktičan, zelen i zabavan prevoz na svakodnevnim rutama. Razmišljajući o motociklistima budućnosti, kompanija sa sedištem u Noaleu predstavlja na EICMA-i Aprilia ELECTRICa, projekat koji (možda) čini prethodnicu laganog električnog motocikla, sa snažnim urbanim stavom. Kompaktnost i lakoća su među ključnim karakteristikama Aprilije ELECTRICa, koja, s jedne strane, namiguje na prošlost ponovnim uvođenjem trostrukih farova tipičnih za sve Aprilije, a s druge strane usvaja napredna rešenja, kao što su sistem bez ključa i LCD instrumentacija.

Honda Forza 350

Iako je zadržao svoju suštinu, skuter Honda Forza 350 srednje težine je obnovljen u mnogim oblastima. Primera radi, prednja oplata je potpuno redizajnirana: jedan od najznačajnijih elemenata njenog novog izgleda je Full LED optička jedinica. Takođe su nova zadnja svetla u obliku slova „V“ i instrument tabla s LCD ekranom s pozadinskim osvetljenjem i tri režima prikaza. Prednji odeljak za odlaganje sadrži korisnu USB-C utičnicu. Potvrđen je Smartkey, koji sada takođe omogućava vozaču da upravlja gornjom kutijom od 45 litara Deluxe verzije. Tečnošću hlađena SOHC jedinica s četiri ventila i sistemom ubrizgavanja goriva, radne zapremine 330 kubnih centimeetara proizvodi maksimalnu snagu od 21,5 kw pri 7500 o/min, s maksimalnim obrtnim momentom od 31,5 Nm pri 5250 o/min. Maksimalna brzina iznosi 137 km/h, a iz stanja mirovanja Forza 350 će preći 200 metara za 10,4 s. Da bi se sprečilo opasno proklizavanje, nova Honda Forza 350 takođe ima HSTC kontrolu proklizavanja. Gibljive teleskopske viljuške od 33 milimetara su usklađene s dvostrukim zadnjim amortizerima – petostepeno podesivo predopterećenje opruge, koje funkcionišu  preko jednodelnog aluminijumskog oscilirajućeg ramena. Dvokanalni ABS kočni sistem koristi prednje i zadnje diskove. HSVC Bluetooth konekcija je standardna za novu Hondu Forza 350 i omogućava vozaču da poveže Android ili iOS pametne telefone.

Honda XL750 Transalp

Bogato nasleđe i jedinstveni stil ovog svestranog motocikla vraćaju se u privlačnijem i modernijem izdanju nego ikada ranije. Hondin XL750 Transalp s paralelnim dvocilindarskim agregatom isporučuje 67,5 kw i 75 Nm; dok se brojni sistemi na vozilu kontrolišu putem sofisticirane elektronike. Vozač može da bira između pet režima vožnje (uključujući „User“), koji kombinuju 4 nivoa snage motora, 3 nivoa motornog kočenja, 2 nivoa ABS-a i 5 nivoa Hondine kontrole obrtnog momenta. Točkovi od 18 i 21 inča i ogibljenje s dugim hodom, ističu sposobnost motocikla po pitanju terenske vožnje. „Sedlo“ je visoko 850 milimetara, a težina iznosi 208 kilograma. Standardna oprema uključuje 5-inčni TFT ekran s mogućnošću povezivanja za pametne telefone, USB-C utičnicu, kompletne LED farove i prtljažnik s integrisanim ručkama. Štaviše, XL750 Transalp je dostupan u pet nivoa opreme: Urban, Touring, Adventure, Rally i Comfort.

Benelli proširuje svoj touring asortiman dodavanjem modela TRK 702 i TRK 702 X

S novim TRK 702 i TRK 702 X, Benelli obećava više udobnosti i zabave na dugim putovanjima, kako na asfaltu, tako i ​​van njega. TRK 702 je dizajniran za uživanje u vožnji, unoseći dodatnu dozu udobnosti, dok TRK 702 X dobija avanturistički duh, kreiran da se nosi i s težim terenom. Oba motocikla su opremljena novim paralelnim dvocilindrašem radne zapremine 698 kubnih centimetara: isporučuje 76,2 ks (56 kw) pri 8.750 o/min i 68 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 6250 o/min. Glavne razlike se tiču podešavanja šasije. TRK 702 poseduje 17-inčne aluminijumske felne s gumama Pirelli Angel GT 120/70 i 160/60. TRK 702 X ima točkove s više paoka, 19 cola napred i 17 pozadi, s gumama Pirelli Scorpion Ralli STR 110/80 i 150/70.

Yamaha Tracer 9 GT+

Yamaha na EICMA 2022 predstavlja novi Tracer 9 GT+. Simbol „+“ oličava mnoštvo tehnoloških nadogradnji koje obećavaju da će iskustvo u vožnj i od sada biti još prijatnije i sigurnije. Tačnije, kontrolna jedinica upravlja velikim brojem elektronskih uređaja na osnovu podataka koje prikuplja inercijalna platforma i radar s milimetarskim talasima. Lista uključuje adaptivni tempomat (ACC) i inteligentni Unified Brake sistem (UBS), oba povezana s gore pomenutim radarom, elektronski kontrolisanim ogibljenjem kao i četiri režima vožnje (Sport, Street, Rain, Custom). Šlag na torti predstavlja povezani TFT klaster, koji može da podrži Garmin navigaciju. Takođe treba pomenuti novo „sedlo“ i veću zadnju kočnicu.

 

Yamaha XMAX 125

Na Yamahinom štandu poseban fokus je na XMAX 125 za 2023., koji uključuje formu i sadržaj izveden iz njegovog starijeg brata  XMAX 300, gde s potonjim deli obnovljenu superstrukturu i mogućnost za kupca, da bira između dve verzije – standardni XMAX 125 i X MAx 125 Tech MAX. Na prvi pogled izgledaju veoma slično, oboje ih karakteriše elegantna silueta i novi LED farovi u obliku slova „X“. Tech MAX (koji ima zlatne točkove), međutim, pruža nešto viši kvalitet, zahvaljujući prefinjenijim detaljima i različitim instrumentima. Standardna verzija (koja ima plave točkove) ima jedan LCD multifunkcionalni ekran od 4,3 inča, dok se Tech MAX izdvaja sa svoja dva ekrana (kao što je prikazano u galeriji): 3,2-inčni LCD brzinomer i 4,2-inčni TFT ekran u boji, koji može da integriše Garmin. Svi XMAX 125 se mogu povezati s pametnim telefonima preko Yamahine besplatne MiRide aplikacije. Takođe treba pomenuti, novo sedište koje nudi značajan kapacitet po pitanju tereta, zahvaljujući praktičnom odeljku za odlaganje, koji može da drži dva šlema za celo lice.

Yamaha MT-07 – šta je novo?

Na Yamahinom štandu poseban fokus je stavljen na MT-07 za 2023. Za narednu godinu, Ivatin bestseler dolazi u dve verzije. Verzija Pure deli iste karakteristike kao i ona iz prethodne modelne godine, s jedinim dodatkom u vidu mogućnosti montaže (opcionog) quickshiftera. Standardna verzija, s druge strane, takođe dodaje novi 5-inčni TFT ekran u boji, koji omogućava povezivanje s pametnim mobilnim telefonom. Ekran nudi izbor u vidu dve različite teme. Ulična tema ima moderniji izgled, dok Touring ima klasičniji stil. Preuzimanjem Yamaha MiRide aplikacije, korisnik može da se poveže sa MT-07 za 2023. preko Bluetootha i vidi dolazne pozive i obaveštenja o porukama na novom TFT-u. Pored toga, MiRide aplikacija takođe nudi mnoge druge korisne funkcije.

Royal Enfield Super Meteor 650

EICMA 2022. označava veliki povratak Royal Enfielda u segment kruzera srednje veličine. Indijski proizvođač je zapravo među apsolutnim protagonistima ove kategorije od 1950-ih, tako da na sajmu u Milanu predstavlja Super Meteor 650 kao svetsku premijeru. Novi motocikl kombinuje dvocilindarski motor radne zapremine 650 kubnih centimetara, koji je već stekao visok renome na Interceptoru 650 i Continentalu GT 650, s novim ramom, koji je dizajnirao Harris Performance. Među glavnim karakteristikama: viljuška okrenuta u suprotnom smeru, LED farovi zajedno s naprednim navigacionim sistemom „skretanje po skretanje“. Standardni Super Meteor 650 biće ponuđen u pet kolor opcija, dok je Grand Tourer varijanta dostupna u Celestial crvenoj i Celestial plavoj nijansi.

Ducati Scrambler

Italijanska premijum marka predstavlja sledeću generaciju Scramblera na EICMA 2022., koji evoluira postajući sve savremeniji i s još živopisnijim karakterom. Model za 2023. godinu je unapređen, s novim prednjim farovima, sada u potpunosti u LED tehnologiji, i redizajniranim čeličnim rezervoarom u obliku suze s novim prilagodljivim elementima oplate. Instrumentacija je takođe nova, koristi TFT klaster u boji od 4,3 inča. Agregat je dostupan u verziji s punom snagom od 73 konja ili 35 kw za motocikliste s A2 dozvolom. Poseduje mnogo olakšanih komponenti, što doprinosi ukupnom smanjenju težine od 4 kilograma. Ram je takođe redizajniran, sada s većim uglom upravljanja, zadnjim podsklopom šasije koji se sada može ukloniti i novom oscilujućom viljuškom od livenog aluminijuma. Asortiman Ducati Scramblera za 2023, nudi se u tri nivoa opreme, osnovnoj Iconi, sportskom „Punom gasu“ i sofisticiranoj Nightshift varijanti, koju karakteriše stil kafe trkača.

Ducati Panigale V4: ažuriranje elektronike unapređuje performanse i komfor

Ducatijevi tehničari su se ovoga puta fokusirali na elektroniku, kako bi napravili Panigale V4 za modelnu 2023. još intuitivnijim i lakšim za vožnju. Novi softver za kontrolu kočnica motora (EBC) Evo 2 optimizuje karakter motornog kočenja, poboljšavajući stabilnost, preciznost i usmerenost tokom kočenja i izlaska iz krivina. Ducati Quick Shift (DS) je takođe osvežen, kako bi se poboljšale promene stepena prenosa. Paket za 2023. takođe uključuje Ducati Traction Control (DTC) i Ride by Wire sistem. Štaviše, DCT sada omogućava preciznije upravljanje kontrolom prijanjanja u skladu s uglom nagiba. Ažuriranja, koja su primili Panigale V4, V4 S i V4 SP2 za 2023., dostupna su i za Panigale V4, Panigale V4 S i Panigale V4 SP2 2022.

Ducati Diavel V4

Deset godina nakon lansiranja prve generacije, Ducati Diavel je spreman da označi početak nove ere. Na EICMA 2022. zauzima centralnu scenu s beskompromisnom verzijom. Novi Diavel sada zapravo usvaja V4 Granturismo agregat, izveden iz modela Multistrada, koji isporučuje 168 ks i 126 Nm, a u sinergiji je sa zadnjim pneumatikom 240/45. Ova mašina ima šasiju s monokok ramom i jednostranom oscilirajućom viljuškom, gde su obe komponente napravljene od aluminijuma. Ducati saopštava da težina praznog vozila bez goriva iznosi 223 kilograma, 13 manje u poređenju s Diavelom 1260 S. Njegova mišićava linija savršeno integriše prepoznatljive prednje i zadnje svetlosne grupe i pokazivače pravca, a da ne pominjemo naslone za noge i rukohvat za suvozača. Izduvni sistem sa četiri završetka ističe se na prvi pogled. Takođe treba pomenuti elektronski paket koji uključuje ABS Cornering Evo, Ducati Traction Control Evo 2 (DTC), Ducati Wheelie Control (DVC), Ducati Power Launch (DPL), Quick Shift (DKS) EVO 2 sisteme i tempomat . Instrumentacija ima novu TFT kontrolnu tablu od 5 inča u boji. Novi Diavel V4 pristiže u evropske salone od januara 2023. u dve kolor šeme: Ducati crvenoj i uzbudljivo crnoj.

Suzuki V-Strom 800 DE

Najnovija akvizicija u Suzuki V-Strom porodici, V-Strom 800 DE, pridružuje se modelima 650 i 1050 u cenovniku i namiguje na off-road modele, s dugim hodom ogibljenja i prednjim točkom od 21 cola. Novorođena forma iz Hamamacua, proizašala je iz nove platforme, koja koristi paralelni dvostruki motor od 776 kubnih centimetara radne zapremine, s kolenom kolenastog vratila od 270° i patentiranim sistemom za smanjenje vibracija. Maksimalna snaga i obrtni moment iznose 84,3 konja, odnosno 78 Nm. Vozač može da bira između tri režima rada motora i trostepene kontrole prijanjanja. Za uživanje u terenskim sesijama dostupna je G (šljunak) opcija zajedno sa mogućnošću isključivanja (podesivog) ABS-a na zadnjem točku. S estetske strane, motocikl poseduje prepoznatljive Suzuki stilske karakteristike, s oštrijim kljunom nego obično, kojim dominiraju LED farovi koji se preklapaju i podesivo vetrobransko staklo. Ova mašina se nudi u tri kolor varijante: žutoj, sivoj i crnoj.

Suzuki GSX-8S

Suzuki je na EICMA 2022. predstavio novi ulični fajter, GSX-8S, model sa kojim je proizvođač iz Hamamacua ušao u vruć segment „nejked“ motocikala srednje radne zapremine. Ovaj dvotočkaš je kreiran oko platforme bez presedana. Njegov agregat je nova paralelna twin jedinica radne zapremine 776 kubnih centimetara, s kolenom kolenastog vratila od 270° i patentiranim sistemom za smanjenje vibracija. Pogonski sklop isporučuje 83 ks i 78 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Minimalistička karoserija, s LED farovima koji se preklapaju i rezervoarom za gorivo od 14 litara, ostavljaju ogoljene ram od čeličnih cevi i stub sedišta. Šasija, u kojoj se ističe aluminijumska oscilujuća viljuška, ima izdašnije dimenzije od proseka u svojoj kategoriji, kao i međuosovinsko rastojanje od 1.465 milimetara. Visina sedišta iznosi 810 milimetara, a masa u radnom stanju je 202 kilograma. Suzuki GSX-8S je opremljen TFT LCD multifunkcionalnim displejom u boji i biće dostupan od sledećeg proleća u tri kolor šeme: plavoj, beloj i crnoj.

Triumph Street Triple 2023.

Bogato iskustvo koje je Triumph stekao u Moto2 kao snabdevač motorima, dovelo je do rođenja nove porodice Street Triple 765. Radi se o tri motocikla koji su estetski inspirisani Speed Tripleom 1200 i koji uvode nekoliko inovacija. Prvi: sve se kreće ka gore, s novim ulaznim modelom R (S nestaje iz cenovnika, na kraju krajeva tu je i Trident) i dolaskom Moto2 Edition, koji čini vrh ponude. Temeljno revidirani pogonski agregat sada isporučuje 123 ks i 80 Nm maksimalnog obrtnog momenta u R, 130 ks i 80 Nm za potrebe RS-a i Moto 2 Editiona. Veoma važno: dolazak inercijalne platforme koja omogućava evoluciju kontrole prijanjanja (upravljane u skladu s uglom nagiba) točka i ABS-a.

Keres Plus, najnoviji e-Gravel bicikl MBM-a

Kolekcija bicikala italijanskog proizvođača za 2023. obogaćena je s osam modela, koji istinski demonstriraju sve aspekte biciklizma. Pored vrhunskog Gravel bicikla, asortiman uključuje sedam električnih bicikala (MTB, Trekking i Gravel modeli). Ipak, najiščekivaniji e-Gravel bicikl je novi Keres Plus. Lagan je i ima hidroformirani aluminijumski ram, što svakako treba dodati na listu premijum komponenti. Ovo uključuje FSA Omega lanac i zupčanike, jedanaestostepeni Sram menjač i hidraulične kočnice s diskovima od 160 milimetara. Pogonska jedinica je takođe vrhunska i ima FSA System HM 1.0 elektromotor (integrisan u zadnju glavčinu), s maksimalnim obrtnim momentom od 42 Nm i napajan baterijom od 250 Wh, smeštenom u donjoj cevi. Za one bicikliste koji nisu zadovoljni autonomijom koju garantuje sistem i koji bi želeli da udvostruče zabavu u vožnji, još uvek postoji mogućnost kombinovanja produžetka dometa (fiksiranog u kavezu za flašu) istog kapaciteta.

Motor Parilla Tricolore

Startap sa sedištem u Ređo Emiliji na EICMA 2022. predstavlja inovativni enduro e-mtb. „Tricolore”, rezultat dvogodišnjeg razvoja i pažljivog istraživanja, a karakterišu ga snažni uticaji iz sveta motociklizma, počevši od monokok rama, jednostrane oscilirajuće viljuške, stuba sedišta i posebne postavke šasije. Ovo modularno vozilo nudi mogućnost da se menjaju tačke oslonca ogibljenja, montiraju različiti ramovi, biraju različiti sistemi prenosa, pa čak i pogonskih agregata snage preko 750 W, što ga čini svestranim vozilom s performansama predviđenim za vožnju na različitim terenima. Korišćeni su prestižni materijali: ugljenična vlakna, konopljina vlakna i vazduhoplovni aluminijum. Polini EP3 + MX motor ima maksimalnu snagu od 500 W i maksimalni obrtni moment od 90 Nm. Baterija od 880 Wh, na kraju, obezbeđuje domet od preko 100 kilometara.

Nova Vespa GTS

Vespa GTS je sada obnovljena, sa dodatkom značajnih tehničkih sadržaja. Oba motora, 125 I-get jednocilindraš i 300 Hpe (motor visokih performansi), tehnološki su napredniji i efikasniji u smislu ograničenja emisije i potrošnje. Najzanimljivija novina, međutim, odnosi se na prednje ogibljenje, potpuno redizajnirano, ali uz zadržavanje tradicionalne postavke s jednom viljuškom. Kalibracija zadnjih amortizera i kočnog sistema je takođe revidirana s novim Nissin prednjim i Brembo zadnjim čeljustima. Vespa GTS preduzima još jedan korak napred, uvođenjem sistema bez ključa za aktiviranje paljenja, bez potrebe za njegovim tradicionalnim korišćenjem tako što se stavi u bravicu. Pri pogledu na prednji deo, ističu se LED diode dnevnih svetala i pokazivača pravca. Nova Vespa GTS serija uključuje četiri verzije: klasičnu Vespu GTS, savremeni GTS Super, sportski GTS SuperSport i sofisticiranu Vespu GTS SuperTech.

To.Tem: električna mobilnost nema granica

Tri točka su bolja od dva, ako je sigurnost primarni cilj. Ovo je filozofija koja stoji iza novog Lynx e-skutera To.Tem. Zadnja osovina, izvedena iz „longborda“, naginje se i omogućava vozaču da rizikuje blaga proklizavanja prilikom prolaska kroz krivine. Pored toga, Lynx je opremljen baterijom koja se može ukloniti i zadnjom kamerom povezanom s pametnim telefonom, što je čini elektronskim retrovizorom. I to nije sve. Kamera ima sistem alarmiranja na opasnost od sudara, koji upozorava vozača u slučaju da se neko vozilo prebrzo približava otpozadi. Cobra, To.Tem-ov drugi proizvod izložen na EICMA-i, opremljen je aluminijumskim i ugljeničnim komponentama za ukupnu težinu od samo 15,5 kilograma.

FTG Urtopia

Biciklizam je održiv i neodvojivi je deo zdravog načina života, čak i ako to podrazumeva korišćenje električnog bicikla. Većina ljudi može primetiti da je trenutno tržište već prepuno e-bicikala. To je tačno, ali nema mnogo modela koji su u potpunosti napravljeni od ugljeničnih vlakana. U slučaju FTG Urtopia, sa druge strane, ram, viljuška, stub sedišta i upravljač, napravljeni su od plemenitih vlakana, što je rešenje koje je omogućilo da se ukupna masa zadrži unutar 14 kilograma. Urtopia model takođe ima „Smartbar“ koji uključuje: LED ekran za metriku pedaliranja, glasovnu kontrolu s veštačkom inteligencijom, senzor otiska prsta koji olakšava otključavanje bicikla, GPS i eSIM, korisne za povezivanje i uređaj protiv krađe, akcelerometar i žiroskop koji obezbeđuju upozorenja o neovlašćenom kontaktu s vozilom i detekciji pokreta, kao i ažuriranje putem „etra“ (OTA).

Peugeot XP400

Predstavljanje novog XP400, modela označava novi ulazak u GT segment skutera. Prateći trend i uspeh SUV vozila, Peugeot Motocycles je razvio moćan i efikasan skuter, koji upotpunjuje premijum porodicu vozila ovog brenda. Njegov atletski oblik odražava dinamičan i avanturistički koncept, koji reflektuje Peugeotovu stilsku tradiciju. Međutim, iza njegovog dizajna se krije i mnogo suštine: njegov Euro5 PowerMotion motor od 400 „kubika“ zapravo isporučuje 36,7 ks (26,5 kW) pri 8.150 o/min i maksimalni obrtni moment od 38,1 Nm pri 5.400 o/min.

Bimota BX450

Bimota debituje u svetu endura na EICMA 2022. Kompanija sa sedištem u Riminiju je u stvari predstavila novi BX450, razvijen na osnovu motokros modela Kawasaki KX450. U poređenju s japanskim blizancem, BX450 se ističe različitim detaljima. Pored farova, držača registarskih tablica i centralnog postolja, Bimota ima zadnji točak od 18 cola (umesto 19) zajedno sa specifičnom postavkom ogibljenja, koju je ad hoc osmislio Andreani. Lista ekskluzivnih karakteristika takođe uključuje Arrow izduvni sistem i Athena GET kontrolu prijanjanja. Svaki model dolazi sa dva rezervoara za gorivo, 6 odnosno 11 litara, što je korisno za dodatnu dozu autonomije.

Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition

Moto Guzzi je u Milanu lansirao V9 Bobber Special Edition, ekskluzivnu seriju zasnovanu na V9 Bobberu, koja se ističe svojom posebnošću. V9 Bobber Special Edition se može pohvaliti jedinstvenim Workshop dvobojnim crno-sivim finišem, koji oplemenjuje metalni rezervoar za gorivo u obliku suze i takođe se proteže na aluminijumske bočne panele. Retrovizori postavljeni na krajevima upravljača, zajedno sa zaptivkama viljuške i kratkim prednjim blatobranom upotpunjuju opremu. Završna obrada i kvalitet lakirerskog dela posla pojačavaju utisak vrhunskog kvaliteta. Ulični klizeći „auspuh“ obojen mat crnom bojom poboljšava ton dvocilindraša Moto Guzzi 850, koji može da razvije 47,8 kW (65 ks) pri 6800 o/min sa 73 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 5000 o/min (takođe dostupan u 35 kW). Njegova ograničena masa (199 kilograma u radnom stanju) zajedno sa visinom sedišta od 785 milimetara od tla, takođe garantuju vrhunski komfor, visoku kontrolu u kombinaciji s užitkom u vožnji.

SYM MMBCU u urbanom duhu

Pored modela u aktuelnom katalogu, na štandu SYM-a na EICMA 2022., poseban fokus je na novom MMBCU. Ovaj skuter bi uskoro mogao da stigne na evropsko tržište, čim verzija od 125 kubika bude dostupna, koja bi trebalo da se pridruži verziji od 160 kubika koja se već prodaje u Aziji. Osim motora, MMBCU karakterišu i jedinstvena stilska rešenja, počevši od prednjeg dela, gde je far okružen s dva reda LED dioda i isto toliko usisnika za vazduh. Gledajući sa strane, skuter odlikuju dinamične linije, što ne znači da sportski karakter ovog SYM-a nije sjedinjen s praktičnošću, u ovom slučaju udobnom ravnom platformom i veoma izdašnim sedištem, visokim 803 milimetra. Instrumentacija je digitalna, a točkovi su od 13 inča.

Kymco Downtown 350GT

Novi Kymco Downtown 350GT je dizajniran da bude savršen saputnik, ne samo da se nosi s gustim gradskim saobraćajem, već i da iskusi dalja prigradska putovanja. Razlog? Veoma bogata oprema i neke funkcije zamišljene su da podignu lestvicu na planu udobnosti. Prednji deo karakteriše izdašan štit, koji garantuje veliku zaštitu od strujanja vazduha, dok dizajn vetrobranskog stakla takođe smanjuje turbulenciju. Sedište je kreirano na način da obezbedi maksimalnu udobnost, sa širokim prostorom za putnike, upotpunjenim ergonomskim ručkama. Zahvaljujući sistemu povezivanja s pametnim telefonom, TFT ekran omogućava vozaču da upravlja telefonskim pozivima i porukama, kao i da čita informacije o navigaciji. Pored toga, pogonski agregat Downtowna 350GT nudi standardne performanse: 28,3 ks i 30 Nm sa deklarisanom potrošnjom jednog litra goriva na pređenih 26 kilometara. Viljuške i amortizeri obezbeđuju hod od 110 milimetara, odnosno 108 po pitanju velikog kapaciteta, naravno u cilju apsorbovanja svih nesavršenosti vozne podloge.

Pavle Barta

Auto Moto Show

Prethodni tekstBMW Neue Klasse koncept pristiže na CES u Las Vegasu u januaru 2023.
Sledeći tekstMaks Ferstapen do rekordnog 15. trijumfa u finaleu sezone

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime