Naslovna ECO TECH Da li se Renault malo “preračunao” s mogućnostima Scénic Vision vodoničnog hibrida?

Da li se Renault malo “preračunao” s mogućnostima Scénic Vision vodoničnog hibrida?

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Renaultov koncept vodoničnog automobila je mit koji, čini se treba da bude razjašnjen.

Sve se vrti oko MPV/SUV-a iz C segmenta s relativno malom baterijom (40 kWh) i sistemom za produžavanje autonomije, koji čine gorivne ćelije, i koje (navodno) mogu da dodaju 800 kilometara dometa koristeći gorivnu ćeliju od 15 kW. Ovo zvuči lepo, ali je đavo u detaljima.

U ovom trenutku, kao što znamo, nemamo infrastrukturu za punjenje rezervoara vodonikom. Tokom putovanja ne možete jednostavno doliti gorivo i nastaviti dalje. Ipak, u nekim zemljama postoji upotrebljiva infrastruktura za punjenje električnom energijom, dok je u drugim ona osrednja, kako što se tiče AC punjenja za svakodnevne potrebe, odnosno DC kada se uputite na neki duži put. Dakle, ovaj automobil je najmanje pet, a verovatno deset godina udaljen od realne eksploatacije.

U tih pet ili više godina, s desetinama milijardi u subvencijama, mogli bismo širom Evrope da imamo u povoju infrastrukturu za punjenje vodonikom. U isto vreme, u najvećoj meri podržana od strane finansijskih entiteta, postojaće vrlo upotrebljiva DC mreža za punjenje, za one vozače koji putuju električnim automobilima.

Dakle, ovo je vezano isključivo za Evropu, jer Renault veći deo svojih vozila inače prodaje na Starom kontinentu, s tim što se deo plasira u Afriku i Latinsku Ameriku. Bilo kakva vodonična infrastruktura velikog obima, potrebna za takvu vrstu automobila, teško da će se formirati u dotičnim regionima.

Konceptni automobil o kojem je reč poseduje bateriju od 40 kWh. Za pet godina, za većinu vozača neće biti problem da pune svoja vozila preko noći. Za one koji mogu u svom domaćinstvu da obave punjenje, to se podrazumeva i sada. Na većini obližnjih javnih parkinga, broj punjača će biti adekvatan za većinu korisnika. Ova infrastruktura je pojačana jedinicama za punjenje u šoping centrima i poslovnim zgradama. Za putovanje ka destinacijama bez električne mreže, rešenje se može ogledati u iznajmljivanju velikog dizel SUV-a i par kanistera goriva u prtljažniku.

Kao što je trenutno opšte poznato, baterija od 40 kWh je više nego dovoljna za svakodnevnu upotrebu (za veliku većinu vozača). Punjenje svakih nekoliko dana ili jednom nedeljno će zadovoljiti njihove potrebe. To 800 kilometara dodatne autonomije uz pomoć skupog vodonika čini opcijom za duga putovanja. Kao što smo spomenuli, dodatna energija dolazi iz gorivne ćelije od 15 kW.

Dva od tri vodonična rezervoara od 53 l pod 700 bara, koji obezbeđuju vožnju od 560 kilometara.

S takvim dometom ne bi trebalo da ste primorani da putujete brzinom od 90 km/h. Na evropskim auto-putevima, uobičajena brzina je oko 120-130 km/h. Da dodamo, naziv „Scenic“ se odnosi na Renaultov monovolumen srednje veličine, koji bi mogao da evoluira u SUV krosover, što znači da se ne radi o najekonomičnijem karoserijskom stilu.

Vodonični rezervoari za 800 kilometara vožnje zahtevaju dosta prostora. Mada se gledano spolja radi o velikom automobilu, on neće biti isto tako velik unutra, što ga ne čini dobrom opcijom za porodična vikend putovanja.

Tih 15 kW koji dolaze iz gorivne ćelije je jedva dovoljno za 90 km/h, i to kada je u pitanju izuzetno efikasno vozilo u aerodinamičkom smislu. Ipak, ko zna šta narednih pet godina razvoja električnih pogonskih sklopova mogu da donesu. Možda je to dovoljno za vožnju velikog, natovarenog monovolumena pri brzini od 80 km/h. Za 120 km/h, što je neka normalna brzina na auto-putu, automobil s porodicom, prtljagom i možda krovnim koferom, zahtevaće potrošnju preko 25 kW.

Da se posvetimo ne tako komplikovanoj matematici. Pri potrošnji od 10 kW, baterija je prazna nakon četiri časa vožnje. Pri vožnji od 120 km/h, to znači da će biti ispražnjena nakon 515 kilometara, što podrazumeva usporavanje na ispod 90 km/h (nešto energije je potrebno za klima uređaj leti, odnosno grejanje zimi, a upravo u ta dva godišnja doba se najčešće putuje na odmor).

Dakle, imamo samo 515 kilometara ukupnog dometa, ne dodatnih 800 kilometara.

U narednih pet godina, baterijska tehnologija će neminovno uznapredovati. Cene su trenutno visoke zbog toga što je potražnja mnogo veća od snabdevanja, bez obzira da li je reč o sirovinama ili obrađenim materijallima za baterijske ćelije. Ipak, to neće trajati večno. Možda se dotični trend neće mnogo promeniti u sledećih pet godina, ali za deset sigurno hoće. Cene baterija će se vratiti u normalu, prema krivulji troškova tehnologije baterija.

Ova krivulja troškova je na snazi najmanje poslednjih 20 godina, s prosečnim padom cena od nešto više od 14 odsto svake godine, praktično prepolovljavajući cene svakih pet godina. Kriva troškova ne obraća pažnju na hemiju, niti je briga da li su u pitanju NMC, LFP, natrijum ili čak nano zamajci unutar crne kutije. Troškovi skladištenja energije po kWh su svake godine sve niži. Oskudica uzrokovana katastrofama ili neuravnoteženošću ponude i potražnje, može poremetiti ovaj trend. Ipak, nakon nekog vremena, cene će se vratiti na normalan nivo.

Za deset godina, cena baterijskih ćelija će verovatno biti oko 25 dolara/kWh. Baterija od 100 kWh biće mnogo manja, jeftinija i verovatno ne veće mase od ove konstrukcije koju je predstavio Renault, sa sopstvenom baterijom plus ogromnim rezervoarima vodonika i gorivnom ćelijom. Baterija od 100 kWh će takođe pružiti 515 kilometara dužu vožnju pre nego što se isprazni. Ipak, zaustavljanje za punjenje na svaka 2,5 do 3 sata (320-380 kilometara) dok koristite kupatilo ili toalet i malo se osvežite, pametno je na dugim putovanjima. Samo kada putujete nemačkim auto-putem brzinom većom od 160 km/h, potrebna vam je veća baterija.

Sada kada je poslovni slučaj za ovaj vodonični san zaista razotkriven, ono što je ostalo je jednostavno pitanje. Šta sada misle u Renaultu? Ili još bolje, zašto ne razmišljaju u Renaultu?

Priredio: Pavle Barta

Izvor: CleanTechnica

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.
Prethodni tekst5 razloga zašto je Lexus LS među najboljim (ako ne i najbolji) luksuznim polovnjacima
Sledeći tekstDakar Rally 2023.: Sebastjen Lob ispisuje istoriju (VIDEO)

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime