Naslovna ECO TECH BMW u partnerstvu povodom razvoja baterija u čvrstom stanju

BMW u partnerstvu povodom razvoja baterija u čvrstom stanju

BMW, poput mnogih drugih proizvođača automobila, očekuje da tehnologija baterija u čvrstom stanju pristigne na tržište, a samim tim mesto pronađe u modelima bavarske marke (pre nego kod konkurencije).

Minhenska marka je ušla u partnerstvo s firmom Solid Power, u cilju razvoja čvrstih baterija, koji sarađuje i s Fordom iz identičnih razloga.

Sada je BMW objavio da će „započeti novu fazu zajedničkog istraživanja i razvoja“, kao i da želi da iskoristi pilot proizvodne linije Solid Powera  u sopstvenom Cell Manufacturing Competence centru, koji je u pogon stavljen prošle godine. Očigledan cilj je da se ubrza razvoj čvrstih baterija za automobilske potrebe, i da se one u BMW-ovim modelima nađu što pre.

Po Franku Veberu, članu upravnog odbora BMW-a AG, kompanija ostaje posvećena kreiranju baterija u čvrstom stanju, tehnologiji za koju smatra da ima značajan potencijal za budućnost. U BMW-u očekuju da će saradnja sa Solid Powerom biti još intenzivnija, kao i da će u sopstvenom pilot pogonu biti kadri da proizvode baterije u čvrstom stanju po dizajnu Solid Powera. „Očekujemo da ovaj sporazum ubrza instalaciju linije za proizvodnju čvrstih baterija, kao i ostvarenje uzajamnog cilja koji podrazumeva komercijalizaciju ove perspektivne tehnologije“, dodao je Veber.

Pre nego što BMW prototipnu proizvodnu liniju učini operativnom, poslaće osoblje u Solid Power na obuku. Čak i kada se krene s radom, u materijalu za medije ne zvuči kao da će Bavarci moći da proizvode sopstvene ćelije u čvrstom stanju za potrebe automobila. One će doći direktno iz Solid Powera, koji planira da prve primerke pošalje BMW-u na testiranje ove godine.

Čvrste baterije se neće pojaviti na Neue Klasse modelima, od kojih će prvi debitovati 2025. Oni će biti pogonjeni unapređenom, Gen6 verzijom litijum-jonskih baterija, koje koristi u aktuelnim električnim modelima, koje nude 20 odsto poboljšanja po pitanju energetske gustine.

Nove ćelije odbacuju prizmatični dizajn Gen5 jedinica, prebacujući se na cilindričnu formu, čija visina varira između 95 i 120 milimetara, što sugeriše da paketi baterija za Neue Klasse neće imati ravan gornji deo, što proizvođaču omogućava da reguliše visinu paketa da bi, primera radi, spustio pod tamo gde počivaju stopala putnika, da ne bi došlo do podizanja kolena, kao što je slučaj u mnogim aktuelnim elektromobilima.

BMW nije spomenuo bilo kakve planove o postepenom ukidanju Gen6 ćelija kada za to dođe vreme, kao ni da li će nastaviti s napretkom litijum-jonske tehnologije ili će se prebaciti na čvrste ćelije. Sve to verovatno zavisi od toga koliko brzo će kompanija, zajedno sa Solid Powerom, biti kadra da ostvari proboje u razvoju, koji će skratiti vreme u okviru kojeg će se ovaj tip baterija eventualno naći u konkretnoj automobilskoj upotrebi.

Prethodni tekstTesla mora da radi po uzoru na velike etablirane proizvođače ako želi da ostvari planove
Sledeći tekstNissan Qashqai “jogunast” na testu “severnog jelena” (VIDEO)

1 komentar

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime