Naslovna AKTUELNO Tesla mora da radi po uzoru na velike etablirane proizvođače ako želi...

Tesla mora da radi po uzoru na velike etablirane proizvođače ako želi da ostvari planove

Ilon Musk ima ogromne aspiracije kada je u pitanju Tesla, kao što je prodaja neverovatnih 20 miliona automobila 2030. (ekvivalentno proizvodnji Toyote i Volkswagena zajedno) i povećanje vrednosti kompanije mereno u bilionima.

Međutim, da bi dugoročno ostao lider u automobilskoj industriji, Tesla će morati da proširi svoju oskudnu ponudu i počne da prodaje jeftinije modele, kažu stručnjaci.

Teksaški proizvođač električnih automobila napravio je ogromne korake sa svojom trenutnom gamom, koja se sastoji od četiri vozila visoke klase. Radi se o brendu koji prodaje najviše baterijski pogonjenih automobila na svetu, s 1,3 miliona isporučenih jedinica prošle godine (povećanje od 40% u odnosu na 2021.). Model 3, Model Y, Model S i Model Y, koji koštaju između 44.000 i 120.000 dolara, činili su otprilike 65% elektromobila prodatih u SAD 2022.

Međutim,  ovaj nagli rast ima ograničen rok trajanja, ukoliko ne bude mogao da pruži ljudima pristupačnije opcije u okviru masovnijeg tržišta, kažu industrijski analitičari. To ima savršenog smisla kada se uzme u obzir kako posluju najveći automobilski igrači; oni prodaju širok spektar proizvoda kako bi zadovoljili širok spektar kupaca.

Toyota ima Corollu od 22.000 dolara i Lexus LC od 100.000 dolara, plus mnogo toga između. Volkswagen prodaje jeftine hečbek modele, ali i „poršee“, „audije“ i „bentlije“. General Motors proizvodi automobile sa Chevy i Cadillac značkama.

Jaz na donjem kraju Tesline linije ostavlja ga izloženim sve većoj i jačoj konkurenciji. Kineski BYD, 2. prodavac električnih vozila u svetu, ubrzanim tempom se približava Teslinom prvom mestu. To nije ni najmanje iznenađujuće, smatra Majkl Dan, osnivač konsultantske kuće koja se bavi električnim automobilima, ZoZoGo, posebno kada se ima u vidu da BYD ima obiman portfolio, dok je Tesla prilično premijum orijentisan.

„To je kao da se pitate, ‘hoće li Toyota nadmašiti Mercedes u ukupnoj prodaji?’ Da, jer Toyota ima čitav spektar vozila koja idu od 20.000 do 80.000 dolara“, rekao je Dan. „I što je niža cena, to je tržište, naravno, veće.“

Mercedes-Benz proda oko 2 miliona automobila godišnje. Toyota prodaje 10 miliona.

Kako se konkurencija među elektromobilima zahuktava i interesovanje kupaca raste, Tesla će morati da uvede novine u ponudu, poput kamiona i jeftinijih automobila, kako bi dopunio svoj vremešni portfolio, rekao je Sem Fiorani, potpredsednik departmana za globalno predviđanje u oblasti automobila u AutoForecast Solutions. Model 3 i Model Y, daleko najprodavaniji Teslini primerci, pušteni su u prodaju 2017. i 2020. godine.

„Proći će još nekoliko godina pre nego što se broj kupaca električnih vozila do te mere poveća da im bude potreban čitav asortiman proizvoda, a Tesla treba da bude tu kada tržište bude spremno“, rekao je on i dodao da Tesla ne može biti vrhunski igrač ili ostvariti svoje velike ciljeve sa samo nekoliko modela.

Analitičari iz Bernsteina su nedavno rekli da bi razvoj jeftinijih modela trebalo da bude prioritet za Teslu, posebno imajući u vidu nedavna smanjenja cena, koja signaliziraju usporavanje potražnje za automobilima ove marke.

„S obzirom na našu zabrinutost u vezi s krajnjim obimom za modele 3 i Y, diktiranog ili cenom ili željom kupaca premijum vozila za diferencijacijom, verujemo da je sve veći imperativ da TSLA u ponudu stavi dodatne (jeftinije) modele.“

U Tesli su i ranije spominjali planove za automobil od 25.000 dolara, ali nije jasno gde se taj projekat danas nalazi. Vozilo je trebalo da pristigne do 2023. godine, ali je početkom 2022. Mask rekao da Tesla ima previše tekućih stvari da bi radio na njemu. Zatim je u novembru pomenuo napredak vezan za jeftiniju platformu, ne precizirajući kojem konačnom proizvodu je namenjena.

Tesla ima problema s diversifikacijom svoje game, jer je ulagao resurse u ubrzavanje proizvodnje modela 3 i Y. Semi, kamion klase 8, lansiran je krajem 2022. godine, tri godine kasnije. Godinama nakon što su najavljeni, nigde se ne mogu naći ni sportski automobil Roadster niti Cybertruck kamionet.

Prethodni tekstNovo istraživanje potvrđuje ono što smo i ranije znali o Toyoti (VIDEO)
Sledeći tekstBMW u partnerstvu povodom razvoja baterija u čvrstom stanju

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime